De Swoosh tas van Jacquemus is klein maar fijn

Jacquemus is aan de haal gegaan met het kenmerkende Swoosh-logo van Nike. Het Franse modemerk heeft dit 54 jaar oude icoon omgetoverd in een schoudertas. Op Instagram hebben ze een sneak peek van de campagne gedeeld, waar de reacties bijna net zo creatief zijn als dit nieuwe ontwerp; de Swoosh tas.

Wat maakt deze tas zo bijzonder? We moeten echt erkennen dat de vorm opvalt: het iconische Nike-logo met een rits en een verstelbare riem. Het is een statement-item waar je niet omheen kunt, maar er wordt volop gespeculeerd over de praktische bruikbaarheid ervan.

Wat past in de Swoosh tas?

In de reacties onder de Instagram-post van Jacquemus wordt druk gespeculeerd over wat er in deze tas zou kunnen passen. Er wordt gedacht aan verschillende soorten groente of fruit, zoals een banaan, wortel of chilipeper. Handig, mocht je een snack mee naar werk willen nemen. Over een soeplepel wordt ook nog nagedacht, kan je maar bij je hebben – je weet maar nooit. Geen keukengerei of voedsel willen meenemen? Dan kan een boemerang ook nog net, geloven de meeste. Mocht je op stap gaan dan zal een condoom of pakje kauwgom ook wel lukken.

Samenwerking

Het lijkt erop dat de snelste chick ter wereld, Sha’Carri Richardson, het gezicht wordt achter deze campagne. Dit komt waarschijnlijk voort uit de vette deal die ze met Nike getekend heeft vorig jaar.

Simon Porte Jacquemus en Nike gaan ook al een tijdje steady samen. De samenwerking begon ooit met een Franse campagne in 2018, gevolgd door de release van de Air Humara-collectie in 2022. Uit deze samenwerking volgden weer andere opvallende releases, zoals de Nike J Force 1 en de nieuwe kleurencombinaties voor de Air Max 1’86. Best wel een power couple dus.

De Jacquemus en Nike “The Swoosh Bag” wordt gelanceerd op maandag 26 februari, voor een prachtige prijs van €420 euro.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door JACQUEMUS (@jacquemus)

Reageer op artikel:
De Swoosh tas van Jacquemus is klein maar fijn
Sluiten