OnePlus bestaat nog maar zeven jaar, maar heeft zich in korte tijd gevestigd tussen de topmerken in het land der smartphones. Naast kwaliteit is daar uiteraard een uitgekiende strategie voor nodig. Een belangrijk onderdeel van die strategie zijn de toffe samenwerkingen die ze in de afgelopen jaren zijn aangegaan. Wij lichten een paar coole collabs voor je uit. 1. OnePlus & McLaren
Een samenwerking tussen het hardst opkomende smartphonemerk en
een van de meest roemruchte sportwagenfabrikanten ter wereld. Dat is op het eerste gezicht natuurlijk al vuurwerk. De overeenkomsten zijn helder: snelheid, power en ontwikkeling. De collab kwam tot stand in de vorm van de
OnePlus 6T McLaren edition , die in december 2018 werd onthuld. De limited edition bleek zo’n succes, dat de samenwerking een vervolg kreeg bij de
OnePlus 7T Pro McLaren Edition . Het is ook echt een waanzinnig vet toestel, waarbij het kenmerkende oranje op fraaie wijze is vervlochten in het design. Nog altijd een van de mooiste en coolste smartphones die we hebben gezien.
2. OnePlus & Avengers
Ja, het kan natuurlijk ook zijn dat je net zoveel met auto’s hebt als Greta Thunberg met fossiele brandstoffen. Dan ga je geen 6T McLaren Edition kopen. Daar hadden ze bij OnePlus ook aan gedacht, dus kwamen ze voor
de OnePlus 6 met een speciale
Avengers Edition . De achterkant was hierbij gemaakt van aramidevezel, een materiaal dat normaal voor militaire doeleinden wordt gebruikt. Daarnaast kon je ‘m met een Iron Mask gevormde case bestellen. Hoe awesome wil je het hebben, vriend. Het was overigens niet de eerste keer dat ze de krachten bundelden
met de filmbusiness, want
van de OnePlus 5T kwam een
Star Wars editie op de markt. Nog altijd een collectorsitem.
3. OnePlus & Vexx
De collab met de Belgische kunstenaar Vexx is nog heel recent, want stamt uit augustus van dit jaar. Vexx is nog maar 21 jaar oud, maar heeft met zijn markante stijltje al een prominente plek verworven in het hedendaagse kunstenaarslandschap. Dat speelt zich anno 2020 natuurlijk af online. Met meer dan 850K op Instagram en 2,7 miljoen subs op YouTube is hij een van
de meest succesvolle artists op socialmedia. Smart asses daar bij OnePlus om hem te strikken voor een samenwerking. Zo ging zijn creatieve geest aan de haal met de
OnePlus Nord , wat zorgt voor een uniek design. Vier van die hyperexclusieve smartphones werden verloot. Niet raar opkijken als deze over niet al te lange tijd een fortuin waard zijn.