We zijn altijd wel op zoek naar een nieuwe chille trui of jeans, maar zin om de stad in te duiken hebben we lang niet altijd. Godzijdank is daar het vermaledijde internet. Nieuwste aanwinst aldaar is Favor, een soort 22tracks van de fashion. Wekelijks worden
door een aantal selectors uit de fashionindustrie een lijst met items geselecteerd die zij tof vinden. Op die manier hoef je niet weer pagina 23 van de Asos door te spitten, maar kom je bij originele shit terecht. Precies wat je wil.
Nieuwe shit ontdekken
De oprichters zijn Ian Haima en Nick de Bruijn. Twee jonge ondernemers met liefde voor streetwear. “Ons doel is om de zoektocht naar de nieuwste mode eenvoudiger te maken en mensen te helpen nieuwe
merken, stijlen en shops te ontdekken”, zegt Ian. Wekelijks worden de fashion lists ververst door
een aantal geselecteerde curatoren
die de pareltjes uitkiezen die de modewereld rijk is.
Zo kun jij weer nieuwe merken of winkels ontdekken waar jij toffe shit kunt halen.
Lists
Een voorbeeld van zo’n list is Tints of Tokyo, waar alleen Japanse mode wordt geshowd.
Maar ook een ‘HYPE list’ waarbij de populaire streetwear merken worden uitgelicht. Maar ook categorieën als Skate, Surf, Iconic
Sneakers en Vintage komen aan bod. Kortom, genoeg te doen en te zien bij Favor.
“Favor is gemaakt voor liefhebbers door liefhebbers. Wij willen iedereen die van mode houdt een platform bieden waar het ontdekken van nieuwe mode weer centraal staat. We zijn net begonnen maar er is nu al veel support
vanuit de selectors en vanuit de doelgroep. We nodigen iedereen uit om actief mee te bouwen aan het platform. Zo kun je zelf ook creatieve, upcoming merken en shops voorstellen die meer aandacht verdienen”, sluit Ian af. Helder verhaal. Site ziet er fresh uit, concept is tof, wij vinden het nice. Check het uit op
byfavor.com.