Foto: Renault<\/figcaption><\/figure><\/div>\n <\/p>\n","protected":false,"plaintext":"Renault staat niet meteen bekend als een autofabrikant die snelle en bad-ass auto\u2019s maakt. Hier zit natuurlijk ook wel een kern van waarheid in, maar nu komt Renault toch echt met een hele dikke wagen. De nieuwe Renault M\u00e9gane R.S. Trophy-R is hun snelste productiemodel ooit en kent een topsnelheid van 262 km\/u. Gassen!<\/strong>\r\nSnelste uitvoering<\/h2>\r\nHet supersnelle model van Renault is binnenkort leverbaar in Nederland. Er worden 500 exemplaren gebouwd voor de Nederlandse consument, ben er dus snel bij, want de oplage is gelimiteerd. De nieuwe M\u00e9gane R.S. Trophy-R is het meest prestatiegerichte productiemodel van Renault ooit. Met andere woorden: de wagen is fucking snel. Zo snel dat het zelfs de snelste voorwiel aangedreven productieauto ooit is op de N\u00fcrburgring-Nordschleife. De wagen klokte een recordtijd neer van 07:40,100. De Renault M\u00e9gane R.S. Trophy-R mag dan ook heel serieus worden genomen en is gewoon een dikke bak.\r\n\r\n[caption id=\"attachment_156947\" align=\"alignnone\" width=\"1024\"] Foto: Renault[\/caption]\r\nPrestaties<\/h2>\r\n\r\n \t- Topsnelheid: \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 262 km\/u<\/li>\r\n \t
- Acceleratie 0-100 km\/u: \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 5,4 sec<\/li>\r\n \t
- Acceleratie 80-120 km\/u in de derde versnelling: 2,9 sec<\/li>\r\n \t
- 1000 meter-sprint vanuit stilstand: \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a024,5 sec<\/li>\r\n<\/ul>\r\nWat de M\u00e9gane verder nog speciaal maakt is het feit dat deze 130 kg lichter is dan de andere M\u00e9gane R.S.-modellen. Met deze prestaties kun je dus lekker scheuren over de Duitse Autobahn, want hier in Nederland kan dit natuurlijk niet. Dan zit je straks naar 5,4 seconden al op de maximale snelheid. Dit alles wordt mogelijk gemaakt door een 300 pk sterke MR18-motor, met een bijzonder hoog specifiek vermogen van 167 pk\/l. Deze 1,8-liter tubobenzinemotor kent een maximumkoppel van 400 Nm in combinatie met een handgeschakelde zesversnellingsbak. Verder is de motor uitgerust met een partikelfilter. Hierdoor voldoet die aan de emissienorm Euro 6d-TEMP. Greta is trots!\r\n\r\n[gallery size=\"full\" ids=\"156955,156954,156953\"]\r\n
Standaard<\/h2>\r\nAerodynamica is misschien wel even belangrijker (of zelfs belangrijker) dan power. De waggie heeft een verbeterde aerodynamica voor meer neerwaartse druk. Hierdoor blijft de auto laag aan de grond voor een betere wegligging. Een titanium uitlaat van Akrapovi\u010d en instelbare schokdempers van \u00d6hlins zijn standaard. De Bi-material high-performance Brembo-remmen zorgen voor constante remprestaties, ook onder zeer zware (circuit-) omstandigheden. De Bridgestone Potenza S007-banden zijn speciaal voor Renault Sport ontwikkeld.\r\n\r\nNormaal optioneel, maar standaard in de Nederlandse consumentenprijs inbegrepen, zijn het R.S. Monitor telemetriesysteem voor een optimale circuitbeleving en het speciaal ontwikkelde bandennet van Sabelt om wielen vast te zetten achterin de Trophy-R. Meer grip is meer snelheid. De wagen is gebouwd om te scheuren. Hier worden wij tenminste altijd blij van. Lekker gewerkt mannen!\r\n\r\nDe gelimiteerde oplage van 500 is binnenkort verkrijgbaar op de markt en is leverbaar voor de consumentenprijs van 76.490 euro. Nog effe sparen, maar dan heb je ook wat.\r\n\r\n[gallery size=\"full\" ids=\"156945,156946,156948,156949,156950,156951,156952\"]\r\n\r\n "},"excerpt":{"rendered":"
Renault staat niet meteen bekend als een autofabrikant die snelle en bad-ass auto\u2019s maakt….<\/p>\n","protected":false},"author":4,"featured_media":156945,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"categories":[6],"tags":[68,104525,51985,529,1429],"yst_prominent_words":[104507,2516,11734,1565,7428,2576,104526,2075,104506,104505,1635,1607,83720,104502,3283,104509,49994,1915,2203,7443],"acf":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/156943"}],"collection":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/4"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=156943"}],"version-history":[{"count":3,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/156943\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":157127,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/156943\/revisions\/157127"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/156945"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=156943"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=156943"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=156943"},{"taxonomy":"yst_prominent_words","embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/yst_prominent_words?post=156943"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}