{"id":153991,"date":"2019-11-13T20:00:01","date_gmt":"2019-11-13T19:00:01","guid":{"rendered":"https:\/\/fhm.nl\/?p=153991"},"modified":"2019-11-13T17:10:53","modified_gmt":"2019-11-13T16:10:53","slug":"concept-hypercar-ajlani-drakuma","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/fhm.nl\/concept-hypercar-ajlani-drakuma\/","title":{"rendered":"De concept-hypercar Ajlani Drakuma heeft 1200 paardenkracht"},"content":{"rendered":"
<\/div>

Bouw iets dat echt snel is. Beperk de productie ervan. Zorg dat het er gestoord vet uitziet en hupsakee, je hebt een doodzieke hypercar. De boys van Ajlina Motors doorliepen deze stappen met doeltreffende precisie en introduceren de Drakuma. <\/strong><\/p>\n

De wereld van hypercars is een mooie wereld. Power, looks en exclusiviteit staan hierin centraal. We beginnen met dat eerste. Ze gaan deze bak uitrusten met een twin-turbo V8-motor, goed voor een dikke\u00a01.200 pk.<\/a>\u00a0Wat een snelheidsmachine. Tenminste, als \u2018ie tot werkelijkheid wordt gebracht, het is immers nog een prototype.<\/p>\n

\"\"<\/figure>\n

Een prototype<\/h2>\n

Dit is dus nog slechts een prototype van een ontwerp die onthuld werd op de Dubai Motor Show. Het nam vijf jaar in beslag om te bouwen. Dit moet het\u00a0 juweeltje worden van de lang gevestigde visie van oprichter Bashar Ajlani, om de volgende Pagani te worden. “Horacio Pagani is \u00e9\u00e9n van mijn idolen, omdat hij geen compromissen sluit als het om de kwaliteit gaat.” De beste man kan verder niet veel meer loslaten over de vierwieler, aangezien het nog een lopend project is. Dan toch niet, joh.<\/p>\n

\"\"<\/figure>\n

Een andere aanpak<\/h2>\n

Hij begon zijn ontwerp niet met een algeme schets van het silhouet, maar startte met de deuren. “Ik richtte me op de deuren en ging vanuit daar verder.” Het idee is dat de deuren naar buiten komen als \u2018drakenvleugels\u2019. De voorkant van de auto heeft \u2018tanden\u2019, de zijkanten hebben enorme luchtinlaten, er is een smalle taille, een laag dak en ruimte voor twee.\u00a0Mensen die in hypercars rijden kijken niet naar de kleine verschilletjes in vermogen, tenzij het van die vervelende patsers zijn. Zo ziet Bashar het ook, hij moet er gewoon fucking dik uitzien. En daar is \u2018ie aardig in geslaagd.<\/p>\n

De Ajlani Drakuma gaat dus een zeer exclusieve wagen worden. Het bedrijf gaat er 99 van maken, die allemaal kunnen worden aangepast naar de wens van kopers.<\/p>\n

\"Ajlani
Foto: Johnathan Ogle<\/span> Foto: Johnathan Ogle<\/span><\/figcaption><\/figure>\n
\"\"
Foto: Johnathan Ogle<\/span> <\/figcaption><\/figure>\n
\"\"
Foto: Johnathan Ogle<\/span> <\/figcaption><\/figure>\n","protected":false,"plaintext":"Bouw iets dat echt snel is. Beperk de productie ervan. Zorg dat het er gestoord vet uitziet en hupsakee, je hebt een doodzieke hypercar. De boys van Ajlina Motors doorliepen deze stappen met doeltreffende precisie en introduceren de Drakuma. <\/strong>\r\n\r\nDe wereld van hypercars is een mooie wereld. Power, looks en exclusiviteit staan hierin centraal. We beginnen met dat eerste. Ze gaan deze bak uitrusten met een twin-turbo V8-motor, goed voor een dikke\u00a01.200 pk.<\/a>\u00a0Wat een snelheidsmachine. Tenminste, als \u2018ie tot werkelijkheid wordt gebracht, het is immers nog een prototype.\r\n\r\n\"\"\r\n

Een prototype<\/h2>\r\nDit is dus nog slechts een prototype van een ontwerp die onthuld werd op de Dubai Motor Show. Het nam vijf jaar in beslag om te bouwen. Dit moet het\u00a0 juweeltje worden van de lang gevestigde visie van oprichter Bashar Ajlani, om de volgende Pagani te worden. \"Horacio Pagani is \u00e9\u00e9n van mijn idolen, omdat hij geen compromissen sluit als het om de kwaliteit gaat.\" De beste man kan verder niet veel meer loslaten over de vierwieler, aangezien het nog een lopend project is. Dan toch niet, joh.\r\n\r\n\"\"\r\n

Een andere aanpak<\/h2>\r\nHij begon zijn ontwerp niet met een algeme schets van het silhouet, maar startte met de deuren. \"Ik richtte me op de deuren en ging vanuit daar verder.\" Het idee is dat de deuren naar buiten komen als \u2018drakenvleugels\u2019. De voorkant van de auto heeft \u2018tanden\u2019, de zijkanten hebben enorme luchtinlaten, er is een smalle taille, een laag dak en ruimte voor twee.\u00a0Mensen die in hypercars rijden kijken niet naar de kleine verschilletjes in vermogen, tenzij het van die vervelende patsers zijn. Zo ziet Bashar het ook, hij moet er gewoon fucking dik uitzien. En daar is \u2018ie aardig in geslaagd.\r\n\r\nDe Ajlani Drakuma gaat dus een zeer exclusieve wagen worden. Het bedrijf gaat er 99 van maken, die allemaal kunnen worden aangepast naar de wens van kopers.\r\n\r\n[caption id=\"attachment_153993\" align=\"alignnone\" width=\"1024\"]\"Ajlani Foto: Johnathan Ogle[\/caption]\r\n\r\n[caption id=\"attachment_153996\" align=\"alignnone\" width=\"1024\"]\"\" Foto: Johnathan Ogle[\/caption]\r\n\r\n[caption id=\"attachment_153995\" align=\"alignnone\" width=\"1024\"]\"\" Foto: Johnathan Ogle[\/caption]"},"excerpt":{"rendered":"

Bouw iets dat echt snel is. Beperk de productie ervan. Zorg dat het er…<\/p>\n","protected":false},"author":4,"featured_media":153993,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"categories":[6],"tags":[262,515,68],"yst_prominent_words":[101926,28545,101927,95069,2576,101932,101931,101928,101934,101933,1635,2028,3362,1592,6228,1607,29488,1560,1570,1571],"acf":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/153991"}],"collection":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/4"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=153991"}],"version-history":[{"count":3,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/153991\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":154090,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/153991\/revisions\/154090"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/153993"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=153991"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=153991"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=153991"},{"taxonomy":"yst_prominent_words","embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/yst_prominent_words?post=153991"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}