{"id":230586,"date":"2021-11-22T20:00:41","date_gmt":"2021-11-22T19:00:41","guid":{"rendered":"https:\/\/fhm.nl\/?p=230586"},"modified":"2021-12-06T16:51:33","modified_gmt":"2021-12-06T15:51:33","slug":"5-memorabele-momenten-formule-1-qatar","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/fhm.nl\/5-memorabele-momenten-formule-1-qatar\/","title":{"rendered":"5 memorabele momenten van Formule 1: Grand Prix van Qatar"},"content":{"rendered":"
<\/div>

Inmiddels zijn we alweer aanbeland bij de laatste race van deze triple header. Het schouwspel vond dit keer voor het eerst plaats in Qatar, dus de teams hadden genoeg werk te doen. Max deed wat aanpassingen aan zijn achtervleugel en Lewis heeft een nieuwe motor tot zijn beschikking, dus er kan nog van alles gaan gebeuren.<\/span><\/strong><\/p>\n

Damage control<\/h2>\n

Het weekend in Qatar begon best aardig, al werd wel snel duidelijk dat Lewis dit weekend weer een maatje te groot was voor Max. De pace ontbrak simpelweg en dat komt voornamelijk door de nieuwe motor van de Engelsman. Max kwalificeerde zich dus als tweede, maar startte op zondag vanaf de zevende plek. Hij kreeg namelijk, samen met Bottas, een gridstraf aan z\u2019n broek voor het onvoldoende afremmen tijdens een gele vlag situatie. Bottas kwam daardoor recht voor de deur van Verstappen terecht, maar Max maakte al snel korte metten met de Fin. Tijdens zijn vliegensvlugge start klom hij op naar P4, terwijl Bottas juist nog verder weg zakte in het veld. Later wist Max zelfs de tweede plek te veroveren en die gaf hij ook niet meer uit handen. Over damage control<\/em> gesproken. Met die nieuwe krachtbron van Hamilton was dit het best haalbare resultaat voor de Nederlander, waardoor hij met 8 punten aan de leiding gaat richting de laatste twee races van het seizoen. Hopelijk kan ‘ie die voorsprong daar verder uitbouwen.<\/p>\n

\n
\n

 <\/p>\n

\n
<\/div>\n
\n
<\/div>\n
<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n
<\/div>\n
<\/div>\n
\n
Dit bericht op Instagram bekijken<\/div>\n<\/div>\n
<\/div>\n
\n
\n
<\/div>\n
<\/div>\n
<\/div>\n<\/div>\n
\n
<\/div>\n
<\/div>\n<\/div>\n
\n
<\/div>\n
<\/div>\n
<\/div>\n<\/div>\n<\/div>\n
\n
<\/div>\n
<\/div>\n<\/div>\n

 <\/p>\n

Een bericht gedeeld door FORMULA 1\u00ae (@f1)<\/a><\/p>\n<\/div>\n<\/blockquote>\n