{"id":93471,"date":"2018-09-03T20:00:15","date_gmt":"2018-09-03T18:00:15","guid":{"rendered":"https:\/\/fhm.nl\/?p=93471"},"modified":"2018-09-04T14:00:57","modified_gmt":"2018-09-04T12:00:57","slug":"bmw-e60-m5","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/fhm.nl\/bmw-e60-m5\/","title":{"rendered":"Waarom de E60 M5 misschien wel de dikste BMW ooit is"},"content":{"rendered":"
<\/div>

In de loop der jaren heeft BMW de mensheid kennis laten maken met een flink aantal dikke bolides. De M1, E30 M3 en M760Li<\/a>, stuk voor stuk gruwelijke wagens die kandidaat zouden kunnen zijn van de dikste BMW-awards. Toch nemen we vandaag een kijkje naar een andere dikke Duitser. De BMW E60 M5 om precies te zijn. Misschien wel een van de beste BMW\u2019s ooit gemaakt. Waarom? Heel simpel, onder de kap ligt een blok waar menig autoliefhebber een tent van op zet in z\u2019n broek. Een V10.<\/strong><\/p>\n

Rauwe tiencilinder<\/h2>\n

Een V10 ja, het soort motor dat je normaal gesproken in een Lamborghini terugvindt. Gewoon een rauwe tiencilinder zonder turbo\u2019s of andere mikmak in een gezinswagen knallen, dat zijn de idee\u00ebn waar we van houden. Het blok in kwestie draait gewoon even tot dik over de 8000 toeren per minuut. Naast de 507pk die BMW uit de motor heeft weten te stampen is het mooiste aan deze auto het geluid. Het is helaas bijna niet op camera vast te leggen wat voor hoge, knetterende tonen uit de vier chromen uitlaten geperst worden. Maar hier is toch een video van iemand die een poging gewaagd heeft.<\/p>\n