{"id":162417,"date":"2020-01-30T19:00:33","date_gmt":"2020-01-30T18:00:33","guid":{"rendered":"https:\/\/fhm.nl\/?p=162417"},"modified":"2020-01-30T17:28:05","modified_gmt":"2020-01-30T16:28:05","slug":"review-eefje-de-visser-bitterzoet","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/fhm.nl\/review-eefje-de-visser-bitterzoet\/","title":{"rendered":"Review: Eefje de Visser \u2013 Bitterzoet is wegdroommuziek op z’n allerbest"},"content":{"rendered":"
<\/div>

Eefje de Visser leerden we begin van vorig decennium kennen als singer-songwriter van behoorlijke zoete liedjes. Langzaam maar zeker cre\u00eberde ze haar eigen stijl met focus op elektronica, met haar kersverse album Bitterzoet<\/em> als voorlopige kers op de taart. <\/strong><\/p>\n

In 2009 won ze nog De Grote Prijs van Nederland in de categorie singer-songwriter. Maar de tijd dat ze met een gitaar op het podium stond, ligt wel een tijdje achter haar. Bij haar eerste albums De Koek<\/em> (2011) en Het Is<\/em> (2013), is de piano en gitaar nog duidelijk hoorbaar, maar bij Nachtlicht<\/em> (2016) was al een kentering hoorbaar.<\/p>\n

Elektronische spectrum<\/strong><\/h2>\n

Ze drijft steeds verder af van de indiepop en trekt met kordate passen richting de elektronische kant van het muziekspectrum, zonder daarbij haar roots als singer-songwriter uit het oog te verliezen. Bij het kersverse album Bitterzoet<\/em> (net een weekje uit) komt het allemaal in perfecte harmonie bovendrijven. Een album dat overigens is geproduceerd samen met haar vriend Pieter Coppejans.
\n<\/strong><\/p>\n

Lowlands 2020?
\n<\/strong><\/h2>\n

In 2018 stond ze voor het laatst op Lowlands, waarbij 3voor12<\/em> al benoemde<\/a> hoe Eefje de Viser steeds dansbaarder werd. Met de release van Bitterzoet kunnen we ons niet voorstellen dat Eefje dit jaar n\u00edet op Lowlands wordt geboekt. X-Ray zou perfect passen, of wel ja: waarom de Bravo niet aan het einde van de middag. Maar ook op een avontuurlijk geprogrammeerd festival als Dekmantel Festival zou Eefje de Visser niet misstaan. Die durfden het alleen nog niet aan, gezien zij de hele line-up<\/a> al bekend hebben gemaakt.<\/p>\n

Met Bitterzoet<\/em> heeft ze in elk geval genoeg ammo om een zaal aan het dansen te krijgen. Niet keihard fistpompen, maar meer lekker de oogjes dicht en zweven maar. Haar engelachtige stem is een match made in heaven met zware bassen en warme synths. Bitterzoet is een veelzijdig album bovendien. Of je tijdens een reis uit het raam staart, op werk even moet focussen of met een date thuiskomt om het bed in te duiken, dit album kun je met een gerust hart aanslingeren. Klaas Vaak heeft een dankbare knecht gevonden in Eefje de Visser, want dit is wegdroommuziek op z’n allerbest.<\/p>\n

Eefje de Visser \u2013 Bitterzoet<\/strong><\/h2>\n

Aantal sterren:<\/strong> * * * * *
\nBeste nummer:<\/strong> Stilstand vinden wij de vetste track. Hoe die beat er in klapt, dat moet op een dikke geluidsinstallatie helemaal kippenvel opleveren.
\nSaai feitje:<\/strong>\u00a0Haar vorige albums bracht ze nog in eigen beheer\u00a0uit op haar label Eefjes Platenmaatschappijtje, dit album verschijnt\u00a0bij platengigant Sony.
\nAlbum via: <\/b>
deze link<\/a><\/p>\n