Als je de website bezoekt, wordt je meegenomen in een interactief verhaal over de volledige drugsindustrie. De insteek van de website is, in tegenstelling tot een hoop andere overheidscampagnes, ronduit hilarisch. Wij hebben dan ook hardop gelachen. Geloof ons: de website bezoeken is heerlijk verfrissend tijdens je werk!
In tegenstelling tot een hoop andere overheidscampagnes (denk aan BOB en de afbeeldingen op sigarettenpakjes) is deze
campagne volgens ons juist leuk! De website heeft het design van een kinderboek. Op de eerste pagina wordt je geïntroduceerd aan Molly de koe en Pipa de papegaai. Door middel van een interactief avontuur nemen ze je mee door de
XTC-wereld
“Vandaag vertellen we een verhaaltje over Luukie Luiaard, en zijn wens om voor het eerst #@&*$ hard te gaan op een festival”, lees je op de volgende pagina. We willen natuurlijk niet teveel spoilers geven, dus de rest van het verhaal mag je zelf gaan lezen.
De website zit ook nog vol 'easter-eggs', dus geef vooral je ogen goed de kost.
XTC-gebruik
Uit onderzoek van het CBS blijkt dat in 2020 ruim een half miljoen Nederlanders XTC heeft gebruikt. Dat kan verklaren waarom de politie deze campagne is gestart. De campagne maakt je ook bewust van wat het gebruik van XTC voor impact kan hebben op je leven. Naast dat je de criminaliteit rond de productie in stand houdt, kan het ook je eigen leven verpesten. De politie ziet namelijk één pil als een ‘gebruikershoeveelheid’. Wanneer je meer op zak hebt, wordt je dus als dealer gezien. Naast dat je van het festival wordt verwijderd, kunnen de gevolgen nog veel groter zijn. Wanneer je als XTC-dealer te boek staat, krijg je een strafblad. Dit kan er voor zorgen dat jij effe een paar dagen de cel in moet.
Om al deze informatie op een frisse manier binnen te krijgen, raden wij je aan om toch ook even de campagne te bezoeken op
https://www.ikxtcwatjijnietziet.nl .