{"id":227654,"date":"2021-10-26T16:00:53","date_gmt":"2021-10-26T14:00:53","guid":{"rendered":"https:\/\/fhm.nl\/?p=227654"},"modified":"2021-10-26T12:36:50","modified_gmt":"2021-10-26T10:36:50","slug":"de-nieuwe-bugatti-rimac-nevera-zal-je-zorgeloos-door-de-ozonlaag-heen-lanceren","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/fhm.nl\/de-nieuwe-bugatti-rimac-nevera-zal-je-zorgeloos-door-de-ozonlaag-heen-lanceren\/","title":{"rendered":"De nieuwe Bugatti-Rimac Nevera zal je zorgeloos door de ozonlaag lanceren"},"content":{"rendered":"
<\/div>

We kennen het merk Rimac door de dikke elektrische hypercars die ze fabriceren. Ook zal een enkeling de autofabrikant herkennen van de crash door Richard Hammond. Richard ramde de toen gloednieuwe Rimac van een heuvel af. Door deze stunt ging het merk bijna failliet, maar toch konden ze door. Nadat ze het geld van de verzekering uitgekeerd hadden gekregen was het tijd om door te pakken. Nu hebben ze een nieuw scheurijzer gemaakt,\u00a0samen met Porsche en Bugatti. Door deze samenwerking hebben de mannen een nieuwe visie gemengd met jarenlange expertise en vakmanschap. <\/strong><\/p>\n

Bugatti-Rimac Nevera<\/strong><\/h2>\n

Deze nieuwe stormram is een 1.914 pk sterk monster. Je kunt deze bolide eigenlijk zien als een ge\u00eblektrificeerd equivalent van de Bugatti Chiron. De bolides hebben best wat gemeen. Ze worden bijvoorbeeld liever een luxueuze GT genoemd dan een hypercar. De Kroaat is echter geen lomp mormel. Het beest beschikt over vier elektromotoren. Hierdoor ramt hij in 1,85 seconden richting de honderd kilometer per uur. In 4,3 secondes katapulteert hij op een bescheiden 160 km\/u. Daarnaast sprint de bolide in 9,3 seconden naar 300 km\/u. De cijfers liegen er dus echt niet om.<\/p>\n

Storm<\/h2>\n

Rimac is vernoemd naar een Kroatische storm, wat we ook gelijk terug kunnen zien in de auto. In totaal komen maar 150 stuks op de markt, wat betekent dat het een zeer beperkte oplage is. Wil je ‘m bemachtigen? Dan zal je twee miljoen moet je neertellen. Veel autofabrikanten kijken hier met grote ogen naar, want het is niet niks. Zeker niet voor een bedrijf dat zomaar uit de lucht komt vallen en direct met de grote jongens mee kan spelen.\u00a0Als jij een exemplaar wilt bemachtigen, zal je zoals eerder gezegd flink in de buidel moeten tasten. Laadpaal in de tuin is trouwens ook geen overbodige luxe, want hoe ga je anders deze bolide van stroom te verzorgen?<\/p>\n