{"id":201473,"date":"2021-02-08T16:30:46","date_gmt":"2021-02-08T15:30:46","guid":{"rendered":"https:\/\/fhm.nl\/?p=201473"},"modified":"2021-02-08T18:35:55","modified_gmt":"2021-02-08T17:35:55","slug":"ktm-brengt-weer-twee-heerlijke-motoren-op-de-markt","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/fhm.nl\/ktm-brengt-weer-twee-heerlijke-motoren-op-de-markt\/","title":{"rendered":"KTM brengt weer twee heerlijke motoren op de markt"},"content":{"rendered":"
<\/div>
Na de succesvolle 890 DUKE R is KTM weer terug met de KTM 890 DUKE. Deze knaller van een motor laat je vliegen over de weg, een revelatie op het gebied van de naked bike. Zoals we van DUKE gewend zijn is hij kenmerkend strak gelijnd zonder onnodige fratsen. De lichtere versie van haar voorganger uit 2020 is een geweldige motor in het middensegment.<\/strong><\/p>\n
KTM 890 DUKE<\/h2>\n
Bij FHM houden we van gruwelijke motoren die soms een beetje over de top zijn, hoe extremer hoe beter. Toch moeten ook wij soms wat gas terugnemen. Je weet wat ze zeggen: wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd. Dat moeten ze bij KTM ook gedacht hebben nadat ze begin 2020 met de gruwelijke 890 DUKE R de motorindustrie omver bliezen. Daarom is dit kleinere broertje een motor die geschikt is voor alle leeftijden en rijniveaus. Ok\u00e9, ik zou kleine Jeremy op zijn 16e<\/sup> verjaardag geen soloritje laten maken maar jullie begrijpen het idee. De 890 DUKE is gemaakt voor subtiel rijgedrag, maar kan binnen de kortste keren ook weer fungeren als de stoere 890 DUKE R. De KTM 890 DUKE is namelijk alleen een \u2018middengewicht\u2019 dankzij het concept, het aantal kilo’s en de lichtvoetigheid van het rijgedrag. De rest bestaat uit rauw vermogen, waardoor je alsnog iedereen eruit racet. Beetje beste van beide kanten dus.<\/p>\n