{"id":37814,"date":"2017-04-09T17:00:53","date_gmt":"2017-04-09T15:00:53","guid":{"rendered":"http:\/\/fhm.nl\/?p=37814"},"modified":"2017-04-07T18:32:54","modified_gmt":"2017-04-07T16:32:54","slug":"mochten-de-nieuwste-louis-xiii-proeven-t-w-v-65-duizend-euro","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/fhm.nl\/mochten-de-nieuwste-louis-xiii-proeven-t-w-v-65-duizend-euro\/","title":{"rendered":"We mochten de nieuwste Louis XIII proeven t.w.v. 6,5 duizend euro"},"content":{"rendered":"
<\/div>

We kregen een uitnodiging van het eeuwenoude Franse cognachuis R\u00e9my Martin. Het nodigde ons uit voor de exclusieve lancering van zijn nieuwe meesterwerk, de LOUIS XIII Time Collection \u2013 The Origin 1874. Vier generaties aan cognacdestilleurs werkten in totaal 100 jaar aan de creatie van deze speciale uitvoering en het is zonder twijfel\u00a0‘s werelds\u00a0meest verfijnde en beruchtste cognac. In het klantenbestand staan namen als Christian Dior en Elton John, maar ook Winston Churchill wist deze bijzondere cognac te vinden na zijn verkiezingsoverwinning\u00a0in 1951.<\/span><\/p>\n

\"fhm-remy-martin-louis-xiii\"
Foto: Kirsten van Santen<\/span> <\/figcaption><\/figure>\n

Topmodellen escorteerden ons vanaf de voordeur van het Conservatoriumhotel in Amsterdam. In de lounge van het chique hotel in Amsterdam verzamelden een aantal journalisten en trouwe klanten van het Franse familiebedrijf zich voor de presentatie van de nieuwe ‘Cognac of Kings’. Deze bijnaam dankt de cognac aan het Staatsbanket dat de Franse regering in 1938 organiseerde voor de Engelse koning, en koningin Elizabeth.<\/span><\/p>\n

E\u00e9n keer per eeuw komt R\u00e9my Martin met een nieuwe Louis XIII en vorige week presenteerde het merk met veel bravoure de nieuwe uitvoering. De sensationele geur van de drank rook je direct bij binnenkomst in de ruimte waar de Louis XIII werd gepresenteerd. Er stonden aan de andere kant van de ruimte zestien kristallen glazen, met ieder slechts een paar druppels cognac per glas. \u201cThis is perfume to drink\u201d, vertelde de Brand Ambassador met haar mooiste glimlach. De cognac rook inderdaad geweldig en was bovendien zo sterk dat het in de hele ruimte te ruiken was.<\/span><\/p>\n

\"fhm-Louis
Foto: Kirsten van Santen<\/span> <\/figcaption><\/figure>\n

De champagnekleurige doos waar de fles in verkocht wordt ging open met een mechanisme wat IKEA nog moet ontdekken. Eigenlijk was die doos zo chique dat we het een bo\u00eete moeten noemen, wat gewoon Frans voor doos is. <\/span><\/span>De gigantische fles is loodzwaar versierd met spikes. \u201cThis is Bacarrat\u00a0Crystal\u201d, aldus de Brand Ambassador. Dat gold trouwens\u00a0ook voor de glazen \u2013 uitkijken dus<\/em>.<\/span><\/p>\n

Iedereen kreeg een kristallen glas met een scheutje cognac. \u201cOnly to smell\u201d, zei de Brand Ambassador, die nu ineens een serieus gezicht trok. De rokerige cognacgeur knalden ons reukorgaan in en zetten onze stoffige neuzen op scherp. Wauw. \u201cWhat do you smell?\u201d, vroeg de Brand Ambassador. De stilte hierna werd onderbroken door \u00e9\u00e9n van de trouwe klanten van het cognachuis: \u201cWalnuts, grapes and some honey.\u201d Wij wisten niet precies wat we nou roken, maar het rook verdomd imponerend.<\/span><\/p>\n

\"\"
\nFoto: Kirsten van Santen<\/p>\n

En zo smaakte het ook. Onze glazen werden opgehaald door topmodel Isaya Elais en hiervoor in de plaats kwamen er rijkelijk gevulde glazen. Halleluja. De cognac had de intense kleur van vuur en cre\u00eberde door zijn dikte zelfs druppels op de binnenkant van het glas. Bij de eerste slok wisten we meteen: dit is Goddelijk. Het brandt. Je mond komt in vuur en vlam te staan op een manier die je nooit eerder hebt ervaren. Nooit proefde alcohol zo lekker als in deze Louis XIII. Zo moet vuur in de hemel voelen. Het was een hele smaakbeleving die bijna een kwartier voortduurde nadat wij de laatste druppel op hadden.<\/span><\/figure>\n

De cognac is verkrijgbaar bij Drankenboutique Rotterdam<\/a> voor\u00a06,5 duizend euro.<\/span><\/p>\n

\"fhm-louis-xiii\"<\/figure>\n","protected":false,"plaintext":"We kregen een uitnodiging van het eeuwenoude Franse cognachuis R\u00e9my Martin. Het nodigde ons uit voor de exclusieve lancering van zijn nieuwe meesterwerk, de LOUIS XIII Time Collection \u2013 The Origin 1874. Vier generaties aan cognacdestilleurs werkten in totaal 100 jaar aan de creatie van deze speciale uitvoering en het is zonder twijfel\u00a0's werelds\u00a0meest verfijnde en beruchtste cognac. In het klantenbestand staan namen als Christian Dior en Elton John, maar ook Winston Churchill wist deze bijzondere cognac te vinden na zijn verkiezingsoverwinning\u00a0in 1951.<\/span>\r\n\r\n[caption id=\"attachment_37819\" align=\"alignnone\" width=\"2880\"]\"fhm-remy-martin-louis-xiii\" Foto: Kirsten van Santen[\/caption]\r\n\r\nTopmodellen escorteerden ons vanaf de voordeur van het Conservatoriumhotel in Amsterdam. In de lounge van het chique hotel in Amsterdam verzamelden een aantal journalisten en trouwe klanten van het Franse familiebedrijf zich voor de presentatie van de nieuwe 'Cognac of Kings'. Deze bijnaam dankt de cognac aan het Staatsbanket dat de Franse regering in 1938 organiseerde voor de Engelse koning, en koningin Elizabeth.<\/span>\r\n\r\nE\u00e9n keer per eeuw komt R\u00e9my Martin met een nieuwe Louis XIII en vorige week presenteerde het merk met veel bravoure de nieuwe uitvoering. De sensationele geur van de drank rook je direct bij binnenkomst in de ruimte waar de Louis XIII werd gepresenteerd. Er stonden aan de andere kant van de ruimte zestien kristallen glazen, met ieder slechts een paar druppels cognac per glas. \u201cThis is perfume to drink\u201d, vertelde de Brand Ambassador met haar mooiste glimlach. De cognac rook inderdaad geweldig en was bovendien zo sterk dat het in de hele ruimte te ruiken was.<\/span>\r\n\r\n[caption id=\"attachment_37835\" align=\"alignnone\" width=\"3864\"]\"fhm-Louis Foto: Kirsten van Santen[\/caption]\r\n\r\nDe champagnekleurige doos waar de fles in verkocht wordt ging open met een mechanisme wat IKEA nog moet ontdekken. Eigenlijk was die doos zo chique dat we het een bo\u00eete moeten noemen, wat gewoon Frans voor doos is. <\/span><\/span>De gigantische fles is loodzwaar versierd met spikes. \u201cThis is Bacarrat\u00a0Crystal\u201d, aldus de Brand Ambassador. Dat gold trouwens\u00a0ook voor de glazen \u2013 uitkijken dus<\/em>.<\/span>\r\n\r\nIedereen kreeg een kristallen glas met een scheutje cognac. \u201cOnly to smell\u201d, zei de Brand Ambassador, die nu ineens een serieus gezicht trok. De rokerige cognacgeur knalden ons reukorgaan in en zetten onze stoffige neuzen op scherp. Wauw. \u201cWhat do you smell?\u201d, vroeg de Brand Ambassador. De stilte hierna werd onderbroken door \u00e9\u00e9n van de trouwe klanten van het cognachuis: \u201cWalnuts, grapes and some honey.\u201d Wij wisten niet precies wat we nou roken, maar het rook verdomd imponerend.<\/span>\r\n\r\n\"\"\r\nFoto: Kirsten van Santen\r\n\r\nEn zo smaakte het ook. Onze glazen werden opgehaald door topmodel Isaya Elais en hiervoor in de plaats kwamen er rijkelijk gevulde glazen. Halleluja. De cognac had de intense kleur van vuur en cre\u00eberde door zijn dikte zelfs druppels op de binnenkant van het glas. Bij de eerste slok wisten we meteen: dit is Goddelijk. Het brandt. Je mond komt in vuur en vlam te staan op een manier die je nooit eerder hebt ervaren. Nooit proefde alcohol zo lekker als in deze Louis XIII. Zo moet vuur in de hemel voelen. Het was een hele smaakbeleving die bijna een kwartier voortduurde nadat wij de laatste druppel op hadden.<\/span>\r\n\r\nDe cognac is verkrijgbaar bij Drankenboutique Rotterdam<\/a> voor\u00a06,5 duizend euro.<\/span>\r\n\r\n\"fhm-louis-xiii\""},"excerpt":{"rendered":"

We kregen een uitnodiging van het eeuwenoude Franse cognachuis R\u00e9my Martin. Het nodigde ons…<\/p>\n","protected":false},"author":3,"featured_media":37823,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"categories":[3],"tags":[5552,5554,35,5553],"yst_prominent_words":[5545,5555,5544,5538,5547,5540,5574,5572,5570,5575,5573,5542,5543,1635,5541,5539,1560,1591,5576,1915],"acf":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/37814"}],"collection":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/3"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=37814"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/37814\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/37823"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=37814"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=37814"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=37814"},{"taxonomy":"yst_prominent_words","embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/yst_prominent_words?post=37814"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}