{"id":237932,"date":"2022-02-10T19:00:38","date_gmt":"2022-02-10T18:00:38","guid":{"rendered":"https:\/\/fhm.nl\/?p=237932"},"modified":"2022-02-10T17:00:43","modified_gmt":"2022-02-10T16:00:43","slug":"opel-opc-doet-niet-onder-voor-zijn-duitse-familie","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/fhm.nl\/opel-opc-doet-niet-onder-voor-zijn-duitse-familie\/","title":{"rendered":"De sportversies van Opel doen niet onder voor zijn prijzige Duitse neven"},"content":{"rendered":"
<\/div>

De Duitse autobouwer Opel kennen we uit het verleden van hun degelijke en wat saaie modellen. De bouwer uit R\u00fcsselsheim bouwt tegenwoordig echter sportversies die niet onder doen voor zijn Duitse aanverwanten. De sportversie van Opel genaamd ‘OPC’ staat voor serieuze paardenkrachten en een fraaie look!\u00a0<\/strong><\/p>\n

Opel is misschien wel het meest ondergewaardeerde merk uit Duitsland. Eerlijk is eerlijk, de auto’s die Opel vroeger maakte waren dan ook geen echte parels, maar net zoals goede wijn had ook Opel tijd nodig. We nemen je even mee terug in de tijd. De OPC-divisie werd opgericht in 1997. Het doel bij de oprichting van deze tak binnen Opel was, en is nog steeds, om sportuitvoeringen te ontwikkelen en plannen voor de autosport verder uit te werken. De nieuwe Opel OPC-versies zijn speciale versies van de normale modellen. Ze worden standaard gespoten in de unieke kleur: ‘Arden Blue’ en voorzien van een motorblok met veel pk’s. Een rondje over de grachten doet zeker een hoop nekjes breken. De styling is ook goed gelukt, bij de OPC-modellen. De OPC-versies hebben een spoiler, dubbele uitlaat, sideskirts, led-verlichting en een uniek sportinterieur. Het mooiste van de Opel OPC-versies is de prijs, waar je voor andere (ook tweedehands) Duitsers heel diep je tas in moet zijn de OPC-versies een stuk beter te betalen. Hieronder de dikste modellen die Opel de afgelopen jaren heeft uitgebracht.<\/p>\n

Opel Astra OPC (2009-2015)<\/h2>\n

De Opel Astra OPC kan je vergelijken met de Volkswagen Golf VII GTI. De sportieve hatchback is een echte topper geworden in het hot-hatch segment. Als je een Astra OPC bezit heb je een unieke hatchback en ben je sneller op de 100 km\/u dan met een Volkswagen Golf VII GTI. Met dit in het achterhoofd wordt het misschien is tijd om over een Opel na te denken in plaats van \u00e9\u00e9n van zijn Duitse neven. Niet alleen de motor is indrukwekkend, ook het exterieur doet OPC zijn naam eer aan. De strak gestroomlijnde Astra met honingraatgrill is een mooie verschijning. Niet alleen de voorkant is goed gelukt, ook de achterkant met een spoiler en aan beide zijden een uitlaat maakt hem supersexy. Verder heeft de Astra dikke remklauwen van Brembo en is hij geleverd op 18-inch velgen. Dan het interieur, we moeten eerlijk zijn dit had beter gekund. Echter valt het interieur niet tegen, maar voor zo een brute hatchback had er wat meer gebruikt gemaakt mogen worden van hoogglans zwarte tinten. De Recaro racestoelen, de versnellingspook en het multifunctionele stuur hebben daarentegen wel een look die je gewend bent van een hot-hatch.<\/p>\n

Specs:<\/strong><\/p>\n