{"id":20709,"date":"2016-02-16T20:00:00","date_gmt":"2016-02-16T19:00:00","guid":{"rendered":"http:\/\/boebs.nl\/21-geniale-games-die-iedereen-nog-kent-van-vroeger\/"},"modified":"2016-02-16T20:00:00","modified_gmt":"2016-02-16T19:00:00","slug":"21-geniale-games-die-iedereen-nog-kent-van-vroeger","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/fhm.nl\/21-geniale-games-die-iedereen-nog-kent-van-vroeger\/","title":{"rendered":"21 geniale games die iedereen nog kent van vroeger"},"content":{"rendered":"
<\/div>
\"\"<\/figure>\n

Tegenwoordig worden we overspoeld met levensechte games waar het realisme vanaf spat. Je moeder ziet bijvoorbeeld allang het verschil niet meer tussen een potje FIFA en een echte wedstrijd, maar is dat beter dan de klassiekers? Vroeger waren de games een stuk eenvoudiger en had je geen controller met 38 knoppen nodig om zo te kunnen spelen. Natuurlijk gaan we niet meteen lopen roepen dat vroegâh alles beter was, maar sommige games hebben wel een speciaal plekje in ons hart gekregen. Van die games waar iedereen een ‘oh ja!’ momentje bij krijgt.<\/p>\n

We hebben onze grijze massa even flink aan het werk gezet en al onze jeugdherinneringen op tafel gegooid. Hier zijn alle gouwe ouwe waar ook jij ongetwijfeld een warm gevoel van krijgt. Pure nostalgie. Welke zijn favoriet?<\/p>\n

1.\tGoldenEye 007\t\t\t\t(1997)<\/strong><\/span><\/p>\n

\"\"<\/strong><\/span><\/p>\n


\n2.\tRollerCoaster Tycoon\t\t\t(1999)<\/strong><\/span><\/p>\n

\"\"<\/strong><\/span><\/p>\n


\n3.\tFIFA 98 (1997)<\/strong><\/span><\/p>\n

\"\"<\/strong><\/span><\/p>\n


\n4.\tAge of Empires II\t\t\t(1999)<\/strong><\/span><\/p>\n

\"\"<\/strong><\/span><\/p>\n


\n5.\tTony Hawk Pro Skater\t\t\t(2000)<\/strong><\/span><\/p>\n

\"\"<\/strong><\/span><\/p>\n


\n6.\tCommander Keen\t\t\t(1990)<\/strong><\/span><\/p>\n

\"\"<\/strong><\/span><\/p>\n


\n7.\tThe Sims\t\t\t\t(2000)<\/strong><\/span><\/p>\n

\"\"<\/strong><\/span><\/p>\n


\n8.\tDuke Nukem\t\t\t\t(1991)<\/strong><\/span><\/p>\n

\"\"<\/strong><\/span><\/p>\n


\n9.\tDoom\t\t\t\t\t(1993)<\/strong><\/span><\/p>\n

\"\"<\/strong><\/span><\/p>\n


\n10.\tNeed for Speed III: Hot Pursuit\t\t(1998)<\/strong><\/span><\/p>\n

\"\"<\/strong><\/span><\/p>\n


\n11.\tRayman\t\t\t\t(1995)<\/strong><\/span><\/p>\n

\"\"<\/strong><\/span><\/p>\n


\n12.\tWolfenstein\t\t\t\t(1981)<\/strong><\/span><\/p>\n

\"\"<\/strong><\/span><\/p>\n


\n13.\tQuake\t\t\t\t\t(1996)<\/strong><\/span><\/p>\n

\"\"<\/strong><\/span><\/p>\n


\n14.\tGTA 2\t\t\t\t\t(1999)<\/strong><\/span><\/p>\n

\"\"<\/strong><\/span><\/p>\n


\n15.\tMortal Kombat\t\t\t\t(1992)<\/strong><\/span><\/p>\n

\"\"<\/strong><\/span><\/p>\n


\n16.\tPrince of Persia\t\t\t\t(1989)<\/strong><\/span><\/p>\n

\"\"<\/strong><\/span><\/p>\n


\n17.\tWorms 2\t\t\t\t(1997)<\/strong><\/span><\/p>\n

\"\"<\/strong><\/span><\/p>\n


\n18.\tHalf Life 2\t\t\t\t(2004)<\/strong><\/span><\/p>\n

\"\"<\/strong><\/span><\/p>\n


\n19.\tSuper Mario Bros. 3\t\t\t(1990)<\/strong><\/span><\/p>\n

\"\"<\/strong><\/span><\/p>\n


\n20.\tSim City 2000\t\t\t\t(1993)<\/strong><\/span><\/p>\n

\"\"<\/strong><\/span><\/p>\n


\n21.\tCounter strike 1.6\t(1991)<\/strong><\/span><\/p>\n

\"\"<\/strong><\/span><\/p>\n","protected":false,"plaintext":"

\"\"<\/p>\n

Tegenwoordig worden we overspoeld met levensechte games waar het realisme vanaf spat. Je moeder ziet bijvoorbeeld allang het verschil niet meer tussen een potje FIFA en een echte wedstrijd, maar is dat beter dan de klassiekers? Vroeger waren de games een stuk eenvoudiger en had je geen controller met 38 knoppen nodig om zo te kunnen spelen. Natuurlijk gaan we niet meteen lopen roepen dat vroegâh alles beter was, maar sommige games hebben wel een speciaal plekje in ons hart gekregen. Van die games waar iedereen een 'oh ja!' momentje bij krijgt.<\/p>\n

We hebben onze grijze massa even flink aan het werk gezet en al onze jeugdherinneringen op tafel gegooid. Hier zijn alle gouwe ouwe waar ook jij ongetwijfeld een warm gevoel van krijgt. Pure nostalgie. Welke zijn favoriet?<\/p>\n

1.\tGoldenEye 007\t\t\t\t(1997)<\/strong><\/span><\/p>\n

\"\"<\/strong><\/span><\/p>\n


\n2.\tRollerCoaster Tycoon\t\t\t(1999)<\/strong><\/span><\/p>\n

\"\"<\/strong><\/span><\/p>\n


\n3.\tFIFA 98 (1997)<\/strong><\/span><\/p>\n

\"\"<\/strong><\/span><\/p>\n


\n4.\tAge of Empires II\t\t\t(1999)<\/strong><\/span><\/p>\n

\"\"<\/strong><\/span><\/p>\n


\n5.\tTony Hawk Pro Skater\t\t\t(2000)<\/strong><\/span><\/p>\n

\"\"<\/strong><\/span><\/p>\n


\n6.\tCommander Keen\t\t\t(1990)<\/strong><\/span><\/p>\n

\"\"<\/strong><\/span><\/p>\n


\n7.\tThe Sims\t\t\t\t(2000)<\/strong><\/span><\/p>\n

\"\"<\/strong><\/span><\/p>\n


\n8.\tDuke Nukem\t\t\t\t(1991)<\/strong><\/span><\/p>\n

\"\"<\/strong><\/span><\/p>\n


\n9.\tDoom\t\t\t\t\t(1993)<\/strong><\/span><\/p>\n

\"\"<\/strong><\/span><\/p>\n


\n10.\tNeed for Speed III: Hot Pursuit\t\t(1998)<\/strong><\/span><\/p>\n

\"\"<\/strong><\/span><\/p>\n


\n11.\tRayman\t\t\t\t(1995)<\/strong><\/span><\/p>\n

\"\"<\/strong><\/span><\/p>\n


\n12.\tWolfenstein\t\t\t\t(1981)<\/strong><\/span><\/p>\n

\"\"<\/strong><\/span><\/p>\n


\n13.\tQuake\t\t\t\t\t(1996)<\/strong><\/span><\/p>\n

\"\"<\/strong><\/span><\/p>\n


\n14.\tGTA 2\t\t\t\t\t(1999)<\/strong><\/span><\/p>\n

\"\"<\/strong><\/span><\/p>\n


\n15.\tMortal Kombat\t\t\t\t(1992)<\/strong><\/span><\/p>\n

\"\"<\/strong><\/span><\/p>\n


\n16.\tPrince of Persia\t\t\t\t(1989)<\/strong><\/span><\/p>\n

\"\"<\/strong><\/span><\/p>\n


\n17.\tWorms 2\t\t\t\t(1997)<\/strong><\/span><\/p>\n

\"\"<\/strong><\/span><\/p>\n


\n18.\tHalf Life 2\t\t\t\t(2004)<\/strong><\/span><\/p>\n

\"\"<\/strong><\/span><\/p>\n


\n19.\tSuper Mario Bros. 3\t\t\t(1990)<\/strong><\/span><\/p>\n

\"\"<\/strong><\/span><\/p>\n


\n20.\tSim City 2000\t\t\t\t(1993)<\/strong><\/span><\/p>\n

\"\"<\/strong><\/span><\/p>\n


\n21.\tCounter strike 1.6\t(1991)<\/strong><\/span><\/p>\n

\"\"<\/strong><\/span><\/p>"},"excerpt":{"rendered":"

Tegenwoordig worden we overspoeld met levensechte games waar het realisme vanaf spat. Je moeder…<\/p>\n","protected":false},"author":4,"featured_media":20710,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"categories":[3],"tags":[],"yst_prominent_words":[],"acf":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/20709"}],"collection":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/4"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=20709"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/20709\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/20710"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=20709"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=20709"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=20709"},{"taxonomy":"yst_prominent_words","embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/yst_prominent_words?post=20709"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}