{"id":167268,"date":"2020-03-22T18:00:41","date_gmt":"2020-03-22T17:00:41","guid":{"rendered":"https:\/\/fhm.nl\/?p=167268"},"modified":"2020-03-20T15:41:51","modified_gmt":"2020-03-20T14:41:51","slug":"aspark-owl-paardenkracht","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/fhm.nl\/aspark-owl-paardenkracht\/","title":{"rendered":"De exclusieve Aspark Owl heeft een bizarre 2012 paardenkracht"},"content":{"rendered":"
<\/div>

Een auto met 2012 paardenkracht, we dachten dat het een vervroegde 1 aprilgrap was. Maar niets is minder waar. De elektrische supersportwagen Aspark Owl gaat nu echt op de markt komen. Is wel weer lekker exclusief, want er worden maar vijftig van deze beesten gemaakt. <\/strong><\/p>\n

De prestaties van deze supersnelle bolide zijn indrukwekkend. Je scheurt in minder dan twee seconden van 0 naar 100 kilometer per uur. En op z\u2019n hardst ga je 400 kilometer per uur. Dat wordt dus even een ritje maken naar de westerburen. Maar goed, die 400 kilometer is ook best logisch als je 2012 paarden<\/a> onder je kap hebt zitten en een trekkracht hebt van 2000 Newtonmeter tot je beschikking hebt. Binnen 11 seconden zit de Aspark Owl, die 4 motoren heeft op 300 kilometer per uur. Als je een \u2018normale\u2019 auto hebt, zit je met 11 seconden pas op 100 km\/u. Lekker gasseeh!<\/p>\n

Kilometers Aspark Owl<\/h2>\n

Maar ieder voordeel heeft zijn nadeel. Volgens de makers heeft de auto een bereik van 450 kilometer. Dat rijbereik kan alleen behaald worden met een zeer mild rijgedrag. Anders is het ritje van korte duur. Het accupakket heeft een capaciteit van slechts 64kWh. Het is dus echt rustig aandoen, anders kom je niet ver.<\/p>\n

Prijskaartje<\/h2>\n

De elektrische bolide is lekker klein. Hij is minder dan \u00e9\u00e9n meter hoog. Daarnaast is de wagen ook nog eens mega exclusief. De Japase fabrikant Aspark wil namelijk maar 50 van deze krachtpatsers laten bouwen. En Aspark heeft snelle handjes. De ontwikkelingen begonnen in 2018, de eerste auto\u2019s moeten in het tweede kwartaal van dit jaar worden geleverd. Maar goed, je snapt zelf ook wel dat je flink wat geld mag neerleggen voor de Aspark Owl. De basisprijs is 2,9 miljoen euri\u2019s. Maar goed, dan krijg je er ook wel wat voor terug.<\/p>\n

 <\/p>\n

 <\/p>\n","protected":false,"plaintext":"Een auto met 2012 paardenkracht, we dachten dat het een vervroegde 1 aprilgrap was. Maar niets is minder waar. De elektrische supersportwagen Aspark Owl gaat nu echt op de markt komen. Is wel weer lekker exclusief, want er worden maar vijftig van deze beesten gemaakt. <\/strong>\r\n\r\nDe prestaties van deze supersnelle bolide zijn indrukwekkend. Je scheurt in minder dan twee seconden van 0 naar 100 kilometer per uur. En op z\u2019n hardst ga je 400 kilometer per uur. Dat wordt dus even een ritje maken naar de westerburen. Maar goed, die 400 kilometer is ook best logisch als je 2012 paarden<\/a> onder je kap hebt zitten en een trekkracht hebt van 2000 Newtonmeter tot je beschikking hebt. Binnen 11 seconden zit de Aspark Owl, die 4 motoren heeft op 300 kilometer per uur. Als je een \u2018normale\u2019 auto hebt, zit je met 11 seconden pas op 100 km\/u. Lekker gasseeh!\r\n

Kilometers Aspark Owl<\/h2>\r\nMaar ieder voordeel heeft zijn nadeel. Volgens de makers heeft de auto een bereik van 450 kilometer. Dat rijbereik kan alleen behaald worden met een zeer mild rijgedrag. Anders is het ritje van korte duur. Het accupakket heeft een capaciteit van slechts 64kWh. Het is dus echt rustig aandoen, anders kom je niet ver.\r\n

Prijskaartje<\/h2>\r\nDe elektrische bolide is lekker klein. Hij is minder dan \u00e9\u00e9n meter hoog. Daarnaast is de wagen ook nog eens mega exclusief. De Japase fabrikant Aspark wil namelijk maar 50 van deze krachtpatsers laten bouwen. En Aspark heeft snelle handjes. De ontwikkelingen begonnen in 2018, de eerste auto\u2019s moeten in het tweede kwartaal van dit jaar worden geleverd. Maar goed, je snapt zelf ook wel dat je flink wat geld mag neerleggen voor de Aspark Owl. De basisprijs is 2,9 miljoen euri\u2019s. Maar goed, dan krijg je er ook wel wat voor terug.\r\n\r\n \r\n\r\n "},"excerpt":{"rendered":"

Een auto met 2012 paardenkracht, we dachten dat het een vervroegde 1 aprilgrap was….<\/p>\n","protected":false},"author":4,"featured_media":167271,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"categories":[6],"tags":[34057,39,68,113118],"yst_prominent_words":[113104,113103,1930,34053,34050,1817,34049,34047,8170,1816,3354,3350,2467,35250,2818,33565,2413,6588,2949,1571],"acf":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/167268"}],"collection":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/4"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=167268"}],"version-history":[{"count":2,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/167268\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":167662,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/167268\/revisions\/167662"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/167271"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=167268"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=167268"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=167268"},{"taxonomy":"yst_prominent_words","embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/yst_prominent_words?post=167268"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}