Social Media speelt een steeds grote rol in ons dagelijks leven. We worden erop niet alleen voorzien van informatie, maar we kunnen ons ook goed vermaken met alles wat op het internet gebeurd. Dit jaar worden de Best Social Awards uitgereikt, ofwel de belangrijkste social media-prijzen van Nederland.
Er zijn heel wat categorieën, maar wij gaan het vandaag even met je hebben over de categorie: Beste Reactie. In deze categorie zien we mensen die afgelopen jaar een grappige, gevatte of creatieve reactie hadden op een bepaalde post. Aan wat voor posts moet je dan denken? Nou iets zoals dit: de politie van Maastricht deelde een foto op Facebook over hun verboden middelen die ze die ochtend gevonden hadden. Nico Coenen reageerde hierop met: ‘Geliked en gedeeld! Maar ik win dit soort acties toch nooit.’ Er zijn natuurlijk duizenden grappige reacties, maar deze 5 grappenmakers zijn uiteindelijk genomineerd. Op welke reactie breng jij je stem uit?
Maar, we mogen de andere categorieën niet vergeten. Zo is er de categorie ‘Beste Personality’ waar onder andere Bram Krikke, Tim Hofman en NikkieTutorials voor zijn genomineerd. Of de categorie ‘Beste Instagrammer’ waar bijvoorbeeld Vjeze Fur en Jard Struik voor zijn genomineerd. Ook is er dit jaar de categorie ‘Beste bericht van de buurman’, wat in principe een grappig bericht is, dat ook van je buurman had kunnen zijn. We garanderen je in deze categorie een smoel op je gezicht. Een nieuwe categorie is die van ‘Het Beste Thuisblijf-Concert’. Nu het coronavirus ons thuishoudt, moeten we origineel zijn. Verschillende mensen gaven daarom een thuisconcert. Zo ging OrgelJoke viraal met haar orgelconcerten en deed heel Nederland mee met Tussen Kunst & Quarantaine.
We hebben hier alle categorieën op een rijtje gezet voor je. Op de site van The Best Social vind je alle informatie. Wil je je stem uitbrengen op jouw favoriete social media king of queen, dan klik je even hier. Beste Thuisblijf-concert:
nieuwe award voor de persoon die het beste inspeelt op de huidige situatie in ons land door middel van een mooi, creatief of grappig initiatief op social media.
Beste Artiest: Welke artiest weet ook op social media de juiste snaar te raken? Beste Bericht Van De Buurman:
Hier wordt het leukste of mooiste bericht, video of post op social media van een persoon, die in principe jouw buurman of buurvrouw had kunnen zijn gezocht.
Beste Dier: Welk dier neemt een The Best Social Award in ontvangst? Wie volgt Politiehond Bumper op? Beste Gamer:
Welke gamekoning(in) speelt het social media spel helemaal uit en valt daarmee op?
Beste Instagrammer: Welk Instagramaccount klein of groot, was echt verrassend en creatief, zonder nepvolgers en botjes? Beste Merk:
Hier wordt er gezocht naardie constante en creatieve factor, die met hun social media uitspattingen de opvolger worden van KLM, Coolblue, Netflix en Bol.com
Beste Positieve Impact: Wie gebruikt z'n social bereik om een positief verschil te maken? Wie durft statements te maken over bijvoorbeeld inclusie, duurzaamheid of mentale gezondheid. Beste Nieuwkomer:
Wie is er nieuw maar baanbrekend op social media. Wie verdient het om meer gezien te worden?
Beste Personality: Welke personality was de meest originele verschijning om te volgen op social? Beste Politicus:
Welke politicus wint terrein op social media door zichtbaarheid, originaliteit en creativiteit?
Beste Reactie: Wie pakt met een ijzersterke reactie deze award? Beste Sporter:
Welke (oud)sporter gaat altijd voor goud en wint met z’n ijzeren discipline en enorme doorzettingsvermogen ook alle social wedstrijden?
Beste TikTokker: Welke ster van Tiktok maakt het meest creatief gebruik van de specialeffects van de app en creëert daarmee de vetste content. Beste Twitteraar:
Welk karakter was dit jaar de meest creatieve, grappige of bijzondere Twitteraar met 280 tekens?
Beste YouTube-serie: Deze genomineerden hebben allemaal een doordacht kanaal met een originele serie die eruit spring qua creativiteit, innovativiteit of interactiviteit. Beste YouTuber:
Wie domineert momenteel YouTube met de creatiefste, originele video’s én strategie?