Ben Affleck en Matt Damon zijn een iconisch duo in de Hollywoodwereld. In 1992 verschenen de twee voor het eerst samen op het doek in School Ties. Daarna speelden ze nog vaker samen in films en produceerden ze er bovendien een hoop samen. Vorig jaar kondigden zij hun nieuwste kunstje aan: Air. Een film over hoe Nike uitgroeide tot een dominante speler in de sneakerwereld door hun samenwerking met basketbal-legende Michael Jordan. Nu heeft Metro Goldwyn Mayer een dikke trailer online gezet en wij kunnen niet wachten om deze film te gaan checken.
Naast Ben en Matt zijn ook Hollywoodsterren als Marlon Wayans, Jason Bateman, Chris Messina en Chris Tucker opgetrommeld voor dit nieuwe kunststukje. Scriptschrijver Alex Convery gaat met Air juist op voor zijn eerste grote werk.
De nieuwe film van Ben en Matt belooft een knaller te worden. Hij is geproduceerd door Amazon Studios en MGM en moet de grootste film van een streamingsdienst ooit worden. Komend weekend zal een reclame ervan te zien zijn tijdens de superbowl. Betaalde Amazon $7 miljoen voor. Vanaf 5 april zal hij draaien in meer dan 3.000 bioscopen over de hele wereld. Dat Air zo gepusht wordt, komt grotendeels door Sue Kroll. Amazon stelde haar aan voor de filmmarketing en ze begint dus lekker.
In de film moet marketeer Sonny Vaccaro (Matt Damon) de basketbalafdeling van Nike beter op de kaart zetten. Op dat moment loopt die niet lekker en hij is dan ook sceptisch. Vaccaro gaat uiteindelijk all-in op ene Michael Jordan en lanceert een schoenenlijn rondom een rookie die nog nooit een NBA-wedstrijd speelde. The rest is history. Vandaag de dag draagt nagenoeg iedere speler in de NBA Nikes, hoewel de competitieorganisatie in 1985 de Jordans nog verbood omdat ze te kleurrijk waren. Een romantisch verhaal over al dan niet de grootste samenwerking in de sportgeschiedenis waar half Hollywood op de payroll staat. Dat kan niet missen. Deze film gaat zeker op ons toch al goedgevulde lijstje voor 2023.