{"id":56638,"date":"2017-09-04T16:48:21","date_gmt":"2017-09-04T14:48:21","guid":{"rendered":"http:\/\/fhm.nl\/?p=56638"},"modified":"2017-09-04T16:48:58","modified_gmt":"2017-09-04T14:48:58","slug":"seat-leon-cupra-r","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/fhm.nl\/seat-leon-cupra-r\/","title":{"rendered":"SEAT Leon Cupra R is klaar om de stoeptegels uit de straat te trekken"},"content":{"rendered":"
<\/div>

Heet nieuws van onze Spaanse vrienden van SEAT, want zij onthullen rustig eventjes hun meest brute Leon ooit. 310 pk in je bakkes. Hatsa!<\/strong><\/p>\n

Dat vermogen haalt \u2018ie uit een geblazen 2,0 liter. Daarmee is het gelijk de krachtigste SEAT die ooit wordt geproduceerd. Dat vermogen moet op de weg worden gebracht via een handbak met zes versnellingen, al kun je ook kiezen voor een zestraps DSG. Wel relaxter voor de files.<\/p>\n

De offici\u00eble specs laten nog even op zich wachten, maar als je er vanuit gaat dat de normale Cupra a 300 pk in 5,7 naar de honderd scheurt, dan kun je daar nog wel een paar tiende vanaf halen. Topsnelheid ligt bij de Cupra op een begrensde 250, hopelijk slopen ze die begrenzer er bij de R af. Trouwens niet normaal wat de hot hatches van tegenwoordig aan vermogen leveren. Vroeger moest je daarvoor bij iets als Porsche winkelen, tegenwoordig zit het gewoon op je Golfje, Megane of dus Leon.<\/p>\n

\"seat-leon-cupra-r\"<\/figure>\n

Qua uiterlijk verschilt de Cupra R niet heul veul met z\u2019n iets minder potentje broertje. Iets breder op z\u2019n pootjes, iets scherpere neus en een zelfs een diffuser aan de kont. Verder heeft \u2018ie wat accentjes van carbon hier en daar. Hebben hebben hebben? Snel zijn, want er worden slechts 799 exemplaren van gebouwd. Wie haalt dit scheurijzer naar Nederland?<\/p>\n","protected":false,"plaintext":"Heet nieuws van onze Spaanse vrienden van SEAT, want zij onthullen rustig eventjes hun meest brute Leon ooit. 310 pk in je bakkes. Hatsa!<\/strong>\r\n\r\nDat vermogen haalt \u2018ie uit een geblazen 2,0 liter. Daarmee is het gelijk de krachtigste SEAT die ooit wordt geproduceerd. Dat vermogen moet op de weg worden gebracht via een handbak met zes versnellingen, al kun je ook kiezen voor een zestraps DSG. Wel relaxter voor de files.\r\n\r\nDe offici\u00eble specs laten nog even op zich wachten, maar als je er vanuit gaat dat de normale Cupra a 300 pk in 5,7 naar de honderd scheurt, dan kun je daar nog wel een paar tiende vanaf halen. Topsnelheid ligt bij de Cupra op een begrensde 250, hopelijk slopen ze die begrenzer er bij de R af. Trouwens niet normaal wat de hot hatches van tegenwoordig aan vermogen leveren. Vroeger moest je daarvoor bij iets als Porsche winkelen, tegenwoordig zit het gewoon op je Golfje, Megane of dus Leon.\r\n\r\n\"seat-leon-cupra-r\"\r\n\r\nQua uiterlijk verschilt de Cupra R niet heul veul met z\u2019n iets minder potentje broertje. Iets breder op z\u2019n pootjes, iets scherpere neus en een zelfs een diffuser aan de kont. Verder heeft \u2018ie wat accentjes van carbon hier en daar. Hebben hebben hebben? Snel zijn, want er worden slechts 799 exemplaren van gebouwd. Wie haalt dit scheurijzer naar Nederland?"},"excerpt":{"rendered":"

Heet nieuws van onze Spaanse vrienden van SEAT, want zij onthullen rustig eventjes hun…<\/p>\n","protected":false},"author":3,"featured_media":56640,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"categories":[6],"tags":[662,958,12888,18473,771],"yst_prominent_words":[6725,18472,18471,18470,1596,18469,2378,1580,5004,6206,1571],"acf":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/56638"}],"collection":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/3"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=56638"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/56638\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/56640"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=56638"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=56638"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=56638"},{"taxonomy":"yst_prominent_words","embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/yst_prominent_words?post=56638"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}