{"id":33160,"date":"2017-03-12T20:00:48","date_gmt":"2017-03-12T19:00:48","guid":{"rendered":"http:\/\/fhm.nl\/?p=33160"},"modified":"2017-03-10T18:09:49","modified_gmt":"2017-03-10T17:09:49","slug":"koenigseggs-nieuwe-regeras-van-ongekende-klasse","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/fhm.nl\/koenigseggs-nieuwe-regeras-van-ongekende-klasse\/","title":{"rendered":"Koenigsegg’s nieuwe Regera is van ongekende klasse"},"content":{"rendered":"
<\/div>

De Geneva Motor Show<\/a>\u00a0gaat bijna van start en we geven alvast een glimp van de nieuwe Regeras. Koenigsegg bouwt brute, maar vooral hele snelle wagens die makkelijk de 300km\/u aantikken. We zagen het met de Agera R<\/a>\u00a0en de Porsche\u00a0918 Spyder<\/a>\u00a0die hem achtervolgde en de Duitse autobahn onveilig maakte. Dit is\u00a0het nieuwste speeltje van Koenigsegg, de Regeras.<\/p>\n

De klasbak heeft een 5.0-liter twin-turbo V8 motor gekoppeld aan drie elektrische motoren. In combinatie met de hybride aandrijflijn, gesteunt door 800-volt aan elektrische systemen, blaft de auto over de wegen met 1.500 PK. Door de elektrische motoren is er geen transmissie nodig, wat betekent dat je van 10 seconde van 0-300 km\/u gaat. Damn…<\/p>\n

Koenigsegg’s eerste Regera komt in een groen getinte koolstofvezel carrosserie met een zadel bruine lederen interieur. De tweede versie is candy apple rood en zwart. Beide zijn voorzien van Koenigsegg nieuwe Tresex koolstofvezel wielen. Wat een gigantisch toffe auto.<\/p>\n