Review: Bad Boys For Life is actie-comedy op zijn best

Bad Boys For Life is de derde editie in de Bad Boys-franchise. Het wonder duo Will Smith en Martin Lawrence is terug en de mannen zijn beter dan ooit. Het komische duo begon hun avontuur 25 jaar geleden, want de eerste Bad Boys dateert alweer uit 1995. Toch voelt het alsof de mannen ons nooit hebben verlaten. De chemie tussen beide heren is nog even sterk en misschien door de jaren heen wel versterkt. Het is net alsof ze de oude bruiloft video uit de kast hebben gehaald en nu een nog groter, leuker en spectaculairder feest gaan geven. Proost op 25 jaar Bad Boys en deze grandioze terugkeer!

Dit keer is de regie in handen van een ontzettend enthousiast en jong duo. Het Belgisch-Marokkaanse duo Adil El Arabi en Bilall Fallah. Bad Boys For Life is het Hollywood-debuut van de jonge filmmakers en boy wat hebben ze deze genaild. Hollywood viert hier niet alleen de terugkeer van een legendarisch ‘oud’ duo, maar viert ook de komst van een nieuwe ‘jong’ duo.

Will x Martin

Het is net alsof detective Mike Lowrey (Will Smith) en detective Marcus Burnett (Martin Lawrence) nooit zijn weggeweest. Dat is knap aangezien de laatste Bad Boys 17 jaar geleden op het grote witte doek te zien was. In die tijd kan je zeven keer van baan zijn veranderd, je vrouw hebben ontmoet en drie kinderen kunnen krijgen. Het werkt omdat de chemie tussen Will en Martin ijzersterk is. Je ziet dat de mannen blij zijn om terug te zijn. Ze spelen geen Bad Boys, maar zíjn de Bad Boys. Het is net als de titel van de film: Bad Boys ben je For Life. Het resultaat is een heerlijk popcornspektakel, waarin je moet oppassen dat je niet stikt in je gepofte maïskorrel van het lachen.

Bad Boys For Life

Remix Time

Adil en Bilall hebben Bad Boys nieuw leven ingeblazen. Ondanks het feit dat de franchise al 25 jaar bestaat, voelt de film nieuwe en fris aan. Ze hebben alle ingrediënten die een actie-comedy goed maakt in een blender gegooid en trakteren ons op een originele, grappige, bloederige en actiegepakte buddy cop comedy. Ondanks dat de film beschikt over de bekende Bad Boys-vibe is deze ook anders. Er is meer emotie te zien, de actie is realistischer en het verhaal zit vol verrassingen. Het bekende Bad Boys-nummer heeft een remix gekregen. Mix it up boys!

Bad Boys For Life

Het blijft natuurlijk een mening, maar wij vonden deze Bad Boys leuker dan de eerste twee. Een behoorlijk statement, want meestal is het originele deel (de eerste) vaak het best. Misschien heeft het te maken met de tijd die ertussen zat. We hebben dit fantastische duo zo lang moeten missen, dat de terugkeer simpelweg hemels is. In Bad Boys For Life gaan Mike en Marcus nog één keer de strijd aan. Er is een jonge Mexicaanse killer on the loose en hij heeft zijn oog gericht op Mike. Hij is even roekeloos en gewelddadig als Mike in zijn jonge dagen en dat maakt hem een waardig tegenstander.

Bad Boys For Life

De mannen staan dan ook voor de grootste uitdaging van hun leven. Daarom krijgen ze hulp van AMMO. Zoals Mike het zo mooi verwoord: ‘AMMO is a high-school musical boyband with guns.’ Ironisch, aangezien Vanessa Hudgens (High-School Musical) onderdeel is van het team. Het team wordt afgemaakt door Alexander Ludwig (Vikings), Charles Melton (Riverdale) en de sexy Paola Nuñez (The Purge). Jong ontmoet oud en dat levert een hilarische tweestrijd op.

To be continued

‘One last time’ zeggen de mannen tegen elkaar, maar of het daadwerkelijk de laatste keer is geweest is niet duidelijk. Er gaan al heel veel geruchten rond dat er een vierde deel aankomt. Ook wij denken dat dit niet het laatste is dat we hebben gezien van Mike en Marcus. Mocht er een deel vier komen, dan hopen wij dat deze in ieder geval net zo goed is als dit derde deel.

Bad Boys For Life

Bel je vader, broer of verzamel de hele vriendengroep. Jij en de boys moeten naar deze film. Pak een ijskoud biertje, een grote bak popcorn en ga er eventjes lekker voor zitten. Je valt geheid om van het lachen en tegelijkertijd kun je ook genieten van een aantal intense actiescènes, waar ze niet al te zuinig waren met het bloedvergieten. Dat is lekker, want dat maakt het realistisch. Bad Boys For Life is een heerlijk actiecomedy en stijgt in alle eerlijkheid ver boven onze verwachting uit. Bad Boys Bad Boys, what you gonna do, what you gonna do when they come for you. Dit zinnetje zal je de komende weken weer herhalen in je hoofd. Wij hebben ervan genoten. Fuck Yeah Bad Boys, Fuck Yeah!

Bad Boys For Life is vanaf vandaag te zien in de bioscoop.

Bad Boys For Life in ‘t kort

Wat: Je favoriete Bad Boys zijn terug. Het grappige cop-duo staat oog in oog met de grootste dreiging uit hun carrière en dat levert één groot actiespektakel op. Een absoluut heerlijke ride-along!
Wie: Will Smith (de ultieme Bad Boy), Martin Lawrence (de iets dikkere Bad Boy), Paola Nuñez (de meest bad-ass vrouw), Jacob Scipio (de Mexicaanse moordenaar).
Hoeveel sterren: ✭ ✭ ✭ ✭
Saai feitje: Dit is de eerste Bad Boys-film die niet wordt geregisseerd door Micheal Bay. Wel heeft Michael nog een ‘cameo’ als spreker op de huwelijksceremonie. Ook de beide regisseurs hebben een cameo in de film.
Saai feitje II: Is de derde film uit de Bad Boys-franchise en is na ongeveer 17 jaar een vervolg op Bad Boys 2.

Trailer: