{"id":195634,"date":"2021-01-15T12:30:15","date_gmt":"2021-01-15T11:30:15","guid":{"rendered":"https:\/\/fhm.nl\/?p=195634"},"modified":"2021-01-15T12:36:31","modified_gmt":"2021-01-15T11:36:31","slug":"aprilia-tuono-660","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/fhm.nl\/aprilia-tuono-660\/","title":{"rendered":"Aprilia dropt via de Aprilia Tuono 660 vlijmscherpe maar bereikbare naked bike"},"content":{"rendered":"
<\/div>

Een van de motoren die ons in het verleden een verhoogde hartslag en een zwetende bilnaad heeft opgeleverd is de Aprilia Tuono V4. Van die motor komt nu een iets minder heftige versie: de Aprilia Tuono 660. Alhoewel, met z\u2019n lage gewicht en bak en vermogen lijkt spektakel verzekerd. <\/strong><\/p>\n

Hij mag dan misschien ietsjepietsje minder heftig zijn, maar bij de Tuono V4<\/a> heb je het ook wel gelijk over een van de bruutste motoren die er \u00fcberhaupt rondrijdt op deze aardbol. Qua naam zou je dus zeggen dat de Tuono 660 een klein broertje is van de Tuono V4, eigenlijk heeft \u2018ie meer gelijkenissen met z\u2019n neefje: de RS 660, een gloednieuwe motor die we niet zo gek lang geleden aan je voorstelden<\/a>.<\/p>\n

\"Aprilia<\/figure>\n

Aprilia Tuono 660<\/h2>\n

De Aprilia Tuono 660 kun je zien als de naked bike versie van die RS 660. Dus iets minder racy qua zitpositie, maar onderhuids is de bike nagenoeg identiek aan dat exemplaar. Dus een 660 cc paralleltwin die goed is voor 95 pk aan vermogen. Dat is heel flink, zeker als je in ogenschouw neemt dat \u2018ie slechts 183 kilo weegt. Dat dit een gooi-en-smijt-fiets is, lijkt een zekerheidje. Laten we daar nou net dol op zijn. Voor de jonge rijders onder ons is er ook goed nieuws, want de motor komt er ook in aan A2 versie met minder (35 Kw) vermogen. Lekkere instapper wel.<\/p>\n

Looks<\/h2>\n

Door naar de looks, want daar kunnen we kort over zijn: vlijmscherp en venijnig. Met z\u2019n drievoudige LED-koplampunit kijkt \u2018ie als een boze cobra uit z\u2019n ogen, op ieder moment born ready om toe te slaan. Gevaarlijk. Qua comfort is het wel lekker dat er een klein windschermpje erop is gezet. Op het gebied van techniek worden er vanuit de Tuono V4 wel veel elektronische onderdelen doorgezet. Denk aan traction control, anti-wheeliecontrol, cruise control en verschillende mappings. Je kan kiezen uit drie verschillende rijmodi: drie voor op de weg, twee voor op het circuit. Al deze verschillende intstellingen kun je op het fraaie TFT-display aanpassen.<\/p>\n

\"Aprilia<\/figure>\n

Prijskaartje<\/h2>\n

De prijs van de Aprilia Tuono 660 is ook bekend. Je mag ‘m voor \u20ac11.950 komen ophalen. Bestellen doe je bij de offici\u00eble Aprilia dealers. In de tussentijd kun jij alvast een kleurtje kiezen. Ga je voor Concept Black, Iridium Grey of Acid Gold? Die grijze is wel echt volbloed Aprilia h\u00e8. Doe ons die maar. Wat jij?<\/p>\n

Meer info vind je op aprilia.com<\/a><\/em><\/p>\n