<\/i> <\/a><\/figure><\/div>\nMeer rijtesten?<\/h2>\n Lees hier onze ervaringen met machines als de:<\/p>\n
\nFord Fiesta ST<\/a><\/li>\nJaguar F-Type SVR<\/a><\/li>\nAlfa Romeo 4C<\/a><\/li>\nPorsche 911 Carrera GTS<\/a><\/li>\nRange Rover Velar<\/a><\/li>\nAlfa Romeo Giulia Quadrifoglio<\/a><\/li>\nNissan GT-R<\/a><\/li>\nMcLaren 570S<\/a><\/li>\nPorsche Cayman GTS<\/a><\/li>\nBMW M850i<\/a><\/li>\nMINI John Cooper Works Clubman<\/a><\/li>\nToyota Supra<\/a><\/li>\nHusqvarna Motorcycles Vitpilen 701<\/a><\/li>\nFord Mustang Bullit<\/a><\/li>\nLexus LC 500h<\/a><\/li>\nShelby GT500<\/a><\/li>\nPorsche Carrera 911<\/a><\/li>\nPorsche Cayman GT4<\/a><\/li>\nJaguar F-Type P575R<\/a><\/li>\nAudi RS6<\/a><\/li>\nRange Rover Sport SVR<\/a><\/li>\nVolvo XC60<\/a><\/li>\nVolkswagen ID.3<\/a><\/li>\nFord Mustang Mach-E<\/a><\/li>\nBMW M3 Competition<\/a><\/li>\nFord Mustang Mach 1<\/a><\/li>\nPorsche 911 GT3<\/a><\/li>\nFerrari F8 Tributo<\/a><\/li>\nRoadtrip Mazda 3<\/a><\/li>\nPorsche 911 GT3<\/a><\/li>\nMazda CX-60<\/a><\/li>\nPorsche Cayman GT4 RS<\/a><\/li>\nVolkswagen ID.Buzz<\/a><\/li>\nLexus RZ 450e<\/a><\/li>\nMINI Electric Cabrio<\/a><\/li>\nMazda CX-5<\/a><\/li>\nMcLaren Artura<\/a><\/li>\nFord Mustang Mach-E GT<\/a><\/li>\nMcLaren GT<\/a><\/li>\nPorsche 911 Carrera T\u00a0<\/a><\/li>\n<\/ul>\n","protected":false,"plaintext":"Feestmutsen en ballonnen bij Toyota, want de Japanse autogigant heeft de nieuwe Toyota C-HR gedropt. We gaan die natuurlijk niet in de stromende herfstregen bij Schoonhoven op de staart trappen, maar op het zonovergoten Ibiza. Hebben we gelijk een mooie gelegenheid om op zoek te gaan naar de mooiste plekjes van het eiland. \u00bfTelebanco por aqui? Let\u2019s get Spanish!<\/strong>\r\n\r\nEerst kijken dan lezen? Check hier ons Instagram Story verslag<\/a>.<\/em>\r\n\r\nIn de maand dat er meer druppels uit de Hollandse lucht lijken te komen dan de Middellandse zee aan liters rijk is, is een tripje naar Ibiza natuurlijk een welkom uitstapje. Als we het vliegveld uitstappen en 22 graden Celsius op een digitaal bordje zien staan, omarmen we de Vitamine D met een dankbare glimlach. Onderweg naar het hotel zien we de gigantische reclameborden waarop de namen van dj\u2019s als Solomun, David Guetta en Charlotte de Witte in koeienletters staan geschreven. De deuren van wereldberoemde clubs als H\u00ef, Circoloco, Amnesia, Pacha en Ushua\u00efa zijn echter potdicht.\r\nEivissa<\/strong><\/h2>\r\nHet is off season op Ibiza en dat is te merken. De luiken van de hippe strandtenten zijn dichtgetimmerd en grofweg 80% van de restaurants zijn gesloten. Enkel wat locals, overwinteraars en wat sporadische toeristen zijn nog op het eiland te vinden. Van april tot eind oktober is Eivissa<\/em> het bruisende middelpunt van de internationale partyscene, maar als het closing weekend eenmaal is geweest valt het eiland in een diepe winterslaap. Jammer als je wilde plannen hebt om even de bloemetjes even flink buiten te zetten, goed nieuws gezien de reden het tripje. We hebben nu immers alle ruimte om de Toyota C-HR goed te testen.\r\n\r\n \r\nPopulair model<\/h2>\r\nHet is de tweede generatie van de C-HR, de auto werd in 2017 namelijk al ge\u00efntroduceerd door de Japanners. In Europa werden er meer dan 840.000 exemplaren van verkocht en ook in ons land was de vraag groot. Er zijn inmiddels al 22.500 exemplaren van het vorige model verkocht, waarmee het een van de belangrijkste modellen van Toyota is. Sterker nog: 1 op de 10 verkochte modellen is een C-HR.\r\n\r\n[caption id=\"attachment_296081\" align=\"aligncenter\" width=\"844\"] Zonsopkomst op Playa De Santa Eulalia.<\/em>[\/caption]\r\nPlaya De Santa Eulalia<\/strong><\/h2>\r\nVertrekplaats van de rondrit is het W Hotel in Playa De Santa Eulalia, een rustiek plaatsje op zo\u2019n twintig minuten rijden van Ibiza-stad. In de fraaie jachthaven liggen de miljoenenjachten te wachten om weer het water op te gaan. Een paar minuten doorlopen en we zien vanaf het knappe strand hoe de witte huisjes op schilderachtige wijze tegen een berg zijn opgeplakt. Het is hier goed toeven.\r\n\r\nHet nieuwe model wordt groots ge\u00efntroduceerd door het een concept car voor de openbare weg te noemen. Het design is dan ook een van de belangrijkste speerpunten. Het is ook gewoon een hele lekkere, strakke auto om te zien. Met name de achterkant vinden wij dik. Ook hier weer het doorlopende achterlicht, waarbij in het midden \u2018Toyota C-HR\u2019 is geplaatst, dat oplicht als je de auto aanzet. Dat is onderdeel van de voorstelling die de geanimeerde lichtunits voorschotelen. Details die wij op waarde schatten. Ook het zogeheten hammerhead<\/em> design in de voorlichten springt in \u2019t oog, net als de verschillende kleuropties. Onze favoriet? Emotional Red<\/em>! In de volksmond ook wel bekend als rood. Die knalt er lekker uit. Je kan ook gaan voor een bi-tone kleurstelling, waarbij je auto uit twee kleuren bestaat.\r\n\r\n[caption id=\"attachment_296060\" align=\"aligncenter\" width=\"2000\"] De Toyota C-H in bi-tone kleuren.<\/em>[\/caption]\r\n\r\nDe verzonken deurgrepen zijn trouwens ook een coole feature, een primeur voor Toyota bovendien. Paar dikke 20\u201d wielen eronder en je hebt echt een opvallende, onderscheidende auto te pakken waarbij je absoluut niet als grijze muis door het verkeerdeelnemersveld zal zoeven. Kudos voor het designteam van Toyota.\r\nPortinatx<\/strong><\/h2>\r\nOp deze zonnige dag in het Spaanse land zijn er een paar routes voor ons uitgestippeld, deze brengen ons langs een paar van de mooiste plekjes van het eiland. Binnenin de auto is het ook goed toeven. Mooie ambient lightning binnenin, groot 12,3\u201d infotainment display en een sportief stuurtje. We zetten koers richting Portinatx, een van de mooiere strandjes van het eiland. Een baasje zeilt een frisbee weg, terwijl zijn grote hond er enthousiast achteraan rent, vervolgens crasht de viervoeter in het zand. Waar hier in de zomer talloze zeilbootjes in de baai dobberen, is de gestrande waterfiets op het zand nu de symbolische metafoor van een verlaten eiland.\r\n\r\n[caption id=\"attachment_296080\" align=\"aligncenter\" width=\"844\"] Portinatx.<\/em>[\/caption]\r\nSant Carles de Peralta <\/strong><\/h2>\r\nHet navigatiesysteem leidt ons naar de volgende Spaanse plaats van bestemming. Op de kronkelige bergpaadjes van het heuvelachtige groene landschap komt de C-HR goed tot z\u2019n recht. We rijden de 2,0 liter, goed voor 197 pk. Als je nagaat dat deze versie slechts 2000 piek duurder is dan de 1,8-liter motor met 140 pk, dan lijkt het ons een no-brainer dat je voor de 2,0-liter moet gaan. Ja toch? Niet dan.\r\n\r\nBeide motoren zijn overigens hybride. Daarnaast is er ook nog een Plug-in Hybrid gebaseerd op de 2,0 liter motor, die goed is voor 223 pk. Niet per se nodig, wel leuk, maar die 197 pk van ons testexemplaar doet z\u2019n werk ook zeer behoorlijk. Die peekaatjes worden lekker benut, want hij rijdt lekker vlot. Sowieso een fijne stuurmansauto, die C-HZ. Tevens is de Toyota standaard voorzien van nogal wat veiligheidssystemen. Pre-Collision-system<\/em>, Proactive Driving assist <\/em>en de\u00a0Lane Trace Assist<\/em> om er maar een paar te noemen. Verder zit er Toyota T-Mate op, een verzamelnaam voor uitgebreide systemen die helpen bij het beschermen tegen ongevallen, botsingen en overige gebeurtenissen die je het liefst wilt voorkomen als je in een auto zit.\r\n\r\nWe karren Sant Carles de Peralta in, een pittoresk dorpje in het noordoosten van Ibiza. Het staat bekend als het hippiedorp van het eiland, maar die zullen eveneens met een stilteretraite bezig zijn, want hier geen spoor van vredelievende hippies als we op deze desolate donderdagmiddag door het dorp rijden.\r\n\r\n[caption id=\"attachment_296079\" align=\"aligncenter\" width=\"844\"] Cala Comte.<\/em>[\/caption]\r\n