6 carrièrevrouwen uit de FHM500 die zakelijk uitblinken

26 mei , 17:15 Entertainment
683486f37bb77
De FHM500 barst van de vrouwen die op hun eigen manier stralen. Van slimme mode-onderneemsters en frisse mediatalenten tot creatieve PR-experts en health influencers. In dit artikel zetten we zes vrouwen in de spotlights die hard gaan op zakelijk gebied. Zij laten zien hoe je je passie én zakelijk talent perfect samenbrengt. Let’s go!

Esther Vedder 

Esther Vedder vormt samen met haar tweelingzus Anne een succesvol ondernemersduo. Ze zijn de oprichters van het sieradenmerk Vedder & Vedder, dat bekendstaat om handgemaakte, gepersonaliseerde sieraden, zoals ringen en kettingen met vingerafdrukken of handgeschreven teksten. Sinds de oprichting in 2016 is het bedrijf uitgegroeid tot een miljoenenbedrijf met meer dan 70 medewerkers.

Talisia Misiedjan 

Voor velen is ze nog altijd Avalanche uit SpangaS, maar Talisia Misiedjan heeft inmiddels een indrukwekkende transformatie doorgemaakt. Ze is de oprichter van A Million Faces Agency een van de grootste talent agencies van Nederland. Haar scherpe inzicht, zakelijk instinct en onwrikbare ambitie maken haar tot hét voorbeeld van de moderne 'boss babe'. Of zoals wij het zeggen: zoek het woord 'ondernemer' op en je vindt Talisia’s foto erbij.

Anke de Jong 

Anke de Jong is niet alleen hoofdredacteur van ELLE Nederland, maar ook ondernemer. In maart 2025 opende ze samen met advocaat Julia Mekkes de horecazaak Broodje Gerard in Amsterdam. Deze broodjeszaak fungeert tevens als creatieve ontmoetingsplek met een podcaststudio en internationale magazines. Daarnaast bracht Anke in oktober 2024 haar boek Als ik het kan, kan jij het ook uit, waarin ze haar persoonlijke verhaal deelt over haar weg naar de top en gesprekken voert met negentien inspirerende vrouwen over ambitie, zelfvertrouwen en stijl.

Babette Janssen 

Babette Janssen is het brein achter het populaire lifestyleprogramma DAG ÉÉN, dat zij samen met haar man Patrick oprichtte. Het programma richt zich op mensen die hun fysieke en mentale gezondheid willen verbeteren, met name in de leeftijdsgroep 40+. DAG ÉÉN is geliefd onder BN'ers en health lovers, en heeft een actieve community waarin deelnemers hun ervaringen en resultaten delen.  In maart 2025 verraste ze Nederland met een opvallende verschijning in de Playboy, in haar beste fysieke vorm ooit. Hiermee breekt ze taboes en inspireert ze vrouwen om op elke leeftijd hun kracht en schoonheid te vieren. 

Nikkie Plessen 

Nikkie Plessen is niet alleen bekend van RTL Boulevard, maar ook een succesvolle ondernemer. In 2012 richtte ze haar kledingmerk NIKKIE op, dat uitgroeide tot het modebedrijf N BRANDS met meerdere labels zoals NIK&NIK, FIFTH HOUSE en N BEAUTY. Met een combinatie van creativiteit en zakelijk inzicht bouwde ze een miljoenenimperium op en werkte ze onder andere samen met Kate Moss. Haar merken worden wereldwijd verkocht, zowel online als in eigen winkels. Een ultieme bosslady in hart en nieren dus.

Lize Booij 

Achter menig succesvol evenement of campagne staat een strategisch brein. In dit geval: Lize Booij. Met haar eigen PR-bureau en event agency genaamd Booij Agency weet ze creativiteit te koppelen aan resultaat. Dankzij haar gevoel voor timing, communicatie en stijl is ze een veelgevraagde naam in de PR-wereld. Ze heeft samengewerkt met verschillende merken en organisaties denk aan McDonald's, Saints & Stars en ELLE Magazine. 

FHM500 bestellen

Wil je meer mooie vrouwen bewonderen? De FHM500 2025 is online te bestellen via tabac-fragrances.nl
Delen met
Ook interessant