Rapper Tyler, the Creator, gooit niet alleen harde lines, maar heeft ook een gevoel voor mode. Zijn naam doet al vermoeden dat hij een man van vele ideeën is. Afgelopen zomer dropte hij het album 'Call me if you get lost: The Estate Sale'. Alsof dat nog niet genoeg is, heeft hij ook nog twee eigen modemerken, Golf Wang en Le Fleur. Maar wat hij nu onthult, overtreft ver onze verwachtingen.
Pharrel Williams , artiest en creatief directeur bij
Louis Vuitton, heeft rapper en goede vriend Tyler, the Creator weten te overtuigen om een eigen collectie voor Louis Vuitton te creëren. Deze is absoluut indrukwekkend geworden. Hoewel het duo nog nooit eerder samen kleding heeft ontworpen, hebben ze wel samengewerkt aan meerdere muzikale projecten, waaronder Tylers nummer 'IFHY' in 2013 en Williams' nummer 'Cash in Cash Out' in 2022.
Louis Vuitton
Dit is niet de eerste keer dat de rapper samenwerkt met Louis Vuitton: hij was het hoogtepunt van de herenmodeshow voor het najaar van 2022 en fietste op een opvallende manier over de catwalk naar het einde van de show. Typisch iets voor Tyler , maar dat waarderen wij Nederlanders ook wel.
De collectie
De collectie, die vanaf 21 maart te koop is, bestaat uit kleding en accessoires. "Het belangrijkste voor mij was om dingen te maken die ik zelf ook altijd zou dragen", legt Tyler uit. De rapper, die al jaren kleding ontwerpt voor zijn eigen bedrijf, noemt de tas die hij ontwierp, samen met het bijpassende schaakspel, "een van de mooiste dingen" die hij ooit heeft gemaakt.
Prijskaartje
In de ontwerpen zitten veel elementen die typisch Tyler zijn, zoals handgetekende monogrammen, golvende zolen, wafel- en botersandalen, honden en pastelkleuren. Er hangt echter wel een prijskaartje aan. Een zijden pochet kost 210 euro en als je in stijl op reis wilt gaan, moet je nog wel even doorsparen. Het duurste item is namelijk een speciale editie Courrier Lozine 110 koffer voor 68.000 euro.
Bron: louisvuitton.com