{"id":64582,"date":"2017-11-17T10:46:10","date_gmt":"2017-11-17T09:46:10","guid":{"rendered":"http:\/\/fhm.nl\/?p=64582"},"modified":"2017-11-17T11:03:24","modified_gmt":"2017-11-17T10:03:24","slug":"tesla-roadster","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/fhm.nl\/tesla-roadster\/","title":{"rendered":"Nieuwe Tesla Roadster doet supercarland schudden op z\u2019n grondvesten"},"content":{"rendered":"
<\/div>

Groot nieuws van Tesla gisteravond, waar Mister Musk met nieuwe bolides liep te pronken. Zo onthulden ze de Tesla Semi Truck, een vrachtwagen die de toekomst van het wegtransport volledig op z\u2019n kop moet zetten. Onze aandacht wordt echter volledig opgeslokt door de nieuwe Tesla Roadster. Ho-ly shit!<\/strong><\/p>\n

Dit gaat een revolutie in elektrisch autoland betekenen. Dat ligt aan twee dingen: A) de range en B) de specs. Laten we beginnen bij het begin, want de Tesla Roadster moet een range gaan krijgen van een kleine 1.000 kilometer. Dat is bijna evenveel als een auto die benzine drinkt. Een paar jaar geleden zeiden we\u00a0 al: het elektrisch rijden gaat pas echt groot worden als het bereik vergelijkbaar is met de auto\u2019s die rijden op brandstof. Die tijden gaat er dus aankomen.<\/p>\n

Revolutie<\/h3>\n

Die range ga je niet halen als je vol gaat zitten blazen met je Roadster. Zit je goed? Sta je stabiel op je voeten? Hou je nog maar even goed vast, want Tesla gaat concurreren met de hypercars der aarde. Op de sprint van 0 naar 100 gaat \u2018ie ze allemaal aan stront rijden, inclusief een GT-R Nism,\u00a0 en ook de Ducati\u2019s zijn niet meer veilig, want de Roadster moet in 1,9 seconde naar de 100 km\/u kunnen accelereren. Eigenlijk is het van 0 tot 60 mijl, dus 96,56 km\/u, maar goed, maken we er voor de vorm 2,0 seconde van. Van 0 naar 160 km\/u moet in 4,2 lukken. Sick, sick, sick.<\/p>\n

Dat niet alleen, de topsnelheid is ook waar de grote sportwagenmerken spontaan van beginnen te zweten. Meer dan 400 km\/u moet \u2018ie kunnen halen. Alleen Koenigsegg , Bugatti en Hennessey zitten nog enigszins lekker op de apenrots, maar daar\u00a0is de hartslag ongetwijfeld ook wel\u00a0van omhoog geschoten.<\/p>\n

Hoe dan?<\/h3>\n

Maar hoe hosselt Tesla dat dan allemaal? De batterijen hebben een capaciteit van 200 kWh, waarbij de motoren 10.000 Newtonmeter aan alle vier de wielen leveren. Dat is 10 keer zoveel als de bekende supercars van dit moment. De Bugatti Chiron heeft bijvoorbeeld 1.600 Nm aan koppel. Bedenk er het lichte gewicht en de vierwielaandrijving bij en het rekensommetje is ongeveer wel opgelost.<\/p>\n

\"Tesla
Foto: Tesla<\/span> Foto: Tesla<\/span><\/figcaption><\/figure>\n

Looks<\/h3>\n

Dan het uiterlijk vertoon. Lekker sportief, maar vooralsnog ook niet de knapste van de klas. Gooi een Mazda MX-5, Lotus Elise en Audi TT in de blender, mix alles goed door elkaar, laat \u2018m een minuutje staan en je hebt de nieuwe Tesla Roadster te pakken. Dat uitneembare glazen dak is wel heel catchy en het Formule 1 achtige stuurtje (moet maar afwachten of blijft natuurlijk) is ook wel stoer.<\/p>\n

\"Tesla
Foto: Tesla<\/span> <\/figcaption><\/figure>\n

Prijs<\/h3>\n

In tegenstelling tot de vorige generatie Roadster wordt de nieuwe uitgevoerd in een vierzitter. Wat het elektrische geintje moet kosten ? $200.000 dollar. Als je nu een aanbetaling doet van 50k dan kun je er alvast eentje reserveren. Mocht je al echt overtuigd zijn, dan kun je ook gaan voor een exemplaar uit de Founder Series. Die komt in een oplage van 1.000 stuks. Als je die wil hebben moet je nu gelijk $250.000 dollar overmaken naar Silicon Valley en dan heb jij als een van de eersten de nieuwe Roadster voor je deur staan. Vanaf 2020 moet \u2018ie geleverd gaan worden, mits Tesla de zaakjes<\/a> een beetje op orde krijgt.<\/p>\n

\"\"
Foto: Tesla<\/span> <\/figcaption><\/figure>\n
\"\"
Foto: Tesla<\/span> <\/figcaption><\/figure>\n
\"Tesla
Foto: Tesla<\/span> <\/figcaption><\/figure>\n
\"\"
Foto: Tesla<\/span> <\/figcaption><\/figure>\n
\"Tesla
ter Foto: Tesla<\/span> <\/figcaption><\/figure>\n","protected":false,"plaintext":"Groot nieuws van Tesla gisteravond, waar Mister Musk met nieuwe bolides liep te pronken. Zo onthulden ze de Tesla Semi Truck, een vrachtwagen die de toekomst van het wegtransport volledig op z\u2019n kop moet zetten. Onze aandacht wordt echter volledig opgeslokt door de nieuwe Tesla Roadster. Ho-ly shit!<\/strong>\r\n\r\nDit gaat een revolutie in elektrisch autoland betekenen. Dat ligt aan twee dingen: A) de range en B) de specs. Laten we beginnen bij het begin, want de Tesla Roadster moet een range gaan krijgen van een kleine 1.000 kilometer. Dat is bijna evenveel als een auto die benzine drinkt. Een paar jaar geleden zeiden we\u00a0 al: het elektrisch rijden gaat pas echt groot worden als het bereik vergelijkbaar is met de auto\u2019s die rijden op brandstof. Die tijden gaat er dus aankomen.\r\n

Revolutie<\/h3>\r\nDie range ga je niet halen als je vol gaat zitten blazen met je Roadster. Zit je goed? Sta je stabiel op je voeten? Hou je nog maar even goed vast, want Tesla gaat concurreren met de hypercars der aarde. Op de sprint van 0 naar 100 gaat \u2018ie ze allemaal aan stront rijden, inclusief een GT-R Nism,\u00a0 en ook de Ducati\u2019s zijn niet meer veilig, want de Roadster moet in 1,9 seconde naar de 100 km\/u kunnen accelereren. Eigenlijk is het van 0 tot 60 mijl, dus 96,56 km\/u, maar goed, maken we er voor de vorm 2,0 seconde van. Van 0 naar 160 km\/u moet in 4,2 lukken. Sick, sick, sick.\r\n\r\nDat niet alleen, de topsnelheid is ook waar de grote sportwagenmerken spontaan van beginnen te zweten. Meer dan 400 km\/u moet \u2018ie kunnen halen. Alleen Koenigsegg , Bugatti en Hennessey zitten nog enigszins lekker op de apenrots, maar daar\u00a0is de hartslag ongetwijfeld ook wel\u00a0van omhoog geschoten.\r\n

Hoe dan?<\/h3>\r\nMaar hoe hosselt Tesla dat dan allemaal? De batterijen hebben een capaciteit van 200 kWh, waarbij de motoren 10.000 Newtonmeter aan alle vier de wielen leveren. Dat is 10 keer zoveel als de bekende supercars van dit moment. De Bugatti Chiron heeft bijvoorbeeld 1.600 Nm aan koppel. Bedenk er het lichte gewicht en de vierwielaandrijving bij en het rekensommetje is ongeveer wel opgelost.\r\n\r\n[caption id=\"attachment_64585\" align=\"alignnone\" width=\"1600\"]\"Tesla Foto: Tesla[\/caption]\r\n

Looks<\/h3>\r\nDan het uiterlijk vertoon. Lekker sportief, maar vooralsnog ook niet de knapste van de klas. Gooi een Mazda MX-5, Lotus Elise en Audi TT in de blender, mix alles goed door elkaar, laat \u2018m een minuutje staan en je hebt de nieuwe Tesla Roadster te pakken. Dat uitneembare glazen dak is wel heel catchy en het Formule 1 achtige stuurtje (moet maar afwachten of blijft natuurlijk) is ook wel stoer.\r\n\r\n[caption id=\"attachment_64588\" align=\"alignnone\" width=\"1600\"]\"Tesla Foto: Tesla[\/caption]\r\n

Prijs<\/h3>\r\nIn tegenstelling tot de vorige generatie Roadster wordt de nieuwe uitgevoerd in een vierzitter. Wat het elektrische geintje moet kosten ? $200.000 dollar. Als je nu een aanbetaling doet van 50k dan kun je er alvast eentje reserveren. Mocht je al echt overtuigd zijn, dan kun je ook gaan voor een exemplaar uit de Founder Series. Die komt in een oplage van 1.000 stuks. Als je die wil hebben moet je nu gelijk $250.000 dollar overmaken naar Silicon Valley en dan heb jij als een van de eersten de nieuwe Roadster voor je deur staan. Vanaf 2020 moet \u2018ie geleverd gaan worden, mits Tesla de zaakjes<\/a> een beetje op orde krijgt.\r\n\r\n[caption id=\"attachment_64590\" align=\"alignnone\" width=\"1600\"]\"\" Foto: Tesla[\/caption]\r\n\r\n[caption id=\"attachment_64592\" align=\"alignnone\" width=\"1600\"]\"\" Foto: Tesla[\/caption]\r\n\r\n[caption id=\"attachment_64587\" align=\"alignnone\" width=\"1600\"]\"Tesla Foto: Tesla[\/caption]\r\n\r\n[caption id=\"attachment_64595\" align=\"alignnone\" width=\"1600\"]\"\" Foto: Tesla[\/caption]\r\n\r\n[caption id=\"attachment_64600\" align=\"alignnone\" width=\"694\"]\"Tesla ter Foto: Tesla[\/caption]"},"excerpt":{"rendered":"

Groot nieuws van Tesla gisteravond, waar Mister Musk met nieuwe bolides liep te pronken….<\/p>\n","protected":false},"author":3,"featured_media":64587,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"categories":[6],"tags":[662,873,4213,136,25516],"yst_prominent_words":[9590,1930,9207,9204,1565,25512,25510,1759,25514,13755,24638,25505,25511,2413,25507,6247,25508,9588,9589,1560],"acf":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/64582"}],"collection":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/3"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=64582"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/64582\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/64587"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=64582"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=64582"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=64582"},{"taxonomy":"yst_prominent_words","embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/yst_prominent_words?post=64582"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}