{"id":62396,"date":"2017-10-25T15:30:22","date_gmt":"2017-10-25T13:30:22","guid":{"rendered":"http:\/\/fhm.nl\/?p=62396"},"modified":"2017-10-25T15:50:45","modified_gmt":"2017-10-25T13:50:45","slug":"burger-king-komt-met-heftige-anti-pest-reclame","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/fhm.nl\/burger-king-komt-met-heftige-anti-pest-reclame\/","title":{"rendered":"Burger King komt met heftige anti-pest reclame"},"content":{"rendered":"
<\/div>

Sinds 2015 heeft Nederland pestgedrag al flink aangepakt. Scholen zijn zelfs wettelijk verplicht om pesten tegen te gaan en te voorkomen. Helaas wordt er nog altijd gepest en voor slachtoffers is het pesten vaak niet eens het ergste, het feit dat iedereen eromheen staat en niks doet, dat is voor hen het aller pijnlijkste. Er komt nu hulp uit wel h\u00e9\u00e9l onverwachtse hoek.<\/strong><\/p>\n

Burger King komt met een reclamevideo waarin een groepje jongens (acteurs) \u00e9\u00e9n jochie pesten (ook een acteur). Er wordt gescholden met \u2018homo\u2019 en \u2018dikke\u2019 en het loopt zelfs uit op fysiek geweld. Dit acteerspel speelt zich af in een Burger King met \u00e9chte klanten die niks van deze opzet af weten. Het was een experiment om te kijken hoe omstanders op deze pesterij zouden reageren. Bij het experiment serveerde Burger King sommige klanten een \u201cgepeste burger\u201d, eentje die in stukken is gescheurd of geslagen door het Burger King-personeel.<\/p>\n

Uit dit experiment bleek deprimerend maar waar dat maar liefst 95% reageerde op de gepeste burger en slechts 12% op het gepeste kind. Met deze reclame wilt Burger King mensen laten nadenken over pestgedrag, en wat jij kan betekenen voor pestslachtoffers. Met slechts een klein gebaar kan je al een enorm verschil maken.<\/p>\n

https:\/\/youtu.be\/mnKPEsbTo9s<\/p>\n

Foto: YouTube<\/em><\/p>\n","protected":false,"plaintext":"Sinds 2015 heeft Nederland pestgedrag al flink aangepakt. Scholen zijn zelfs wettelijk verplicht om pesten tegen te gaan en te voorkomen. Helaas wordt er nog altijd gepest en voor slachtoffers is het pesten vaak niet eens het ergste, het feit dat iedereen eromheen staat en niks doet, dat is voor hen het aller pijnlijkste. Er komt nu hulp uit wel h\u00e9\u00e9l onverwachtse hoek.<\/strong>\r\n\r\nBurger King komt met een reclamevideo waarin een groepje jongens (acteurs) \u00e9\u00e9n jochie pesten (ook een acteur). Er wordt gescholden met \u2018homo\u2019 en \u2018dikke\u2019 en het loopt zelfs uit op fysiek geweld. Dit acteerspel speelt zich af in een Burger King met \u00e9chte klanten die niks van deze opzet af weten. Het was een experiment om te kijken hoe omstanders op deze pesterij zouden reageren. Bij het experiment serveerde Burger King sommige klanten een \u201cgepeste burger\u201d, eentje die in stukken is gescheurd of geslagen door het Burger King-personeel.\r\n\r\nUit dit experiment bleek deprimerend maar waar dat maar liefst 95% reageerde op de gepeste burger en slechts 12% op het gepeste kind. Met deze reclame wilt Burger King mensen laten nadenken over pestgedrag, en wat jij kan betekenen voor pestslachtoffers. Met slechts een klein gebaar kan je al een enorm verschil maken.\r\n\r\nhttps:\/\/youtu.be\/mnKPEsbTo9s\r\n\r\nFoto: YouTube<\/em>"},"excerpt":{"rendered":"

Sinds 2015 heeft Nederland pestgedrag al flink aangepakt. Scholen zijn zelfs wettelijk verplicht om…<\/p>\n","protected":false},"author":3,"featured_media":62397,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"categories":[3],"tags":[5070,23786],"yst_prominent_words":[5064,23783,23782,23780,23784,23781,23785],"acf":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/62396"}],"collection":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/3"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=62396"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/62396\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/62397"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=62396"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=62396"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=62396"},{"taxonomy":"yst_prominent_words","embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/yst_prominent_words?post=62396"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}