{"id":147748,"date":"2019-09-30T20:00:30","date_gmt":"2019-09-30T18:00:30","guid":{"rendered":"https:\/\/fhm.nl\/?p=147748"},"modified":"2019-09-30T17:48:53","modified_gmt":"2019-09-30T15:48:53","slug":"dit-zijn-de-nieuwe-bedragen-van-de-verkeersboetes-in-2020","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/fhm.nl\/dit-zijn-de-nieuwe-bedragen-van-de-verkeersboetes-in-2020\/","title":{"rendered":"Verkeersboetes worden duurder in 2020: dit zijn de nieuwe bedragen"},"content":{"rendered":"
De Nederlandse overheid gooit volgend jaar zoals gewoonlijk de boetes omhoog voor als je een boefie bent in het verkeer. Vandaar dat je extra goed moet uitkijken, want Nederland staat bekend om zijn debiel hoge boetes. Het schema in dit artikel geeft dit dan ook dik aan. Dus lekker goed spiegelen en de Flitsmeister aangooien dames en heren.<\/strong><\/p>\n Uit de documenten van \u2018Maatregelen en veiligheid\u2019 wat exclusief in handen is van de AutoRai, lichten ze toe hoeveel de boetes jou gaan kosten in 2020. Haha, gelukkig blijven de administratie kosten wel hetzelfde, namelijk 9 rooie eurootjes. Deze zijn opgedeeld in verschillende bedragen wat samen de 9 euro vormt. \u00a0Voor de personeelskosten leg je 5,52 euros neer plus 2,53 euro aan apparaat kosten. Daarbij komen nog 0,59 eurocentjes aan gerechtskosten en 0,36 voor de rente bij, lekker de zakken vullen. Nou, \u00e9\u00e9n plus \u00e9\u00e9n is 2 en dan heb je negen euro. Dan weet je dit ook weer.<\/p>\n En dan nu door naar de bigboy boetes. De boetes zijn berekend op de inflatiecorrectie van 2019, dat bedraagt in dit geval 2,9%. Dat betekend dat de boetes minimaal \u00e9\u00e9n euro en maximaal tien euro omhoog schieten. Hier zegt monsieur Grapperhaus het volgende over \u201cDit percentage is gebaseerd op de wijziging van de consumentenprijsindex in de periode van 1 juni 2018 tot 1 juni 2019. Gestreefd wordt naar inwerkingtreding van het ontwerpbesluit met ingang van 1 januari 2020.\u201d Dus nog even \u201cgoedkoop\u201d blazen over de snelweg. Check hieronder een overzicht van alle snelheidsboetes. Vanaf nu dus niet meer 180 linkerbaan, maar gewoon braaf aan de snelheid houden. Succes mannen!<\/p>\n Algemeen<\/strong><\/p>\n Verkeersregels<\/strong><\/p>\n Als bestuurder een voertuig laten stilstaan<\/strong><\/p>\n Als bestuurder een voertuig parkeren<\/strong><\/p>\n Reglement rijbewijzen<\/strong><\/p>\n Verlichting<\/strong><\/p>\n Bijzondere manoeuvres<\/strong><\/p>\nAdministratie kosten<\/h2>\n
Snelheidsboetes<\/h2>\n
\n\n
\n \nSnelheids overschrijding (km\/u)<\/td>\n Binnen de bebouwde kom<\/td>\n 30 km\/u zone of werkzaamheden binnen de bebouwde kom<\/td>\n Buiten de bebouwde kom<\/td>\n Werkzaamheden buiten de bebouwde kom<\/td>\n Snelweg<\/td>\n Snelweg werkzaamheden<\/td>\n<\/tr>\n<\/thead>\n \n 1 km\/u<\/td>\n \u2013<\/td>\n \u2013<\/td>\n \u2013<\/td>\n \u2013<\/td>\n \u2013<\/td>\n \u2013<\/td>\n<\/tr>\n \n 2 km\/u<\/td>\n \u2013<\/td>\n \u2013<\/td>\n \u2013<\/td>\n \u2013<\/td>\n \u2013<\/td>\n \u2013<\/td>\n<\/tr>\n \n 3 km\/u<\/td>\n \u2013<\/td>\n \u2013<\/td>\n \u2013<\/td>\n \u2013<\/td>\n \u2013<\/td>\n \u2013<\/td>\n<\/tr>\n \n 4 km\/u<\/td>\n 28<\/td>\n 47<\/td>\n 25<\/td>\n 38<\/td>\n 25<\/td>\n 33<\/td>\n<\/tr>\n \n 5 km\/u<\/td>\n 35<\/td>\n 56<\/td>\n 32<\/td>\n 46<\/td>\n 30<\/td>\n 40<\/td>\n<\/tr>\n \n 6 km\/u<\/td>\n 43<\/td>\n 65<\/td>\n 38<\/td>\n 55<\/td>\n 37<\/td>\n 50<\/td>\n<\/tr>\n \n 7 km\/u<\/td>\n 49<\/td>\n 76<\/td>\n 45<\/td>\n 64<\/td>\n 44<\/td>\n 60<\/td>\n<\/tr>\n \n 8 km\/u<\/td>\n 56<\/td>\n 87<\/td>\n 51<\/td>\n 74<\/td>\n 50<\/td>\n 69<\/td>\n<\/tr>\n \n 9 km\/u<\/td>\n 64<\/td>\n 98<\/td>\n 60<\/td>\n 81<\/td>\n 57<\/td>\n 79<\/td>\n<\/tr>\n \n 10 km\/u<\/td>\n 72<\/td>\n 108<\/td>\n 68<\/td>\n 91<\/td>\n 64<\/td>\n 88<\/td>\n<\/tr>\n \n 11 km\/u<\/td>\n 98<\/td>\n 137<\/td>\n 92<\/td>\n 116<\/td>\n 88<\/td>\n 113<\/td>\n<\/tr>\n \n 12 km\/u<\/td>\n 107<\/td>\n 148<\/td>\n 102<\/td>\n 128<\/td>\n 96<\/td>\n 124<\/td>\n<\/tr>\n \n 13 km\/u<\/td>\n 118<\/td>\n 161<\/td>\n 112<\/td>\n 140<\/td>\n 103<\/td>\n 134<\/td>\n<\/tr>\n \n 14 km\/u<\/td>\n 127<\/td>\n 174<\/td>\n 121<\/td>\n 151<\/td>\n 112<\/td>\n 145<\/td>\n<\/tr>\n \n 15 km\/u<\/td>\n 137<\/td>\n 188<\/td>\n 131<\/td>\n 162<\/td>\n 121<\/td>\n 155<\/td>\n<\/tr>\n \n 16 km\/u<\/td>\n 147<\/td>\n 201<\/td>\n 140<\/td>\n 176<\/td>\n 131<\/td>\n 168<\/td>\n<\/tr>\n \n 17 km\/u<\/td>\n 158<\/td>\n 215<\/td>\n 150<\/td>\n 190<\/td>\n 141<\/td>\n 181<\/td>\n<\/tr>\n \n 18 km\/u<\/td>\n 170<\/td>\n 230<\/td>\n 160<\/td>\n 203<\/td>\n 152<\/td>\n 194<\/td>\n<\/tr>\n \n 19 km\/u<\/td>\n 181<\/td>\n 245<\/td>\n 173<\/td>\n 216<\/td>\n 162<\/td>\n 207<\/td>\n<\/tr>\n \n 20 km\/u<\/td>\n 194<\/td>\n 260<\/td>\n 185<\/td>\n 230<\/td>\n 174<\/td>\n 221<\/td>\n<\/tr>\n \n 21 km\/u<\/td>\n 207<\/td>\n 277<\/td>\n 196<\/td>\n 245<\/td>\n 186<\/td>\n 235<\/td>\n<\/tr>\n \n 22 km\/u<\/td>\n 221<\/td>\n 294<\/td>\n 209<\/td>\n 260<\/td>\n 196<\/td>\n 248<\/td>\n<\/tr>\n \n 23 km\/u<\/td>\n 235<\/td>\n 310<\/td>\n 221<\/td>\n 276<\/td>\n 209<\/td>\n 263<\/td>\n<\/tr>\n \n 24 km\/u<\/td>\n 247<\/td>\n 328<\/td>\n 235<\/td>\n 290<\/td>\n 221<\/td>\n 277<\/td>\n<\/tr>\n \n 25 km\/u<\/td>\n 263<\/td>\n 347<\/td>\n 248<\/td>\n 308<\/td>\n 232<\/td>\n 295<\/td>\n<\/tr>\n \n 26 km\/u<\/td>\n 277<\/td>\n 367<\/td>\n 263<\/td>\n 325<\/td>\n 245<\/td>\n 310<\/td>\n<\/tr>\n \n 27 km\/u<\/td>\n 295<\/td>\n 387<\/td>\n 276<\/td>\n 340<\/td>\n 257<\/td>\n 326<\/td>\n<\/tr>\n \n 28 km\/u<\/td>\n 309<\/td>\n 405<\/td>\n 290<\/td>\n 359<\/td>\n 267<\/td>\n 343<\/td>\n<\/tr>\n \n 29 km\/u<\/td>\n 325<\/td>\n 423<\/td>\n 308<\/td>\n 377<\/td>\n 282<\/td>\n 359<\/td>\n<\/tr>\n \n 30 km\/u<\/td>\n 340<\/td>\n \u2013<\/td>\n 324<\/td>\n 394<\/td>\n 297<\/td>\n 377<\/td>\n<\/tr>\n \n 31 km\/u<\/td>\n \u2013<\/td>\n <\/td>\n <\/td>\n <\/td>\n <\/td>\n <\/td>\n<\/tr>\n<\/tbody>\n<\/table>\n \n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
Administratie kosten<\/h2>\r\nUit de documenten van \u2018Maatregelen en veiligheid\u2019 wat exclusief in handen is van de AutoRai, lichten ze toe hoeveel de boetes jou gaan kosten in 2020. Haha, gelukkig blijven de administratie kosten wel hetzelfde, namelijk 9 rooie eurootjes. Deze zijn opgedeeld in verschillende bedragen wat samen de 9 euro vormt. \u00a0Voor de personeelskosten leg je 5,52 euros neer plus 2,53 euro aan apparaat kosten. Daarbij komen nog 0,59 eurocentjes aan gerechtskosten en 0,36 voor de rente bij, lekker de zakken vullen. Nou, \u00e9\u00e9n plus \u00e9\u00e9n is 2 en dan heb je negen euro. Dan weet je dit ook weer.\r\n
Snelheidsboetes<\/h2>\r\nEn dan nu door naar de bigboy boetes. De boetes zijn berekend op de inflatiecorrectie van 2019, dat bedraagt in dit geval 2,9%. Dat betekend dat de boetes minimaal \u00e9\u00e9n euro en maximaal tien euro omhoog schieten. Hier zegt monsieur Grapperhaus het volgende over \u201cDit percentage is gebaseerd op de wijziging van de consumentenprijsindex in de periode van 1 juni 2018 tot 1 juni 2019. Gestreefd wordt naar inwerkingtreding van het ontwerpbesluit met ingang van 1 januari 2020.\u201d Dus nog even \u201cgoedkoop\u201d blazen over de snelweg. Check hieronder een overzicht van alle snelheidsboetes. Vanaf nu dus niet meer 180 linkerbaan, maar gewoon braaf aan de snelheid houden. Succes mannen!\r\n
\r\n\r\n
\r\n \r\nSnelheids overschrijding (km\/u)<\/td>\r\n Binnen de bebouwde kom<\/td>\r\n 30 km\/u zone of werkzaamheden binnen de bebouwde kom<\/td>\r\n Buiten de bebouwde kom<\/td>\r\n Werkzaamheden buiten de bebouwde kom<\/td>\r\n Snelweg<\/td>\r\n Snelweg werkzaamheden<\/td>\r\n<\/tr>\r\n<\/thead>\r\n \r\n 1 km\/u<\/td>\r\n \u2013<\/td>\r\n \u2013<\/td>\r\n \u2013<\/td>\r\n \u2013<\/td>\r\n \u2013<\/td>\r\n \u2013<\/td>\r\n<\/tr>\r\n \r\n 2 km\/u<\/td>\r\n \u2013<\/td>\r\n \u2013<\/td>\r\n \u2013<\/td>\r\n \u2013<\/td>\r\n \u2013<\/td>\r\n \u2013<\/td>\r\n<\/tr>\r\n \r\n 3 km\/u<\/td>\r\n \u2013<\/td>\r\n \u2013<\/td>\r\n \u2013<\/td>\r\n \u2013<\/td>\r\n \u2013<\/td>\r\n \u2013<\/td>\r\n<\/tr>\r\n \r\n 4 km\/u<\/td>\r\n 28<\/td>\r\n 47<\/td>\r\n 25<\/td>\r\n 38<\/td>\r\n 25<\/td>\r\n 33<\/td>\r\n<\/tr>\r\n \r\n 5 km\/u<\/td>\r\n 35<\/td>\r\n 56<\/td>\r\n 32<\/td>\r\n 46<\/td>\r\n 30<\/td>\r\n 40<\/td>\r\n<\/tr>\r\n \r\n 6 km\/u<\/td>\r\n 43<\/td>\r\n 65<\/td>\r\n 38<\/td>\r\n 55<\/td>\r\n 37<\/td>\r\n 50<\/td>\r\n<\/tr>\r\n \r\n 7 km\/u<\/td>\r\n 49<\/td>\r\n 76<\/td>\r\n 45<\/td>\r\n 64<\/td>\r\n 44<\/td>\r\n 60<\/td>\r\n<\/tr>\r\n \r\n 8 km\/u<\/td>\r\n 56<\/td>\r\n 87<\/td>\r\n 51<\/td>\r\n 74<\/td>\r\n 50<\/td>\r\n 69<\/td>\r\n<\/tr>\r\n \r\n 9 km\/u<\/td>\r\n 64<\/td>\r\n 98<\/td>\r\n 60<\/td>\r\n 81<\/td>\r\n 57<\/td>\r\n 79<\/td>\r\n<\/tr>\r\n \r\n 10 km\/u<\/td>\r\n 72<\/td>\r\n 108<\/td>\r\n 68<\/td>\r\n 91<\/td>\r\n 64<\/td>\r\n 88<\/td>\r\n<\/tr>\r\n \r\n 11 km\/u<\/td>\r\n 98<\/td>\r\n 137<\/td>\r\n 92<\/td>\r\n 116<\/td>\r\n 88<\/td>\r\n 113<\/td>\r\n<\/tr>\r\n \r\n 12 km\/u<\/td>\r\n 107<\/td>\r\n 148<\/td>\r\n 102<\/td>\r\n 128<\/td>\r\n 96<\/td>\r\n 124<\/td>\r\n<\/tr>\r\n \r\n 13 km\/u<\/td>\r\n 118<\/td>\r\n 161<\/td>\r\n 112<\/td>\r\n 140<\/td>\r\n 103<\/td>\r\n 134<\/td>\r\n<\/tr>\r\n \r\n 14 km\/u<\/td>\r\n 127<\/td>\r\n 174<\/td>\r\n 121<\/td>\r\n 151<\/td>\r\n 112<\/td>\r\n 145<\/td>\r\n<\/tr>\r\n \r\n 15 km\/u<\/td>\r\n 137<\/td>\r\n 188<\/td>\r\n 131<\/td>\r\n 162<\/td>\r\n 121<\/td>\r\n 155<\/td>\r\n<\/tr>\r\n \r\n 16 km\/u<\/td>\r\n 147<\/td>\r\n 201<\/td>\r\n 140<\/td>\r\n 176<\/td>\r\n 131<\/td>\r\n 168<\/td>\r\n<\/tr>\r\n \r\n 17 km\/u<\/td>\r\n 158<\/td>\r\n 215<\/td>\r\n 150<\/td>\r\n 190<\/td>\r\n 141<\/td>\r\n 181<\/td>\r\n<\/tr>\r\n \r\n 18 km\/u<\/td>\r\n 170<\/td>\r\n 230<\/td>\r\n 160<\/td>\r\n 203<\/td>\r\n 152<\/td>\r\n 194<\/td>\r\n<\/tr>\r\n \r\n 19 km\/u<\/td>\r\n 181<\/td>\r\n 245<\/td>\r\n 173<\/td>\r\n 216<\/td>\r\n 162<\/td>\r\n 207<\/td>\r\n<\/tr>\r\n \r\n 20 km\/u<\/td>\r\n 194<\/td>\r\n 260<\/td>\r\n 185<\/td>\r\n 230<\/td>\r\n 174<\/td>\r\n 221<\/td>\r\n<\/tr>\r\n \r\n 21 km\/u<\/td>\r\n 207<\/td>\r\n 277<\/td>\r\n 196<\/td>\r\n 245<\/td>\r\n 186<\/td>\r\n 235<\/td>\r\n<\/tr>\r\n \r\n 22 km\/u<\/td>\r\n 221<\/td>\r\n 294<\/td>\r\n 209<\/td>\r\n 260<\/td>\r\n 196<\/td>\r\n 248<\/td>\r\n<\/tr>\r\n \r\n 23 km\/u<\/td>\r\n 235<\/td>\r\n 310<\/td>\r\n 221<\/td>\r\n 276<\/td>\r\n 209<\/td>\r\n 263<\/td>\r\n<\/tr>\r\n \r\n 24 km\/u<\/td>\r\n 247<\/td>\r\n 328<\/td>\r\n 235<\/td>\r\n 290<\/td>\r\n 221<\/td>\r\n 277<\/td>\r\n<\/tr>\r\n \r\n 25 km\/u<\/td>\r\n 263<\/td>\r\n 347<\/td>\r\n 248<\/td>\r\n 308<\/td>\r\n 232<\/td>\r\n 295<\/td>\r\n<\/tr>\r\n \r\n 26 km\/u<\/td>\r\n 277<\/td>\r\n 367<\/td>\r\n 263<\/td>\r\n 325<\/td>\r\n 245<\/td>\r\n 310<\/td>\r\n<\/tr>\r\n \r\n 27 km\/u<\/td>\r\n 295<\/td>\r\n 387<\/td>\r\n 276<\/td>\r\n 340<\/td>\r\n 257<\/td>\r\n 326<\/td>\r\n<\/tr>\r\n \r\n 28 km\/u<\/td>\r\n 309<\/td>\r\n 405<\/td>\r\n 290<\/td>\r\n 359<\/td>\r\n 267<\/td>\r\n 343<\/td>\r\n<\/tr>\r\n \r\n 29 km\/u<\/td>\r\n 325<\/td>\r\n 423<\/td>\r\n 308<\/td>\r\n 377<\/td>\r\n 282<\/td>\r\n 359<\/td>\r\n<\/tr>\r\n \r\n 30 km\/u<\/td>\r\n 340<\/td>\r\n \u2013<\/td>\r\n 324<\/td>\r\n 394<\/td>\r\n 297<\/td>\r\n 377<\/td>\r\n<\/tr>\r\n \r\n 31 km\/u<\/td>\r\n \u2013<\/td>\r\n <\/td>\r\n <\/td>\r\n <\/td>\r\n <\/td>\r\n <\/td>\r\n<\/tr>\r\n<\/tbody>\r\n<\/table>\r\nAlgemeen<\/strong>\r\n \r\n \t
\r\n \t