{"id":98112,"date":"2018-10-02T21:00:09","date_gmt":"2018-10-02T19:00:09","guid":{"rendered":"https:\/\/fhm.nl\/?p=98112"},"modified":"2019-03-11T17:15:06","modified_gmt":"2019-03-11T16:15:06","slug":"indian-ftr-1200-s-motor","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/fhm.nl\/indian-ftr-1200-s-motor\/","title":{"rendered":"De nieuwe Indian FTR 1200 S is de droom van elke motorliefhebber"},"content":{"rendered":"
<\/div>

Vorig jaar kwam motorbouwer Indian naar buiten met een gruwelijke custom motor, ge\u00efnspireerd op de FTR750 racemotor van het merk. Na dat ze de verliefde blikken van het publiek zagen beloofden ze hem in productie te nemen. Ze hebben zich aan hun woord gehouden. Hier is de nieuwe Indian FTR 1200 en FTR 1200 S.<\/strong><\/p>\n

120 paarden onder je kont<\/h2>\n

Ze zijn met twee verschillende motoren gekomen. Beide hebben ze hetzelfde 1203cc blok. Lekker jagen met 120 paarden onder je kont. Die paarden zorgen er ook voor dat je met de snelheid van het licht kunt accelereren. Ook hebben ze beide een setje flinke Brembo-remmen om je weer binnen no-time tot stilstand te krijgen.<\/p>\n

Cruise control<\/h2>\n

Met de fast-charge USB-lader zit je mobiel ook zo op de 100. De 100 procent batterij welteverstaan. Verder hebben beide Indian\u2019s een antiblokkeersysteem en cruise control. Niet dat je die laatste ooit zult gebruiken op een van deze monsters.<\/p>\n

\"Motor
Foto: Indian Motorcycle<\/span> <\/figcaption><\/figure>\n

Toch is \u2018zoek de verschillen\u2019 spelen bij deze tweewielers niet heel moeilijk. De FTR 1200 S is de iets uitgebreidere versie. Die heeft namelijk een touchscreen LCD-scherm op het stuur. Verder verschilt de 1200 S ook nog op andere vlakken met z\u2019n simpelere compagnon. De FRT 1200 S heeft namelijk een aantal rijmodi waar je uit kunt kiezen. Je hebt namelijk een sport-, standard- en een rainmodus. In de sportstand heeft \u2018ie iets minder tractiecontrole waardoor de echte Valentino Rossi in jou naar boven kan komen. De allercoolste optie aan de 1200 S is de wheeliecontrol. Die zorgt ervoor dat het steigeren met deze tweewieler eenvoudiger wordt.<\/p>\n

\"Motor
Foto: Indian Motorcycle<\/span> <\/figcaption><\/figure>\n

Prijskaartje<\/h2>\n

Als je nu moet kiezen tussen de Indian FTR 1200 en de FTR 1200 S is de keuze snel gemaakt zou je zeggen. Helaas betaal je voor de 1200 S dan ook meer. Waar je de FTR 1200 voor een omgerekende 11.250 euro in je schuur kunt hebben staan, zal je voor de 1200 S zo\u2019n 13.000 euro neer moeten leggen. Het kost wat, maar dan heb je ook wat.<\/p>\n