{"id":29311,"date":"2017-01-30T20:00:24","date_gmt":"2017-01-30T19:00:24","guid":{"rendered":"http:\/\/fhm.nl\/?p=29311"},"modified":"2017-01-30T17:56:20","modified_gmt":"2017-01-30T16:56:20","slug":"treurige-fotoserie-van-rampschip-costa-concordia","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/fhm.nl\/treurige-fotoserie-van-rampschip-costa-concordia\/","title":{"rendered":"Treurige fotoserie van rampschip Costa Concordia"},"content":{"rendered":"
<\/div>

De Costa Concordia verwierf wereldwijde bekendheid toen het schip op 13 januari 2012 omsloeg en zonk\u00a0voor de Toscaanse kust. Dit was al een ramp op zich, maar toen bleek dat de kapitein ook nog eens een berg fouten had gemaakt.<\/p>\n

Naar goed gebruik voer de boot vlak langs de kust om een groet te brengen, de Costa Concordia was echter de kant al zo dicht genaderd dat het cruiseschip omsloeg. De koers was veranderd waardoor dit kon gebeuren. Kapitein Francesco Schettino maakte het daarna wel erg bont door als een van de eerste van het schip af te springen en naar de kant te gaan. Zonder kapitein en duidelijk plan waren de rest van de passagiers op zichzelf aangewezen. Dit resulteerde in chaos en verwarring, uiteindelijk verdronken 32 mensen en kreeg Captain Coward<\/em> 16 jaar cel.<\/p>\n

Vorig jaar probeerde de Duitse fotograaf Jonathan Danko Kielkowski het schip te bereiken door ernaartoe te zwemmen, nadat het geborgen was.\u00a0Bij zijn eerste poging werd hij gepakt, maar zijn tweede was wel succesvol. Kielkowksi sprong aan boord en maakte een fotoserie van de Costa Concordia voordat het gesloopt zou worden.<\/p>\n

De stuurhut
\n\"Costa<\/p>\n

Het theater
\n\"\"<\/p>\n

Het casino
\n\"\"<\/p>\n

Achtergelaten spullen in een gang
\n\"\"<\/p>\n

Het atrium
\n\"\"<\/p>\n

Het trappenhuis
\n\"\"<\/p>\n

Een bar
\n\"\"<\/p>\n

De overloop\"\"<\/p>\n

Een van de vele gangen
\n\"\"<\/p>\n","protected":false,"plaintext":"De Costa Concordia verwierf wereldwijde bekendheid toen het schip op 13 januari 2012 omsloeg en zonk\u00a0voor de Toscaanse kust. Dit was al een ramp op zich, maar toen bleek dat de kapitein ook nog eens een berg fouten had gemaakt.\r\n\r\nNaar goed gebruik voer de boot vlak langs de kust om een groet te brengen, de Costa Concordia was echter de kant al zo dicht genaderd dat het cruiseschip omsloeg. De koers was veranderd waardoor dit kon gebeuren. Kapitein Francesco Schettino maakte het daarna wel erg bont door als een van de eerste van het schip af te springen en naar de kant te gaan. Zonder kapitein en duidelijk plan waren de rest van de passagiers op zichzelf aangewezen. Dit resulteerde in chaos en verwarring, uiteindelijk verdronken 32 mensen en kreeg Captain Coward<\/em> 16 jaar cel.\r\n\r\nVorig jaar probeerde de Duitse fotograaf Jonathan Danko Kielkowski het schip te bereiken door ernaartoe te zwemmen, nadat het geborgen was.\u00a0Bij zijn eerste poging werd hij gepakt, maar zijn tweede was wel succesvol. Kielkowksi sprong aan boord en maakte een fotoserie van de Costa Concordia voordat het gesloopt zou worden.\r\n\r\nDe stuurhut\r\n\"Costa\r\n\r\nHet theater\r\n\"\"\r\n\r\nHet casino\r\n\"\"\r\n\r\nAchtergelaten spullen in een gang\r\n\"\"\r\n\r\nHet atrium\r\n\"\"\r\n\r\nHet trappenhuis\r\n\"\"\r\n\r\nEen bar\r\n\"\"\r\n\r\nDe overloop\"\"\r\n\r\nEen van de vele gangen\r\n\"\""},"excerpt":{"rendered":"

De Costa Concordia verwierf wereldwijde bekendheid toen het schip op 13 januari 2012 omsloeg…<\/p>\n","protected":false},"author":45,"featured_media":29323,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"categories":[3,1],"tags":[],"yst_prominent_words":[],"acf":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/29311"}],"collection":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/45"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=29311"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/29311\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/29323"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=29311"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=29311"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=29311"},{"taxonomy":"yst_prominent_words","embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/yst_prominent_words?post=29311"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}