{"id":66265,"date":"2017-12-05T11:00:58","date_gmt":"2017-12-05T10:00:58","guid":{"rendered":"http:\/\/fhm.nl\/?p=66265"},"modified":"2017-12-05T11:58:43","modified_gmt":"2017-12-05T10:58:43","slug":"lamborghini-urus-suv","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/fhm.nl\/lamborghini-urus-suv\/","title":{"rendered":"De Lamborghini Urus is eindelijk uit en is officieel de snelste SUV ter wereld"},"content":{"rendered":"
<\/div>

Na de veel belovende aankondiging<\/a> van het Italiaanse supercarmerk, hebben we er een kleine drie maanden op moeten wachten maar eindelijk is het ultieme racemonster onder de SUV\u2019s onder ons. Het eindresultaat mag er zijn. \u2019S werelds snelste SUV komt daarnaast ook in aanmerking voor de mooiste uit zijn klasse. Het uiteindelijke model combineert de uitstraling van pure brute kracht en elegante snelheid.\u00a0Maar het blijft toch even wennen, zo’n grote Lambo.<\/strong><\/p>\n

Terwijl exotische autofabrikanten zoals Lamborghini en Aston Martin de cross-over SUV-markt binnenstormen, is het\u00a0de uitdaging het echte supercarkarakter te behouden. Het is de identiteit van deze merken en waar ze bij iedereen om bekend staan.\u00a0Lamborghini lijkt die test te hebben doorstaan voor het leveren van prestaties van de allerhoogste graad, die verwacht mogen worden van machines die het stierembleem dragen. De Urus beschikt over 4.0-liter twin-turbo V8 motor met 650 pk waarmee het in 3,5 seconden optrekt van 0 tot 100 km\/u met een topsnelheid van 305 km\/u.<\/p>\n

\"Lamborghini
Foto: Lamborghini<\/span> <\/figcaption><\/figure>\n

Er is zeer een pienter vierwielaandrijvingssysteem dat er zowel voor zorgt dat de Urus op het circuit van de N\u00fcrburgring als op het\u00a0net zo\u00a0legendarische Rubicon Trail, perfect uit de metalic verf komt. Het systeem stuurt normaal 60 procent van het koppel naar de achterwielen, maar het kan dat tot wel 87 procent verhogen voor een echt dynamisch achterwielaandrijving gevoel.
\n\u201cHet is een echte Lamborghini op het gebied van design, prestaties, rijdynamiek en emotie, maar ook dagelijks rijplezier in verschillende omgevingen\u201d, aldus Stefano Domenicali, voorzitter en CEO van Automobili Lamborghini. \u201cDe Urus past perfect in de Lamborghini-familie als een high-performance auto, het is het hoogtepunt van intensieve ontwikkeling en gepassioneerde vaardigheid om een nieuw stierenras te cre\u00ebren: een super SUV die de grenzen van verwachtingen overstijgt en de deur opent naar nieuwe mogelijkheden, voor zowel ons merk als onze klanten.\u201d<\/p>\n

Familie van<\/h3>\n

De Lamborghini Urus deelt zijn basis voor het chassis met zijn zakelijke neven, de Audi Q7, Porsche Cayenne en Bentley Bentayga. Deze hardware is verborgen onder Lamborghini\u2019s gebruikelijk waanzinnige Italiaanse styling. Hoewel de auto niet bedoeld is als een supercar voor op het circuit, heeft de Urus de bekende strakke lijnen waar de Italiaanse stier bekend om staat. Die bekende eigenschappen hadden ook niet misstaan onder de motorkap. Waar het merk beroemd is om zijn V12 en V10 motoren, is de V8 in de Urus een kleine teleurstelling.
\nHoewel er niets mis is met de motor, maar een echte verwoestende stier verdient toch\u00a0minimaal een\u00a0V10 onder de kap. Hopelijk kan de V8 ons alsnog positief omverblazen. De prestaties liegen er hoe dan ook niet om. Qua looks heeft ‘ie ons al. Mocht je de Lamborghini Urus willen aanschaffen, dan beginnen de prijzen vanaf\u00a0\u00a0\u20ac168.000 euro. Toch een lekkere combo om samen met de\u00a0
Hurac\u00e1n Performante<\/a>\u00a0de deur\u00a0te hebben staan.<\/p>\n

 <\/p>\n