Het is dit seizoen nog niet het jaar van Manchester City.
De olieclub is uitgeschakeld in de Champions League en ook in de Premier League
gaat het niet van een leien dakje. De Noorse spits Erling Braut Haaland heeft
ondanks de tegenvallende resultaten op het veld buiten het veld wel gescoord.
En niet met een goal, maar met een dikke wagen. De topspits van Manchester City
heeft zichzelf getrakteerd op een Bugatti Tourbillon. Niks mis mee, al zeggen
wij het zelf. De Noorse aanvaller kent ondanks het matige seizoen van
Manchester City zelf geen slecht jaar. In 37 wedstrijden wist hij toch nog
netjes 29 keer het net te vinden. Niet verkeerd als het allemaal wat stroef
loopt bij je club. Vandaar dat hij zichzelf een Bugatti Tourbillon cadeau heeft
gedaan, een bolide waarvan slechts 250 exemplaren bestaan. De geschatte prijs
van dit speeltje? Bijna 5 miljoen euro.
Haaland hoeft nooit meer te werken
Haaland tekende in januari nog een monstercontract van 9,5
jaar ter waarde van 240 miljoen euro. Hij en zijn familie hoeven dus nooit meer
te werken. Mits hij niet alles vergokt natuurlijk. Volgens The Sun heeft
de 24-jarige Noor onlangs de Bugatti Tourbillon toegevoegd aan zijn toch al
indrukwekkende autocollectie. Hiervoor sloeg hij de handen ineen met Noorse
miljardair en autoverzamelaar Ole Ertvaag. Het duo komt uit dezelfde regio in
Noorwegen en deelt een passie voor
auto’s en
voetbal. Maar laten we eerlijk
zijn: wie houdt er nou niet van deze twee prachtige dingen?
De Bugatti Tourbillon
De Bugatti Tourbillon, waarvan er slechts 250 exemplaren
zijn gebouwd, beschikt over een 800 pk sterke V16-benzinemotor gecombineerd met
een elektrische hybridemotor. De acceleratiecijfers zijn bizar: in slechts twee
seconden zit je op 100 km/u en binnen vijf seconden tik je de 200 km/u aan.
Topsnelheid? Een bescheiden 445 km/u.
Dit ultra-exclusieve model heeft een catalogusprijs van 3,16
miljoen euro, maar de uiteindelijke kosten kunnen oplopen tot 4,8 miljoen euro.
Hoe dat kan? Noorwegen heeft strenge belastingen op lage emissies. Meer dan 90
procent van alle nieuwe auto’s die in het Scandinavische land worden verkocht,
zijn volledig elektrisch, mede door de hoge registratiekosten op benzinewagens.
Daarom moeten Haaland en Ertvaag de auto voor 1 april in Noorwegen registreren.
Daarna verandert de wetgeving en stijgen de invoerrechten op hybride
benzinewagens. Opschieten dus, mannen!
Naast zijn nieuwe Bugatti beschikt Haaland, ook over een Rolls-Royce Cullinan, Mercedes-AMG, Ferrari
Monza SP2, Range Rover
Sport en een Audi RS6 Avant Quattro. Een collectie waar
wij met open mond naar kijken. Respect, Erling.