{"id":260911,"date":"2022-11-09T14:15:02","date_gmt":"2022-11-09T13:15:02","guid":{"rendered":"https:\/\/fhm.nl\/?p=260911"},"modified":"2022-11-18T17:37:29","modified_gmt":"2022-11-18T16:37:29","slug":"tips-waardoor-jij-betere-autocoureur-wordt","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/fhm.nl\/tips-waardoor-jij-betere-autocoureur-wordt\/","title":{"rendered":"3 supertips waardoor jij een nog betere autocoureur wordt"},"content":{"rendered":"
<\/div>

Nat\u00fa\u00farlijk kun jij al hartstikke goed rijden. We hebben geen enkele twijfel over het feit dat jij een uitmuntende chauffeur bent. Maar zoals voor alles geldt: het kan altijd beter. Hoe kun je nou je eigen vaardigheden verbeteren en een betere coureur worden? Wij deden mee aan de Audi Sport Driving Day waarbij onze rij-skills naar een hoger level worden getild via een 1-op-1 rijtraining van Sandor van Es. Gas erop!<\/strong><\/p>\n

Check hier ons Instagram Story verslag<\/a> van de Audi Sport Driving Day.<\/em><\/p>\n

Bij het horen van de naam Sandor van Es zou er wel een belletje kunnen gaan rinkelen bij de autoliefhebbers. Sandor is voormalig Nederlands toerwagenkampioen en is ruim 23 jaar actief geweest als autocoureur. Hij heeft geracet voor onder andere BMW, Nissan en Alfa Romeo, was teamgenoot van Tom Coronel en kwam naast het toerwagenkampioenschap ook uit in de Benelux Racing League.<\/p>\n

\"\"<\/figure>\n

Training van Sandor van Es<\/h2>\n

Vanuit de racerij maakte hij de overstap naar de journalistiek, waar hij jarenlang voor Autoweek heeft gewerkt. Na twaalf jaar bij het bekende autoweekblad te hebben geschreven, ging hij verder als freelancer voor bladen als Carros en Puur Porsche Magazine. Daarnaast benut hij 50% van zijn tijd door verhoogde rijvaardigheidscursussen en circuittrainingen te geven. Het moge duidelijk zijn: Sandor van Es is bij uitstek de man die onze skills kan upgraden.<\/p>\n

We hebben mazzel, want Audi heeft het beste uit haar sportieve stal beschikbaar gesteld voor deze exclusieve rijvaardigheidstraining. We beginnen in de ochtend in de vernieuwde Audi RS3 Sportback, waarna we na de lunch mogen instappen in het topmodel uit de garage: de Audi R8 V10 Coup\u00e9 RWD performance, waarmee we ook een run over de autobahn zullen maken. Yep, we hadden ons minder materiaal kunnen voorstellen.<\/p>\n

\"Audi<\/figure>\n

Audi RS3 Sportback<\/strong><\/h2>\n

De Audi RS3 Sportback is een van de heetste hatches die je op dit moment kunt kopen. Of je nou met je vrienden naar de wintersport wil rijden, je kids naar de voetbal moet brengen of je een dagje op het circuit wil vermaken, de RS3 kun je overal voor inzetten. De auto wordt nog steeds geleverd met de kenmerkende 2,5 TFSI vijfcilinder (maar hoe lang nog?). Die aandrijver is goed voor maar liefst 400 pk en 500 Newtonmeter aan koppel. In 3,8 seconden naar de 100 km\/u en een topsnelheid van 290 km\/u (als je het RS Dynamicpakketje aanvinkt). Het zijn volbloed sportwagenspecs verpakt in een hatchbackjasje. Het is dan ook fantastisch om mee te maken hoe hard \u2018ie van z\u2019n plek gaat, maar het wordt pas echt indrukwekkend hoe hard je hiermee – mede dankzij de quattro-aandrijving – door bochten kan blazen. De RS3 is een waanzinnige auto met een dito prijskaartje (vanaf 95K), maar daarvoor haal je wel de ultieme daily driver in huis.<\/p>\n