AMG GT R<\/a>, daaronder kom de GT S en daaronder de GT. Maar nu vonden ze bij de Duitsers dat het gat tussen de R en de S wat groot was. Dus kwamen ze met de GT C roadster. Om de line up te vergroten en het 50-jarig bestaan van AMG te vieren, hebben ze daar nu ook een coup\u00e9 versie van gemaakt: de GT C 50 edition.\r\n\r\nDicht is altijd mooier. Geldt ook voor deze AMG knaller. De GT C is voorzien van dezelfde 4,0 liter V8 als z\u2019n dakloze brother die 557 pk en 680 Newtonmeter aan koppel levert. Van 0 naar 100 legt \u2018ie af in 3,7 seconden en de acceleratie houdt op bij een snelheid van 317 km\/u. De toevoeging 50 Edition verwijst naar het 50-jarig bestaan en naar de hoeveelheid exemplaren die van de AMG gebouwd gaan worden.\r\n\r\nAllemaal prima in orde. Echt grote uiterlijke veranderingen zijn er niet. De GT R blijft het bruutste beest van de klas.\r\n\r\nWat betreft nieuwe auto\u2019s kijken wij reikhalzend uit naar september, wanneer Mercedes op de IAA haar eigenste hypercar gaat onthullen: de AMG R50. Een bolide die moet concurreren met de McLaren P1, de Porsche 918 Spyder en de LaFerrari.\r\n\r\n[caption id=\"attachment_27298\" align=\"alignnone\" width=\"2079\"] R50 Concept van Schulte Design[\/caption]\r\n\r\n1.400 pk moet genoeg zijn om mee te gaan doen in de koningsklasse van de sportwagens. Prijskaartje is ons met 2 miljoen euro exclusief belastingen alleen net\u00a0iets te gortig.\r\n\r\nHieronder meer foto's van de GT C.\r\n\r\n[gallery size=\"full\" ids=\"27299,27301,27303,27300,27302,27304,27305,27306\"]"},"excerpt":{"rendered":"De dikste sportwagen van Mercedes is de AMG GT R, daaronder kom de GT…<\/p>\n","protected":false},"author":3,"featured_media":27300,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"categories":[6],"tags":[234,39,235,233,236],"yst_prominent_words":[],"acf":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/27297"}],"collection":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/3"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=27297"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/27297\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/27300"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=27297"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=27297"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=27297"},{"taxonomy":"yst_prominent_words","embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/yst_prominent_words?post=27297"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}