{"id":48245,"date":"2017-06-25T15:30:13","date_gmt":"2017-06-25T13:30:13","guid":{"rendered":"http:\/\/fhm.nl\/?p=48245"},"modified":"2017-06-23T15:03:43","modified_gmt":"2017-06-23T13:03:43","slug":"wrc-7-een-racegame-om-de-gaten-te-houden","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/fhm.nl\/wrc-7-een-racegame-om-de-gaten-te-houden\/","title":{"rendered":"WRC 7 is een racegame om in de gaten te houden"},"content":{"rendered":"
<\/div>

Aan racegames dit jaar geen gebrek, we hebben het al vaker aangegeven. Onlangs kwam het geweldige Dirt 4 nog uit, waarvan je hier de special kunt lezen<\/a>. Die rallygame maakte zeer veel indruk, maar is niet de enige rallygame van dit jaar. Eind dit jaar kun je aan de slag met WRC 7, een game waarvoor we onlangs afreisden naar Parijs om daar onze eerste kilometers met de racegame te maken. Dit is wat we van die speelsessie mee hebben gekregen.<\/p>\n

Offici\u00eble licenties<\/h3>\n

Het grootste voordeel dat WRC 7 heeft ten opzichte van bijvoorbeeld een Dirt 4, is dat het gebruik maakt van de licenties van het World Rally Championship. Dat betekent dat je toegang krijgt tot alle wagens die in dit jaargang rondracen en dat je locaties bezoekt van de diverse races. De stages die je daarbij voorgeschoteld krijgt zijn overigens niet \u00e9\u00e9n op \u00e9\u00e9n nagemaakt, maar gebaseerd op de parcoursen uit het echte toernooi.<\/p>\n

\"\"<\/figure>\n

Rijdt heerlijk agressief<\/h3>\n

In de echte rallysport wordt dit jaar gebruik gemaakt van auto’s die een stuk krachtiger zijn en dat komt dan ook terug in de game zelf. Wagens rijden een stuk agressiever dan in voorgaande delen en dat maakt het geheel een stuk spectaculairder dan in het voorgaande deel. Wie op hoge snelheid rijdt, vliegt echt door de omgeving heen, waarbij je bovendien elk hobbeltje in de weg terugvoelt op de wegligging van je bak.<\/p>\n

Lange proeven voor de echte fans<\/h3>\n

Een gemiddelde stage in WRC 7 kost je al zo’n vijf minuten, waarin je goed geconcentreerd moet zijn om snel en heelhuids aan de finish te komen. Maar voor de echte fan zijn er ook super trials. Deze zijn extra lang en kosten je waarschijnlijk een kwartier om te voltooien. Niet alleen is het lastig om langer de focus te houden, je hebt ook nog een groter stuk dat je moet voltooien als je halverwege een botsing hebt en daarbij je motor minder goed presteert.<\/p>\n

\"\"<\/figure>\n

Visueel dik in orde<\/h3>\n

De WRC-reeks was op visueel gebied altijd matig. Zowel op het gebied van aankleding en de omgevingen als de auto’s. Met WRC 7 is een stap in de goede richting gezet. Dirt 4 is de mooiere van de twee, maar WRC 7 is zeker niet lelijk. Auto’s zijn gedetailleerd, er is nu veel publiek langs de weg en de omgeving waar je door heen scheurt oogt mooi.<\/p>\n

Twijfels bij de navigatie<\/h3>\n

Toch was nog niet alles naar wens. Zo waren de bochtaanwijzers wat verwarrend. Sommige bochten werden aangegeven als bochten waar je met volle snelheid doorheen ging, terwijl er na een flauwe buiging gewoon een haakse bocht op je stond te wachten. De navigator geeft dan wel aan dat de flauwe bocht overgaat op een scherpe, maar dan moet je dus wel de hele tijd puur op zijn advies afgaan.<\/p>\n

WRC 7 verschijnt dit najaar voor de Xbox One, PlayStation 4 en pc.<\/em><\/p>\n","protected":false,"plaintext":"Aan racegames dit jaar geen gebrek, we hebben het al vaker aangegeven. Onlangs kwam het geweldige Dirt 4 nog uit, waarvan je hier de special kunt lezen<\/a>. Die rallygame maakte zeer veel indruk, maar is niet de enige rallygame van dit jaar. Eind dit jaar kun je aan de slag met WRC 7, een game waarvoor we onlangs afreisden naar Parijs om daar onze eerste kilometers met de racegame te maken. Dit is wat we van die speelsessie mee hebben gekregen.\r\n

Offici\u00eble licenties<\/h3>\r\nHet grootste voordeel dat WRC 7 heeft ten opzichte van bijvoorbeeld een Dirt 4, is dat het gebruik maakt van de licenties van het World Rally Championship. Dat betekent dat je toegang krijgt tot alle wagens die in dit jaargang rondracen en dat je locaties bezoekt van de diverse races. De stages die je daarbij voorgeschoteld krijgt zijn overigens niet \u00e9\u00e9n op \u00e9\u00e9n nagemaakt, maar gebaseerd op de parcoursen uit het echte toernooi.\r\n\r\n\"\"\r\n

Rijdt heerlijk agressief<\/h3>\r\nIn de echte rallysport wordt dit jaar gebruik gemaakt van auto's die een stuk krachtiger zijn en dat komt dan ook terug in de game zelf. Wagens rijden een stuk agressiever dan in voorgaande delen en dat maakt het geheel een stuk spectaculairder dan in het voorgaande deel. Wie op hoge snelheid rijdt, vliegt echt door de omgeving heen, waarbij je bovendien elk hobbeltje in de weg terugvoelt op de wegligging van je bak.\r\n

Lange proeven voor de echte fans<\/h3>\r\nEen gemiddelde stage in WRC 7 kost je al zo'n vijf minuten, waarin je goed geconcentreerd moet zijn om snel en heelhuids aan de finish te komen. Maar voor de echte fan zijn er ook super trials. Deze zijn extra lang en kosten je waarschijnlijk een kwartier om te voltooien. Niet alleen is het lastig om langer de focus te houden, je hebt ook nog een groter stuk dat je moet voltooien als je halverwege een botsing hebt en daarbij je motor minder goed presteert.\r\n\r\n\"\"\r\n

Visueel dik in orde<\/h3>\r\nDe WRC-reeks was op visueel gebied altijd matig. Zowel op het gebied van aankleding en de omgevingen als de auto's. Met WRC 7 is een stap in de goede richting gezet. Dirt 4 is de mooiere van de twee, maar WRC 7 is zeker niet lelijk. Auto's zijn gedetailleerd, er is nu veel publiek langs de weg en de omgeving waar je door heen scheurt oogt mooi.\r\n

Twijfels bij de navigatie<\/h3>\r\nToch was nog niet alles naar wens. Zo waren de bochtaanwijzers wat verwarrend. Sommige bochten werden aangegeven als bochten waar je met volle snelheid doorheen ging, terwijl er na een flauwe buiging gewoon een haakse bocht op je stond te wachten. De navigator geeft dan wel aan dat de flauwe bocht overgaat op een scherpe, maar dan moet je dus wel de hele tijd puur op zijn advies afgaan.\r\n\r\nWRC 7 verschijnt dit najaar voor de Xbox One, PlayStation 4 en pc.<\/em>"},"excerpt":{"rendered":"

Aan racegames dit jaar geen gebrek, we hebben het al vaker aangegeven. Onlangs kwam…<\/p>\n","protected":false},"author":3,"featured_media":48251,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"categories":[3],"tags":[],"yst_prominent_words":[2516,3052,2484,12613,3559,6057,3883,3802,3356,12614,2628,1653,12615,12612,1607,1560,1915,12611,2241,12610],"acf":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/48245"}],"collection":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/3"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=48245"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/48245\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/48251"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=48245"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=48245"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=48245"},{"taxonomy":"yst_prominent_words","embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/yst_prominent_words?post=48245"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}