{"id":27297,"date":"2017-01-10T14:00:22","date_gmt":"2017-01-10T13:00:22","guid":{"rendered":"http:\/\/fhm.nl\/?p=27297"},"modified":"2017-01-10T13:15:40","modified_gmt":"2017-01-10T12:15:40","slug":"mercedes-amg-komt-in-de-vorm-van-de-gt-c-met-nieuw-smaakje","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/fhm.nl\/mercedes-amg-komt-in-de-vorm-van-de-gt-c-met-nieuw-smaakje\/","title":{"rendered":"Mercedes AMG komt in de vorm van de GT C met nieuw smaakje"},"content":{"rendered":"
<\/div>

De dikste sportwagen van Mercedes is de AMG GT R<\/a>, daaronder kom de GT S en daaronder de GT. Maar nu vonden ze bij de Duitsers dat het gat tussen de R en de S wat groot was. Dus kwamen ze met de GT C roadster. Om de line up te vergroten en het 50-jarig bestaan van AMG te vieren, hebben ze daar nu ook een coup\u00e9 versie van gemaakt: de GT C 50 edition.<\/p>\n

Dicht is altijd mooier. Geldt ook voor deze AMG knaller. De GT C is voorzien van dezelfde 4,0 liter V8 als z\u2019n dakloze brother die 557 pk en 680 Newtonmeter aan koppel levert. Van 0 naar 100 legt \u2018ie af in 3,7 seconden en de acceleratie houdt op bij een snelheid van 317 km\/u. De toevoeging 50 Edition verwijst naar het 50-jarig bestaan en naar de hoeveelheid exemplaren die van de AMG gebouwd gaan worden.<\/p>\n

Allemaal prima in orde. Echt grote uiterlijke veranderingen zijn er niet. De GT R blijft het bruutste beest van de klas.<\/p>\n

Wat betreft nieuwe auto\u2019s kijken wij reikhalzend uit naar september, wanneer Mercedes op de IAA haar eigenste hypercar gaat onthullen: de AMG R50. Een bolide die moet concurreren met de McLaren P1, de Porsche 918 Spyder en de LaFerrari.<\/p>\n

\"Mercedes
R50 Concept van Schulte Design<\/span> <\/figcaption><\/figure>\n

1.400 pk moet genoeg zijn om mee te gaan doen in de koningsklasse van de sportwagens. Prijskaartje is ons met 2 miljoen euro exclusief belastingen alleen net\u00a0iets te gortig.<\/p>\n

Hieronder meer foto’s van de GT C.<\/p>\n