{"id":245593,"date":"2022-04-29T12:00:08","date_gmt":"2022-04-29T10:00:08","guid":{"rendered":"https:\/\/fhm.nl\/?p=245593"},"modified":"2022-05-02T16:18:40","modified_gmt":"2022-05-02T14:18:40","slug":"kawasaki-z650-rs-review","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/fhm.nl\/kawasaki-z650-rs-review\/","title":{"rendered":"Kawasaki Z650 RS is de ideale combinatie van klassiek en modern"},"content":{"rendered":"
<\/div>

Onlangs gingen we op pad met de Kawasaki Versys 650<\/a>. Dat beviel zo goed, dat we bij het terugbrengen van die tweewieler gelijk maar een andere Kawa hebben meegenomen. Dit keer maken we een trip down memory lane<\/em> met de knappe Kawasaki Z650 RS. <\/strong><\/p>\n

De Z-serie behoort tot de populairste modellen van de Japanners, maar als je ons vraagt naar wat de mooiste modellen zijn die Kawasaki produceert, dan zullen wij wijzen naar hun RS\u2019jes. Vorig jaar waren we al eens op pad met de Z900 RS<\/a>, dit keer is met de Kawasaki Z650 RS het kleinere broertje aan de beurt.<\/p>\n

\"Kawasaki<\/figure>\n

Retro in modern jasje<\/h2>\n

Wat maakt die RS dan zo speciaal? We gaan er niet omheen draaien, want de looks brengen ons behoorlijk in vervoering. Kijk \u2018m een blinken in het zonnetje. Alsof je het meisje waar je op de middelbare verliefd op was weer tegen het lijft loopt. Meteen weer die kriebeltjes. En ja, ze is nog altijd net zo mooi als vroeger. Sterker nog: ze is alleen maar mooier geworden. Onze editie is uitgevoerd in een combinatie van zilver, zwart en oranje, waarbij de oranje lijn subtiel terugkomen op de tank en in de wielen. De RS-modellen van Kawasaki zijn een prachtige hommage aan het verleden. In dit geval gaat het om een eerbetoon aan de Z650-B1 uit 1977, waar de Z650 RS op gebaseerd is. De ode aan de historie is duidelijk zichtbaar. Laat je oog maar eens gaan over de prachtig vormgegeven tank, de zijpanelen en de minstens zo fraaie ducktail. Maar maak je geen zorgen: je hoeft niet te wanhopen dat je door oude meuk met panne langs de kant van de weg komt te staan. Onderhuids is de machine volledig voorzien van de techniek van nu. Zo op het oog is dit de ideale combinatie van heden en verleden. Maar blijkt dat in de praktijk ook?<\/p>\n

Dat we fan zijn van het design mag nu wel duidelijk zijn, dus we schakelen even door naar de rij-ervaring. Nee, het is geen machine waarmee je elke dag van Amsterdam naar Eindhoven wil forenzen. Dan moet je lekker de Versys van laatst nemen. Dit is een motor voor de liefhebber. Hiermee wil je flaneren door de binnenstad, gezien worden als je afstapt bij een terras of van genieten als je bij zonsondergang langs de kronkelige slootjes van het Hollandse polderlandschap tuft.<\/p>\n