{"id":93937,"date":"2018-09-05T19:00:52","date_gmt":"2018-09-05T17:00:52","guid":{"rendered":"https:\/\/fhm.nl\/?p=93937"},"modified":"2018-09-07T10:41:11","modified_gmt":"2018-09-07T08:41:11","slug":"de-return-van-de-lancia-delta","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/fhm.nl\/de-return-van-de-lancia-delta\/","title":{"rendered":"De return van de legendarische Lancia Delta"},"content":{"rendered":"
<\/div>

Dit legendarische bakkie kennen jullie vast nog wel. De Lancia Delta was een toonaangevende auto in de jaren ’80. Ja, dat is een tijdje geleden<\/a>. Dat vond Automobili Amos ook. Deze kleine Italiaanse onderneming gaat aankomende donderdag een moderne interpretatie van de Lancia Delta Intergrale presenteren op de Grand Basel.<\/strong><\/p>\n

De auto gaat \u2018De Automobili Amos Lancia Delta Futurista\u2019 heten. Dat is een hele mond vol. Hoewel de auto ge\u00efnspireerd\u00a0 is door het model uit 80\u2019s is het voorzien van de uiterlijke kenmerken van de Evoluzione-versie. Een heuse wedergeboorte dus.<\/p>\n

Dikke upgrade<\/h2>\n

Deze bolide bestaat uit aluminium materialen, met een vleugje koolstofvezel. De voorkant van deze bak is van lichtgewicht materiaal. De auto weegt dan ook maar 1250 kg. Daarnaast heeft deze auto geen 5 deuren zoals de voorganger, maar 3. Volgens Automobili Amos bevat deze auto 1.000 verbeteringen wanneer je \u2018m vergelijkt met zijn papa uit de 80 \u2018s.\u00a0 Zo heeft die een verstevigende versnellingsbak, de tellers blijven wel analoog. Net als vroeg\u00e2h. In plaats van 200 pk, heeft de Futurista een krachtbron van 330pk. Hot hatch alert!<\/p>\n

Het interieur ziet er trouwens ook dik uit. Check deze foto maar effe. Zie je jezelf al zitten achter dit stuur? Dit is toch een stukje \u00fcberdikke retro style wat je hier te pakken hebt.<\/p>\n

\"Lancia<\/figure>\n

Gouwe ouwe<\/h2>\n

Het oude modelletje is inmiddels zeldzaam geworden. Je kent misschien nog wel de beelden van het rally rijden op tv toen het model met de Delta \u00a0zes jaar achter elkaar het constructeurs kampioenschap\u00a0in de Groep A\u00a0verwierf. \u00a0Wie nog een oudje wil hebben moet daar vaak 20 duizend euro of meer voor neerleggen. Maar dan heb je wel iets bijzonders in huis. Nog bijzonderder is zijn nieuwe opvolger, die overigens een stuk duurder is. Liefst 300.000 euro gaat ‘ie kosten. Je mag sowieso van geluk spreken als je er een kan bemachtigen, want de auto is enkel in Itali\u00eb leverbaar. Het schijn trouwens dat de oprichter van Singer<\/a> er al eentje heeft besteld. Een man met stijl, dus wij snappen zijn keuze. Hieronder de eerste beelden van de\u00a0Lancia Delta Futurista.<\/p>\n