{"id":235301,"date":"2022-01-13T07:00:08","date_gmt":"2022-01-13T06:00:08","guid":{"rendered":"https:\/\/fhm.nl\/?p=235301"},"modified":"2022-01-14T08:47:00","modified_gmt":"2022-01-14T07:47:00","slug":"4-tips-timemanagement","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/fhm.nl\/4-tips-timemanagement\/","title":{"rendered":"Door deze 4 tips ga je nog geconcentreerder aan het werk"},"content":{"rendered":"
<\/div>

Heb jij ook zoveel stress en kun je jezelf maar niet concentreren? Helaas leven we vandaag de dag in een wereld waar we veel prikkels om ons heen hebben als we aan het werk zijn, waar een huis kopen bijna onmogelijk is en waar het normaal is om als student een burn-out te krijgen. Een wereld waar ontspanning alleen nog maar in het heerlijke Suriname te vinden is. Precies om die reden delen we je de paar belangrijkste tips als het gaat om timemanagement<\/a>. You’re welcome.<\/strong><\/p>\n

#1 Filter het \u00e9cht belangrijke werk<\/h2>\n

En focus je alleen op die zaken. De rest zal simpelweg even moeten wachten. Slechts 5% van de situaties is echt dringend, maar zo voelt het vaak niet. Wanneer je jezelf bezighoudt met timemanagement<\/a> en leert wat dringend is en wat niet, zal je met veel meer rust en concentratie aan het werk kunnen gaan.<\/p>\n

#2 Maak afspraken over de prioriteitenlijst<\/strong><\/h2>\n

Overleg met je baas en je collega\u2019s welke dingen op de prioriteitenlijst horen. Zo voorkom je een inschattingsfout, wat alleen maar zorgt voor extra stress en druk. Overleg welke dingen belangrijk zijn en welke zaken nog even kunnen wachten. In welke situatie laat je alles uit je handen vallen?<\/p>\n

#3 Maak afspraken over de communicatie<\/strong><\/h2>\n

Wanneer er een dringende situatie voorkomt reageert iedereen anders. De een blijft rustig, de ander loopt vol met stresshormonen. Soms kan de een negatieve emoties overbrengen op de ander en dat is heel vervelend. Maak daarom vooraf afspraken over hoe de communicatie hoort te verlopen als zo\u2019n situatie zich voordoet.<\/p>\n

#4 Laat je niet uit je concentratiebubbel halen<\/strong><\/h2>\n

Soms ben je lekker aan het werk en word je ineens onderbroken. Dat kan gebeuren, maar is heel vervelend. Je bent vergeten wat je nou net in je hoofd had zitten en het duurt wel tien minuten voor je weer lekker in je werk zit. Als iemand je onderbreekt is het heel belangrijk dat je aangeeft dat je heel even iets moet afmaken. Schrijf je zin af, zet steekwoorden neer van de idee\u00ebn die je in je hoofd had. Pas als dit is gebeurd kan je je aandacht verleggen, zodat je later weer verder kan met waar je mee bezig was.<\/p>\n

Het is heel lastig om stress en concentratie goed te managen, maar het is wel mogelijk. Mocht je nog meer advies nodig hebben dan bovenstaand, lees dan alle tips van timemanagement<\/a>-expert Bj\u00f6rn Deusings eens door.\u00a0Mocht je echt met je handen in je haren zitten, dan moet je misschien overwegen om je te laten coachen. Het verbetert je leven enorm als je met plezier en rust naar werk vertrekt.<\/p>\n","protected":false,"plaintext":"Heb jij ook zoveel stress en kun je jezelf maar niet concentreren? Helaas leven we vandaag de dag in een wereld waar we veel prikkels om ons heen hebben als we aan het werk zijn, waar een huis kopen bijna onmogelijk is en waar het normaal is om als student een burn-out te krijgen. Een wereld waar ontspanning alleen nog maar in het heerlijke Suriname te vinden is. Precies om die reden delen we je de paar belangrijkste tips als het gaat om timemanagement<\/a>. You're welcome.<\/strong>\r\n

#1 Filter het \u00e9cht belangrijke werk<\/h2>\r\nEn focus je alleen op die zaken. De rest zal simpelweg even moeten wachten. Slechts 5% van de situaties is echt dringend, maar zo voelt het vaak niet. Wanneer je jezelf bezighoudt met timemanagement<\/a> en leert wat dringend is en wat niet, zal je met veel meer rust en concentratie aan het werk kunnen gaan.\r\n

#2 Maak afspraken over de prioriteitenlijst<\/strong><\/h2>\r\nOverleg met je baas en je collega\u2019s welke dingen op de prioriteitenlijst horen. Zo voorkom je een inschattingsfout, wat alleen maar zorgt voor extra stress en druk. Overleg welke dingen belangrijk zijn en welke zaken nog even kunnen wachten. In welke situatie laat je alles uit je handen vallen?\r\n

#3 Maak afspraken over de communicatie<\/strong><\/h2>\r\nWanneer er een dringende situatie voorkomt reageert iedereen anders. De een blijft rustig, de ander loopt vol met stresshormonen. Soms kan de een negatieve emoties overbrengen op de ander en dat is heel vervelend. Maak daarom vooraf afspraken over hoe de communicatie hoort te verlopen als zo\u2019n situatie zich voordoet.\r\n

#4 Laat je niet uit je concentratiebubbel halen<\/strong><\/h2>\r\nSoms ben je lekker aan het werk en word je ineens onderbroken. Dat kan gebeuren, maar is heel vervelend. Je bent vergeten wat je nou net in je hoofd had zitten en het duurt wel tien minuten voor je weer lekker in je werk zit. Als iemand je onderbreekt is het heel belangrijk dat je aangeeft dat je heel even iets moet afmaken. Schrijf je zin af, zet steekwoorden neer van de idee\u00ebn die je in je hoofd had. Pas als dit is gebeurd kan je je aandacht verleggen, zodat je later weer verder kan met waar je mee bezig was.\r\n\r\nHet is heel lastig om stress en concentratie goed te managen, maar het is wel mogelijk. Mocht je nog meer advies nodig hebben dan bovenstaand, lees dan alle tips van timemanagement<\/a>-expert Bj\u00f6rn Deusings eens door.\u00a0Mocht je echt met je handen in je haren zitten, dan moet je misschien overwegen om je te laten coachen. Het verbetert je leven enorm als je met plezier en rust naar werk vertrekt."},"excerpt":{"rendered":"

Heb jij ook zoveel stress en kun je jezelf maar niet concentreren? Helaas leven…<\/p>\n","protected":false},"author":39,"featured_media":235311,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"categories":[3],"tags":[29425,28,1459],"yst_prominent_words":[21411,30474,8324,95194,8288,2377,35028,1560,39377],"acf":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/235301"}],"collection":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/39"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=235301"}],"version-history":[{"count":5,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/235301\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":235324,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/235301\/revisions\/235324"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/235311"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=235301"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=235301"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=235301"},{"taxonomy":"yst_prominent_words","embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/yst_prominent_words?post=235301"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}