De dag voor alle grappenmakers is natuurlijk vandaag, 1 april. Je moet vandaag extra op je hoede zijn en scherper zijn met nieuws dan ooit. Al is het met de opkomst van Artificial Intelligence tegenwoordig sowieso wel handig om alert te zijn.
Bij Autry, het merk met de Amerikaanse vlag, hadden ze een keer geen zin in al die grappen, die langzamerhand ook allemaal wel een keer gedaan zijn en komen met iets heel anders. Het merk brengt vandaag namelijk het Autry Reverse limited edition-model uit. Autry Reverse is de sneaker die de eerste en enige regel van branding overtreedt: kom nooit aan het logo. Voor deze limited edition heeft Autry zelfs een van zijn meest iconische modellen gekozen, de Medalist, en zijn iconische vakje met het logo omgedraaid. "Your world is turned upside down" met de Autry Reverse-sneaker, een gedurfde actie om de traditie van 1 april te vieren.
Het is natuurlijk ook een mooie marketingstunt, want het is tegelijkertijd een kans voor fans van het merk om een van de meest iconische modellen met een unieke twist te bezitten.
Autry's iconische Medalist-silhouet wordt dus gebruikt als basis, waarbij de schoenen nu dus zullen beschikken over omgekeerde logo's. De rest van de schoen is eenvoudig gehouden, met een bovenwerk van wit leer met perforaties in de neus en losse vetersystemen.
De Autry Reverse wordt online en in speciaal geselecteerde winkels verkocht. Mocht je graag je schoenen willen passen, dan mag je de auto pakken. De speciaal geselecteerde winkels zijn namelijk onder meer: Jades en Lufsteg in Duitsland, Luisa Via Roma en Nugnes 1920 in Italië, Aquerreta 1964 in Spanje, Barney's in Japan en Level Shoes in de Verenigde Arabische Emiraten. Wij doen een wilde gok dat het toch maar online shoppen gaat worden voor ons Nederlanders. Weet wel dat de schoenen vanaf 1 april 00.00 uur, slechts 24 uur verkocht worden.