{"id":218806,"date":"2021-08-10T16:45:20","date_gmt":"2021-08-10T14:45:20","guid":{"rendered":"https:\/\/fhm.nl\/?p=218806"},"modified":"2021-08-16T10:57:34","modified_gmt":"2021-08-16T08:57:34","slug":"indian-ftr-r-carbon-motor-rijtest","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/fhm.nl\/indian-ftr-r-carbon-motor-rijtest\/","title":{"rendered":"Indian FTR R Carbon is een van de coolste motoren die je kunt kopen"},"content":{"rendered":"
<\/div>

Nieuwe week, nieuwe bike. Dit keer zijn we naar Alphen aan de Rijn gereden, om daar bij Indian een tweetal motoren op te halen. De eerste die we aan je gaan voorstellen is de Indian FTR R Carbon. Op pad met een van de allervetste motoren uit het internationale tweewielerassortiment. <\/strong><\/p>\n

Indian Motorcycle is een merk uit de USA, met aan historie om U tegen te zeggen. Zo\u2019n tien jaar geleden is het overgenomen van het eveneens Amerikaanse Polaris, dat je misschien wel weer kent van die brute Polaris Slingshot. Indian heeft een uitgebreide line-up, met name in de cruisers zijn ze sterk vertegenwoordigd. De FTR R Carbon is het kroonjuweel uit het sportieve segment, een motor die je misschien een beetje herkent uit onze serie Paardenkrachtpatsers. Er is echter een verschil die je uit de naamgeving kan afleiden: deze is uitgerust met extra veel carbon. Zo is de tank uitgevoerd in het bekende en vederlichte materiaal. Verder bestaat de koplamp en het voorspatbord uit koolstofvezel. Het ziet er wat ons betreft fantastisch uit, waarbij die carbonnen elementen net dat stukje extra onderscheiding op waanzinnig uitziende motor.<\/p>\n

\"Indian<\/figure>\n

Wat ons betreft is dit een van de allercoolste designs in de game. De manier hoe Indian Motorcyle dit heeft ontworpen is echt magistraal. Hij is nog steeds gebaseerd als dirt track styling, maar dan met meer focus op de straat. Ze noemen het dan ook een Street Tracker. Kijk eens naar dat buizenframe dat door het centrum van het frame kronkelt. Hoe die gele vering een pontificale plek neemt onder je zadel, het gebruik van die dubbele uitlaat, hoe de kleur rood subtiel door de hele motor is verwerkt en hoe die kont is ontworpen als een fitgirl die al tien jaar lang elke dag trouw haar squats uitvoert. Hij lijkt zelfs een beetje een verlengde achterbrug te hebben. Het achterwiel is dan ook iets verder naar achter geplaatst, iets dat visueel extra geaccentueerd wordt door het korte achterwerk. De LED-verlichting voor- en achter maakt het perfecte plaatje helemaal compleet. Het is een waanzinnig geheel en een motor die ook op de voorbijgangers erg veel indruk maakt.<\/p>\n