<\/i><\/a><\/figure><\/div>\nChief Engineer Velar<\/h2>\n
\u201cDe Range Rover Velar combineert rijdynamiek met een reeks soepele en effici\u00ebnte motoropties. Door de batterij met 12 procent te vergroten, hebben we het EV-rijbereik kunnen uitbreiden tot 64 km. Met het extra voordeel van snelle oplaadmogelijkheden, zullen klanten gemakkelijker dan ooit dagelijkse ritten kunnen maken met EV-stroom\u201d, zegt James Sanderson, Lifecycle Chief Engineer van de Range Rover Velar<\/p>\n
Vermogen<\/h2>\n
Het aandrijfsysteem van de Velar bestaat uit een 300 pk sterke 2.0 liter viercilinder benzinemotor en een 143 pk sterke elektromotor. Samen zijn ze goed voor een systeemvermogen van 404 pk en 640 Nm koppel. Daarmee accelereert gelikte SUV in 5,4 seconden van 0 naar 100 km\/h en is een topsnelheid van 209 km\/h mogelijk. De topsnelheid in de EV-modus is echter begrensd op 140 km\/h, want anders sloop je de accu. Wij vinden Range Rovers en Bentleys misschien wel de meest zakelijke en meest stijlvolle luxe auto\u2019s die er zijn. Met deze Velar heeft Range Rover weer goud in handen.<\/p>\n