{"id":94375,"date":"2018-09-09T20:30:56","date_gmt":"2018-09-09T18:30:56","guid":{"rendered":"https:\/\/fhm.nl\/?p=94375"},"modified":"2018-09-10T10:53:53","modified_gmt":"2018-09-10T08:53:53","slug":"tesla-drag-race-muscle-car","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/fhm.nl\/tesla-drag-race-muscle-car\/","title":{"rendered":"Omgebouwde Tesla P100D maakt het muscle cars heel moeilijk op de dragstrip"},"content":{"rendered":"
<\/div>

In Amerika racen ze op twee manieren: in een ovaal of in een rechte lijn. Vandaag gaan we het even hebben over die laatste. Als je op de dragracebaan een beetje indruk wil maken op je mede-obesitas-pati\u00ebnten dan zul je op z\u2019n minst een dikke V8 in je muscle car<\/a> moeten hebben liggen. Daar worden de milkshakeslurpende vrouwtjes wel nat van. Maar wat als je met je Tesla aan komt zetten?<\/strong><\/p>\n

Nou, dan is er een grote kans dat ze je in de verte zien verdwijnen. Deze Amerikaanse dude kwam namelijk op het idee zijn Tesla mee te nemen naar de dragstrip. Op een gegeven moment had hij de smaak te pakken en ging kijken of \u2018ie z\u2019n P100D<\/a> nog sneller kon krijgen. Hij trok alle overige stoelen en deurpanelen eruit om gewicht te besparen. Hij kreeg z\u2019n Tesla tot ongeveer twee ton. Nog steeds veel maar wel een kleine 230 kilo minder dan een Tesla die net uit de fabriek gezoemd komt. Ook heeft \u2018ie er een paar plakkerige bandjes onder geknald en nu knalt \u2018ie met z\u2019n gezinswagen in 2,2 seconden naar de 100 kilometer per uur.<\/p>\n