{"id":21224,"date":"2016-03-19T22:00:00","date_gmt":"2016-03-19T21:00:00","guid":{"rendered":"http:\/\/boebs.nl\/hitman-intro-pack-review-maandelijkse-moorden\/"},"modified":"2016-03-19T22:00:00","modified_gmt":"2016-03-19T21:00:00","slug":"hitman-intro-pack-review-maandelijkse-moorden","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/fhm.nl\/hitman-intro-pack-review-maandelijkse-moorden\/","title":{"rendered":"Hitman Intro Pack review \u2013 Maandelijkse moorden"},"content":{"rendered":"
<\/div>
\"\"<\/figure>\n

De nieuwe Hitman stapt af van de lineaire gameplay uit Hitman: Absolution en geeft je de vrijheid om te gaan en staan waar jij wilt. Dat klinkt als muziek in de oren en is ook het ideale speelterrein voor de kale huurmoordenaar in spe. De open spelwereld en bijbehorende vrijheid moet er voor zorgen dat Hitman weer op de kaart komt te staan. De manier waarop men dat doet is echter een opvallende. Een aanpak waarbij de game opgedeeld is in zes delen met zes verschillende releasedata klinkt ambitieus. Het voelt zelf een beetje vreemd aan, maar is tegelijkertijd uiterst interessant.<\/p>\n

Het verhaal in Hitman is dit keer minder prominent aanwezig, maar wordt op subtiele wijze gebracht met korte tussenfilmpjes en gesprekken. Hitman begint met een proloog, waarin kort wordt uitgelegd wat de huidige rol van Agent 47 is in de game. Hierin maak je ook meteen kennis met de besturing, die bijzonder vloeiend loopt. Het rondsluipen en uitschakelen van targets wordt hierdoor een stuk aangenamer dan we gewend waren in sommige oude Hitman-games.<\/p>\n

\"\"<\/figure>\n

Modeshow<\/strong><\/span>
\nNa de tutorial is de eerste échte missie een indrukwekkend level in Parijs. Het vormt een strijdtoneel in en rondom een monumentaal paleis waar een modeshow plaats vindt. In het gebied bevinden zich honderden npc’s: hippe fashionbloggers, steenrijke elite, modellen voor op de catwalk, schoonmakers, barpersoneel en natuurlijk een hele rits beveiligers. Tussen deze mensenmassa bevinden zich twee doelwitten die je moet vermoorden. De manier waarop je dit doet bepaal je helemaal zelf. Net zoals in de vorige Hitman-games moet je jezelf hiervoor in third-person vaak vermommen, om vervolgens te sluipen en stilletjes vijanden uit te schakelen. Dat kan op talloze manieren. Geruisloos met een wurgkoord, met een goed geplaatst hoofschot, met behulp van rattengif, door iets op een ongeluk te laten lijken of middels een grote explosies. Zo gek als je zelf kan bedenken, iets dat door de vrijheid die je krijgt veel beter werkt dan ooit te voren.<\/p>\n

\"\"<\/figure>\n

Hiervoor is het Instinct-systeem, wat in Hitman Absolution geïntroduceerd werd, ook weer van de partij. Omstanders, gevaarlijke personages en doelwitten zijn met deze toepassing als silhouetten door muren zichtbaar. Weliswaar ontbreken de looplijnen dit keer, maar de uitdaging wordt hierdoor een klein beetje weggehaald. De keuze voor een moeilijkheidsgraad ontbreekt in Hitman, maar dat is gelukkig handmatig op te lossen. In het menu zijn alle in te schakelen hulpmiddelen voor de purist uit te zetten en de game kan zo omgetoverd worden in een onvervalste Hitman-simulator. Hierdoor moet je individuen volgen, bijhouden op welke tijdstippen wie waar is en met het nodige geduld onopgemerkt rondsneaken. Word je wel gespot, dan is het natuurlijk wel mogelijk om tot Rambo-actie over te gaan. Dit pakt echter vaak erg slecht uit. Soms zijn hierbij wel enkele beperkingen in de kunstmatige intelligentie van de vijanden te bespeuren. Na het wisselen van een outfit in een aanliggende kamer zijn vrijwel alle aanwezigen soms al na enkele minuten al vergeten dat je net vijf man hebt neergeschoten. Het is een kleine smet op de heerlijke kat-en-muis-gameplay die in het algemeen prima werkt.<\/p>\n

Mogelijkheden<\/strong><\/span>
\nEen andere optie die wordt geïntroduceerd voor nieuwkomers zijn de zogenaamde Opportunities. Deze tips zijn in te schakelen om aanwijzingen te krijgen over op welke manier je de omgeving kunt gebruiken om de missie te voltooien. Natuurlijk kan je dit ook zelf doen door het level tot in de kleinste uithoeken te doorspitten. Door het gebied zelf te verkennen stuit je op omstanders die interessante gesprekken hebben en kan je jouw creatieve geest volledig los laten gaan. Zo vang je bijvoorbeeld een hint op over een speciale vipgast, waarvan niemand wist hoe die er precies uit zag. Vervolgens kom je bij toeval bovenop de catwalk terecht bij de ijzerdraden waaraan de zware lichtstellage bevestigd is. De vele mogelijkheden die elke missie biedt, leveren beloningen op nadat je een missie hebt uitgespeeld. Zo kan je de volgende keer dat je dezelfde missie speelt op een andere locatie van start gaan, in het bezit van een handige outfit of ergens in een bezemkast van te voren een sniperrifle laten plaatsen.<\/p>\n