{"id":312282,"date":"2024-04-22T10:49:57","date_gmt":"2024-04-22T08:49:57","guid":{"rendered":"https:\/\/fhm.nl\/?p=312282"},"modified":"2024-04-22T10:49:57","modified_gmt":"2024-04-22T08:49:57","slug":"influencers-curus","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/fhm.nl\/influencers-curus\/","title":{"rendered":"Influencers moeten vanaf nu verplichte cursus doorlopen voor hun #ADS"},"content":{"rendered":"
<\/div>

Hashtags, vlogs, sketches en volgers genereren. De dagelijkse bezigheid van onze Nederlandse influencers. Namen als Bram Krikke, Pieter Valley of Lies Zhara zijn online een groot merk waarbij ze vaak ook producten promoten. Maar daar komt verandering in, want er is een nieuwe cursus die influencers geacht worden te doorlopen, voordat ze merken promoten.<\/strong><\/p>\n

Code Juultje10, Kaj20 of een link via waar je een item kan bestellen. Het zijn manieren van grote merken zoals Viper, Coca Cola of Red Bull om hun producten aan de man te brengen. Omdat influencers een groot bereik hebben, worden deze mensen vaak ingezet om producten bij het publiek te krijgen.<\/p>\n

Cursus <\/strong><\/h2>\n

Het nieuwe certificaat kunnen influencers halen door een e-learning te doorlopen. Hierbij laten ze zien bepaalde kennis te hebben van marketing en dat ze weten wat er wel en niet is toegestaan bij het online promoten. Eerder werd in Nederland de #ad al ingevoerd. Dit moest bij promotieberichten worden geplaatst om te laten zien dat het om een reclame ging. Nu kunnen merken er dus voor kiezen om het certificaat toe te voegen aan het rijtje met eisen voor een influencer.<\/p>\n

\n
\n

 <\/p>\n

\n
<\/div>\n
\n
<\/div>\n
<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n
<\/div>\n
<\/div>\n
\n
Dit bericht op Instagram bekijken<\/div>\n<\/div>\n
<\/div>\n
\n
\n
<\/div>\n
<\/div>\n
<\/div>\n<\/div>\n
\n
<\/div>\n
<\/div>\n<\/div>\n
\n
<\/div>\n
<\/div>\n
<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n
\n
<\/div>\n
<\/div>\n<\/div>\n

 <\/p>\n

Een bericht gedeeld door J U U L T J E (@juultjetieleman)<\/a><\/p>\n<\/div>\n<\/blockquote>\n