{"id":68794,"date":"2018-01-07T21:00:17","date_gmt":"2018-01-07T20:00:17","guid":{"rendered":"https:\/\/fhm.nl\/?p=68794"},"modified":"2018-01-05T17:18:28","modified_gmt":"2018-01-05T16:18:28","slug":"stem-mortal-kombat-ii","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/fhm.nl\/stem-mortal-kombat-ii\/","title":{"rendered":"Maak kennis met de stem achter Mortal Kombat II"},"content":{"rendered":"
<\/div>

Iedereen die in de jaren ’80 en ’90 oud genoeg was om een joystick vast te houden, is opgegroeid met de levenswieg van spelcomputers van deze tijd als de Playstation 4 en Xbox One. De arcadespellen<\/a> als Donkey Kong<\/em> en Mortal Kombat<\/em> zijn de historische voorlopers uit de gamewereld. De reden dat spellen als Mortal Kombat II zo legendarisch zijn komt mede door de intrigerende stemmen en verslavende geluidjes.<\/strong><\/p>\n

De naam achter een van die stemmen is Steve Ritchie, een behoorlijke legende in de wereld van videogames. Voor de flipperkastfanaten is hij de productieve flipperontwerper die verantwoordelijk is voor het maken van meer machines dan wie dan ook in de geschiedenis van flipperen. <\/strong>Maar voor de echte insiders is hij ook de goddelijke stem achter de omroeper in het klassieke spel, \u2018Mortal Kombat II.<\/em>\u2019<\/p>\n

Na inspreken van een aantal onsmakelijke personages voor zijn eigen flipperkasten, begon Ritchie het karakter van het spel te perfectioneren dat later Mortal Kombat<\/em> zo iconisch zou maken. En hoewel Ritchie het grootste deel van zijn carri\u00e8re heeft besteed aan het ontwerpen en ontwikkelen van videogames, zullen we zijn baanbrekende bijdrage aan onze nostalgie uit de jaren ’90 nooit vergeten. Check hieronder het verhaal van de legendarische stem achter Mortal Kombat II.<\/p>\n