ompromisloze dynamiek van een Roadster<\/strong>.\r\nEigen karakter<\/h2>\r\nBMW kan goed met feedback omgaan, daarom zijn ze ook gaan luisteren naar wat klanten en de pers van voorgaande modellen vinden. Ze hebben de sterke punten van zijn voorganger meegenomen en zelfs nog verder verbetert. De altijd oogstrelende Roadster is de look waar ze voor wilde gaan, maar dan met de rijdynamiek van een superbike. Op cruciale punten zoals de motor en het frame is hij direct afgeleid van de S 1000 RR. Dat de BMW S 1000 R een nauw verwantschap heeft met de 'RR' zie je in elk puntje. Alleen is de S 1000 R nog meer teruggebracht naar de essentie van een motor. Het gasrespons is niet normaal bruut. Het volledig op acceleratie gerichte piekvermogen van 121 kW (165 pk) zorgt er samen met het onge\u00ebvenaard lage gewicht van 199 kg (DIN), \u00a0ABS Pro, Dynamic Traction Control (DTC), full-LED verlichting en nog veel meer standaarduitrusting voor dat de nieuwe S 1000 R wederom de maatstaf is in het dynamische Roadster-segment.\r\n\r\nDe viercilinder lijnmotor is gebaseerd op die van de S 1000 RR en levert een vermogen van 121 kW (165 pk) bij 11.000 t\/min. Het maximum koppel van 114 Nm is beschikbaar bij 9.250 t\/min. Je kan ook veel meer toeren maken op de S 1000 R en dat klinkt als muziek in je oren, het gebrom van deze motor.\r\nVolledig nieuw frame<\/h2>\r\nOok het nieuwe frame van de S 1000 R onderging een Sonja Bakker dieet en viel hierdoor aardig wat kilo's af. Het aangepaste frame biedt dankzij zijn zeer smalle design nog meer voordelen. Zo is de motorfiets aanzienlijk smaller ter hoogte van de knie\u00ebn van de berijder, wat zorgt voor een meer ontspannen zithouding en meer bewegingsvrijheid. De nieuwe S 1000 R is standaard uitgerust met Dynamic Traction Control (DTC), ABS Pro met hellingshoekoptimalisatie en de drie rijmodi Rain, Road en Dynamic. Optioneel is rijmodi Pro leverbaar, met de volledig instelbare Dynamic Pro modus die bijzonder veel instellingsmogelijkheden biedt. Rijmodi Pro biedt ook de Engine Brake functie, evenals het motorkoppelregelsysteem (MSR) en Wheelie Control. Tot slot zorgt Dynamic Brake Control (DBC), eveneens onderdeel van Rijmodi Pro, voor extra ondersteuning van de berijder bij een noodstop. Tot zover het technische aspect voor de motorknuffelaars onder ons.\r\nBMW G 310 R<\/h2>\r\nWe hadden het al even over andere modellen die nieuw zijn van BMW. We wilden toch ook de nieuwe G 310 R een klein beetje uitlichten voor jullie. In 2015 kwam dit model voor het eerst op de markt. Een snelle wendbare motor voor in de stad en heel wat anders dan de S 1000 R. Met als resultaat dat de doelgerichte Dynamic Roadster veel klanten over de hele wereld plezier gaf. Ook aan dit model zijn flink wat verbeteringen gemaakt. Het model maakt bijvoorbeeld gebruik van het zogenaamde 'electronic throttle grip' daardoor is het gas geven veel gevoeliger en beter. Het model ziet er vooral oogverblindend uit.\r\n\r\n\r\nS 1000 R<\/h2>\r\nTerug naar het andere pareltje van BMW. Nog meer dan voorheen zorgt het naar voren gerichte design met zijn nieuwe elementen voor een opvallende en dynamische visuele impact. Ook het kleurconcept benadrukt de sportieve, dynamische uitstraling van de nieuwe S 1000 R. Behalve de solid basiskleur racing red zijn er speciale kleurcombinaties als onderdeel van het optionele stijlvariant sport en het M pakket. hierdoor kan je lekker losgaan op het stylen van jouw motor.\r\n\r\n[gallery size=\"full\" ids=\"190556,190557,190558,190559,190560,190561\"]"},"excerpt":{"rendered":"
BMW is lekker bezig met zijn motoren. Ze brengen weer heerlijke modellen uit. Zo…<\/p>\n","protected":false},"author":4,"featured_media":190561,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"categories":[6],"tags":[363,956,121981],"yst_prominent_words":[],"acf":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/190538"}],"collection":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/4"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=190538"}],"version-history":[{"count":3,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/190538\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":190572,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/190538\/revisions\/190572"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/190561"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=190538"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=190538"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=190538"},{"taxonomy":"yst_prominent_words","embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/yst_prominent_words?post=190538"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}