{"id":27744,"date":"2017-01-14T22:00:24","date_gmt":"2017-01-14T21:00:24","guid":{"rendered":"http:\/\/fhm.nl\/?p=27744"},"modified":"2017-01-13T21:19:53","modified_gmt":"2017-01-13T20:19:53","slug":"masterclass-gamedesign-van-mario-bedenker-shigeru-miyamoto","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/fhm.nl\/masterclass-gamedesign-van-mario-bedenker-shigeru-miyamoto\/","title":{"rendered":"Masterclass gamedesign van Mario bedenker Shigeru Miyamoto"},"content":{"rendered":"
<\/div>

Shigeru Miyamoto is de man die, onder andere, Super Mario<\/a>, Zelda en Donkey Kong ter wereld bracht. De geestelijk vader van de iconische game characters van Nintendo<\/a>. Nu krijgen wij een klein beetje van zijn genialiteit mee door te zien hoe hij games maakt.<\/p>\n

In zes minuten zie je hoe hij begint met schetsen en uiteindelijk het totale concept<\/a> uitwerkt. We krijgen een lesje Nintendo geschiedenis en voor die echte gamedesigners heeft hij ook nog wel wat nuttige tips. Shigeru heeft vooral schijt aan wat anderen vinden. Als zij veel mensen iets tof vinden, heeft hij juist de neiging iets anders vets te zoeken.<\/p>\n