{"id":147748,"date":"2019-09-30T20:00:30","date_gmt":"2019-09-30T18:00:30","guid":{"rendered":"https:\/\/fhm.nl\/?p=147748"},"modified":"2019-09-30T17:48:53","modified_gmt":"2019-09-30T15:48:53","slug":"dit-zijn-de-nieuwe-bedragen-van-de-verkeersboetes-in-2020","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/fhm.nl\/dit-zijn-de-nieuwe-bedragen-van-de-verkeersboetes-in-2020\/","title":{"rendered":"Verkeersboetes worden duurder in 2020: dit zijn de nieuwe bedragen"},"content":{"rendered":"
<\/div>

De Nederlandse overheid gooit volgend jaar zoals gewoonlijk de boetes omhoog voor als je een boefie bent in het verkeer. Vandaar dat je extra goed moet uitkijken, want Nederland staat bekend om zijn debiel hoge boetes. Het schema in dit artikel geeft dit dan ook dik aan. Dus lekker goed spiegelen en de Flitsmeister aangooien dames en heren.<\/strong><\/p>\n

Administratie kosten<\/h2>\n

Uit de documenten van \u2018Maatregelen en veiligheid\u2019 wat exclusief in handen is van de AutoRai, lichten ze toe hoeveel de boetes jou gaan kosten in 2020. Haha, gelukkig blijven de administratie kosten wel hetzelfde, namelijk 9 rooie eurootjes. Deze zijn opgedeeld in verschillende bedragen wat samen de 9 euro vormt. \u00a0Voor de personeelskosten leg je 5,52 euros neer plus 2,53 euro aan apparaat kosten. Daarbij komen nog 0,59 eurocentjes aan gerechtskosten en 0,36 voor de rente bij, lekker de zakken vullen. Nou, \u00e9\u00e9n plus \u00e9\u00e9n is 2 en dan heb je negen euro. Dan weet je dit ook weer.<\/p>\n

Snelheidsboetes<\/h2>\n

En dan nu door naar de bigboy boetes. De boetes zijn berekend op de inflatiecorrectie van 2019, dat bedraagt in dit geval 2,9%. Dat betekend dat de boetes minimaal \u00e9\u00e9n euro en maximaal tien euro omhoog schieten. Hier zegt monsieur Grapperhaus het volgende over \u201cDit percentage is gebaseerd op de wijziging van de consumentenprijsindex in de periode van 1 juni 2018 tot 1 juni 2019. Gestreefd wordt naar inwerkingtreding van het ontwerpbesluit met ingang van 1 januari 2020.\u201d Dus nog even \u201cgoedkoop\u201d blazen over de snelweg. Check hieronder een overzicht van alle snelheidsboetes. Vanaf nu dus niet meer 180 linkerbaan, maar gewoon braaf aan de snelheid houden. Succes mannen!<\/p>\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n
Snelheids overschrijding (km\/u)<\/td>\nBinnen de bebouwde kom<\/td>\n30 km\/u zone of werkzaamheden binnen de bebouwde kom<\/td>\nBuiten de bebouwde kom<\/td>\nWerkzaamheden buiten de bebouwde kom<\/td>\nSnelweg<\/td>\nSnelweg werkzaamheden<\/td>\n<\/tr>\n<\/thead>\n
1 km\/u<\/td>\n\u2013<\/td>\n\u2013<\/td>\n\u2013<\/td>\n\u2013<\/td>\n\u2013<\/td>\n\u2013<\/td>\n<\/tr>\n
2 km\/u<\/td>\n\u2013<\/td>\n\u2013<\/td>\n\u2013<\/td>\n\u2013<\/td>\n\u2013<\/td>\n\u2013<\/td>\n<\/tr>\n
3 km\/u<\/td>\n\u2013<\/td>\n\u2013<\/td>\n\u2013<\/td>\n\u2013<\/td>\n\u2013<\/td>\n\u2013<\/td>\n<\/tr>\n
4 km\/u<\/td>\n28<\/td>\n47<\/td>\n25<\/td>\n38<\/td>\n25<\/td>\n33<\/td>\n<\/tr>\n
5 km\/u<\/td>\n35<\/td>\n56<\/td>\n32<\/td>\n46<\/td>\n30<\/td>\n40<\/td>\n<\/tr>\n
6 km\/u<\/td>\n43<\/td>\n65<\/td>\n38<\/td>\n55<\/td>\n37<\/td>\n50<\/td>\n<\/tr>\n
7 km\/u<\/td>\n49<\/td>\n76<\/td>\n45<\/td>\n64<\/td>\n44<\/td>\n60<\/td>\n<\/tr>\n
8 km\/u<\/td>\n56<\/td>\n87<\/td>\n51<\/td>\n74<\/td>\n50<\/td>\n69<\/td>\n<\/tr>\n
9 km\/u<\/td>\n64<\/td>\n98<\/td>\n60<\/td>\n81<\/td>\n57<\/td>\n79<\/td>\n<\/tr>\n
10 km\/u<\/td>\n72<\/td>\n108<\/td>\n68<\/td>\n91<\/td>\n64<\/td>\n88<\/td>\n<\/tr>\n
11 km\/u<\/td>\n98<\/td>\n137<\/td>\n92<\/td>\n116<\/td>\n88<\/td>\n113<\/td>\n<\/tr>\n
12 km\/u<\/td>\n107<\/td>\n148<\/td>\n102<\/td>\n128<\/td>\n96<\/td>\n124<\/td>\n<\/tr>\n
13 km\/u<\/td>\n118<\/td>\n161<\/td>\n112<\/td>\n140<\/td>\n103<\/td>\n134<\/td>\n<\/tr>\n
14 km\/u<\/td>\n127<\/td>\n174<\/td>\n121<\/td>\n151<\/td>\n112<\/td>\n145<\/td>\n<\/tr>\n
15 km\/u<\/td>\n137<\/td>\n188<\/td>\n131<\/td>\n162<\/td>\n121<\/td>\n155<\/td>\n<\/tr>\n
16 km\/u<\/td>\n147<\/td>\n201<\/td>\n140<\/td>\n176<\/td>\n131<\/td>\n168<\/td>\n<\/tr>\n
17 km\/u<\/td>\n158<\/td>\n215<\/td>\n150<\/td>\n190<\/td>\n141<\/td>\n181<\/td>\n<\/tr>\n
18 km\/u<\/td>\n170<\/td>\n230<\/td>\n160<\/td>\n203<\/td>\n152<\/td>\n194<\/td>\n<\/tr>\n
19 km\/u<\/td>\n181<\/td>\n245<\/td>\n173<\/td>\n216<\/td>\n162<\/td>\n207<\/td>\n<\/tr>\n
20 km\/u<\/td>\n194<\/td>\n260<\/td>\n185<\/td>\n230<\/td>\n174<\/td>\n221<\/td>\n<\/tr>\n
21 km\/u<\/td>\n207<\/td>\n277<\/td>\n196<\/td>\n245<\/td>\n186<\/td>\n235<\/td>\n<\/tr>\n
22 km\/u<\/td>\n221<\/td>\n294<\/td>\n209<\/td>\n260<\/td>\n196<\/td>\n248<\/td>\n<\/tr>\n
23 km\/u<\/td>\n235<\/td>\n310<\/td>\n221<\/td>\n276<\/td>\n209<\/td>\n263<\/td>\n<\/tr>\n
24 km\/u<\/td>\n247<\/td>\n328<\/td>\n235<\/td>\n290<\/td>\n221<\/td>\n277<\/td>\n<\/tr>\n
25 km\/u<\/td>\n263<\/td>\n347<\/td>\n248<\/td>\n308<\/td>\n232<\/td>\n295<\/td>\n<\/tr>\n
26 km\/u<\/td>\n277<\/td>\n367<\/td>\n263<\/td>\n325<\/td>\n245<\/td>\n310<\/td>\n<\/tr>\n
27 km\/u<\/td>\n295<\/td>\n387<\/td>\n276<\/td>\n340<\/td>\n257<\/td>\n326<\/td>\n<\/tr>\n
28 km\/u<\/td>\n309<\/td>\n405<\/td>\n290<\/td>\n359<\/td>\n267<\/td>\n343<\/td>\n<\/tr>\n
29 km\/u<\/td>\n325<\/td>\n423<\/td>\n308<\/td>\n377<\/td>\n282<\/td>\n359<\/td>\n<\/tr>\n
30 km\/u<\/td>\n340<\/td>\n\u2013<\/td>\n324<\/td>\n394<\/td>\n297<\/td>\n377<\/td>\n<\/tr>\n
31 km\/u<\/td>\n\u2013<\/td>\n<\/td>\n<\/td>\n<\/td>\n<\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n<\/tbody>\n<\/table>\n

Algemeen<\/strong><\/p>\n

    \n
  • Als de bestuurder tijdens het rijden een mobiele telefoon vasthoudt:\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\n
  • Het niet plaatsen van een gevarendriehoek bij een stilstaand motorvoertuig terwijl geen knipperend waarschuwingslicht wordt gevoerd \u2013\u00a0140 euro<\/strong><\/li>\n
  • Geen autogordel dragen \u2013\u00a0140 euro<\/strong><\/li>\n
  • Door rood rijden \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\n
  • Niet rijden bij een groen verkeerslicht \u2013\u00a0140 euro<\/strong><\/li>\n
  • Als weggebruiker niet stoppen voor rood knipperlicht bij overweglichten \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\n
  • Als weggebruiker niet stoppen voor rood (knipper)licht bij bruglichten \u2013240 euro<\/strong><\/li>\n
  • Als bestuurder van een motorvoertuig, als bromfietser of snorfietser onnodig geluid veroorzaken met dat voertuig \u2013\u00a0390 euro<\/strong><\/li>\n
  • Als bestuurder van een voertuig tijdens het rijden een mobiel elektronisch apparaat dat gebruikt kan worden voor communicatie of informatieverwerking vasthouden \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\n
  • Als bestuurder van een motorvoertuig, als bromfietser of snorfietser onnodig geluid veroorzaken met dat voertuig \u2013\u00a0390 euro<\/strong><\/li>\n
  • Het niet plaatsen van een gevarendriehoek in de voorgeschreven gevallen, op de voorgeschreven wijze bij een stilstaand motorvoertuig op meer dan twee wielen en aanhangwagens, zijnde een obstakel, terwijl geen knipperend waarschuwingslicht wordt gevoerd \u2013\u00a0140 euro<\/strong><\/li>\n
  • Een passagier jonger dan 12 jaar en korter dan 1.35 meter vervoeren, zonder dat gebruik wordt gemaakt van een voor hem\/hen geschikt en goedgekeurd kinderbeveiligingssysteem \u2013\u00a0140 euro<\/strong><\/li>\n
  • Als het voertuigidentificatienummer niet is ingeslagen of goed leesbaar is \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\n
  • Als het kenteken niet goed leesbaar is of de kentekenpla(a)t(en) is\/zijn afgeschermd \u2013\u00a0140 euro<\/strong><\/li>\n
  • Als weggebruiker op een autosnelweg gebruikmaken van de berm, zonder noodgeval \u2013\u00a0140 euro<\/strong><\/li>\n
  • Als weggebruiker op een autosnelweg op de vluchtstrook of vluchthaven stilstaan, zonder noodgeval \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\n
  • Als bestuurder van een samenstel van voertuigen dat langer is dan 7 meter, op een autosnelweg met drie of meer rijstroken in dezelfde richting een andere dan de twee meest rechts gelegen rijstroken gebruiken \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\n
  • Als bestuurder van een vrachtauto, op een autosnelweg met drie of meer rijstroken in dezelfde richting een andere dan de twee meest rechts gelegen rijstroken gebruiken \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\n
  • Als bestuurder een motorvoertuig binnen een erf parkeren anders dan op parkeerplaatsen die als zodanig zijn aangeduid of aangegeven \u2013\u00a095 euro<\/strong><\/li>\n
  • Als weggebruiker een voorrangsvoertuig niet voor laten gaan \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\n
  • Als bestuurder een tram of autobus voorbij rijden aan de zijde waar passagiers in- en uitstappen zonder hen daartoe de gelegenheid te geven \u2013\u00a0390 euro<\/strong><\/li>\n
  • Als bestuurder van een motorvoertuig een ander motorvoertuig slepen, terwijl de onderlinge afstand meer dan vijf meter bedraagt \u2013\u00a095 euro<\/strong><\/li>\n<\/ul>\n

    Verkeersregels<\/strong><\/p>\n

      \n
    • Als bestuurder van een motorvoertuig niet zoveel mogelijk rechts houden op een autoweg of autosnelweg \u2013\u00a0140 euro<\/strong><\/li>\n
    • Als bestuurder van een voertuig niet zoveel mogelijk rechts houden op een andere weg dan autoweg of autosnelweg \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\n
    • Als bestuurder van een motorvoertuig niet de rijbaan gebruiken door te rijden over het trottoir, het voetpad, het fietspad, het fiets\/bromfietspad of het ruiterpad \u2013\u00a0140 euro<\/strong><\/li>\n
    • Als bestuurder van een motorvoertuig niet de rijbaan gebruiken door stil te staan op het trottoir, het voetpad, het fietspad, het fiets\/bromfietspad of het ruiterpad \u2013\u00a095 euro<\/strong><\/li>\n
    • Als bestuurder van een motorvoertuig een met een doorgetrokken streep gemarkeerde fietsstrook gebruiken \u2013\u00a0140 euro<\/strong><\/li>\n
    • Als bestuurder niet links inhalen \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\n
    • Als bestuurder een kruispunt blokkeren \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\n
    • Als bestuurder op een kruispunt geen voorrang verlenen aan bestuurders van rechts \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\n
    • Als bestuurder op een onverharde weg geen voorrang verlenen aan bestuurders op een verharde weg \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\n
    • Als bestuurder geen voorrang verlenen aan bestuurders van een tram \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\n
    • Als weggebruiker een overweg opgaan, terwijl men niet direct kan doorgaan en de overweg niet geheel vrij kan maken \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\n
    • Als weggebruiker een militaire kolonne doorsnijden \u2013\u00a095 euro<\/strong><\/li>\n
    • Als weggebruiker een uitvaartstoet van motorvoertuigen doorsnijden \u2013\u00a095 euro<\/strong><\/li>\n
    • Als bestuurder afslaan zonder een teken met de richtingaanwijzer of met de arm te geven \u2013\u00a095 euro<\/strong><\/li>\n
    • Als bestuurder bij het afslaan niet het verkeer voor laten gaan, dat hem op dezelfde weg tegemoet komt \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\n
    • Als bestuurder bij het afslaan niet het verkeer voor laten gaan, dat zich naast dan wel links dicht achter hem bevindt \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\n
    • Als bestuurder bij het afslaan niet het verkeer voor laten gaan, dat zich naast dan wel rechts dicht achter hem bevindt \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\n
    • Als bestuurder links afslaan zonder tegemoetkomende bestuurders die op hetzelfde kruispunt rechts afslaan, voor te laten gaan \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\n
    • Een voertuig op een zodanige wijze laten staan waardoor op de weg gevaar wordt\/kan worden veroorzaakt, dan wel het verkeer wordt\/kan worden gehinderd \u2013\u00a0140 euro<\/strong><\/li>\n<\/ul>\n

      Als bestuurder een voertuig laten stilstaan<\/strong><\/p>\n

        \n
      • op een kruispunt \u2013\u00a0140 euro<\/strong><\/li>\n
      • op een fietsstrook \u2013\u00a095 euro<\/strong><\/li>\n
      • op de rijbaan langs een fietsstrook \u2013\u00a095 euro<\/strong><\/li>\n
      • op een oversteekplaats of binnen een afstand van vijf meter daarvan \u2013\u00a095 euro<\/strong><\/li>\n
      • in een tunnel \u2013\u00a095 euro<\/strong><\/li>\n
      • bij een bord bushalte ter hoogte van de geblokte markering \u2013\u00a095 euro<\/strong><\/li>\n
      • bij een bord bushalte op een afstand van minder dan twaalf meter van dat bord terwijl de geblokte markering niet is aangebracht \u2013\u00a095 euro<\/strong><\/li>\n
      • op de rijbaan langs een busstrook \u2013\u00a095 euro<\/strong><\/li>\n
      • langs een gele doorgetrokken streep \u2013\u00a095 euro<\/strong><\/li>\n
      • op een overweg \u2013\u00a095 euro<\/strong><\/li>\n<\/ul>\n

        Als bestuurder een voertuig parkeren<\/strong><\/p>\n

          \n
        • bij een kruispunt op een afstand van minder dan vijf meter daarvan \u2013\u00a095 euro<\/strong><\/li>\n
        • voor een inrit of uitrit \u2013\u00a095 euro<\/strong><\/li>\n
        • buiten de bebouwde kom op de rijbaan van een voorrangsweg \u2013\u00a095 euro<\/strong><\/li>\n
        • op een parkeergelegenheid terwijl blijkens de aanduiding op of onder het bord, dat voertuig niet behoort tot de aangegeven categorie of groep voertuigen als bestuurder een voertuig parkeren \u2013\u00a095 euro<\/strong><\/li>\n
        • langs een gele onderbroken streep \u2013\u00a095 euro<\/strong><\/li>\n
        • een voertuig dubbel parkeren \u2013\u00a095 euro<\/strong><\/li>\n
        • Als het motorvoertuig niet is voorzien van een duidelijk zichtbare achter de voorruit geplaatste parkeerschijf \u2013\u00a095 euro<\/strong><\/li>\n
        • Als de toegestane parkeerduur is verstreken \u2013\u00a095 euro<\/strong><\/li>\n
        • Als bestuurder op een gehandicaptenparkeerplaats parkeren anders dan met een motorvoertuig op meer dan twee wielen waarin duidelijk zichtbaar is aangebracht een geldige gehandicaptenparkeerkaart \u2013\u00a0390 euro<\/strong><\/li>\n
        • als bestuurder op een gehandicaptenparkeerplaats parkeren anders dan met een voertuig dat voor die gereserveerde gehandicaptenparkeerplaats bestemd is \u2013\u00a0390 euro<\/strong><\/li>\n<\/ul>\n

          Reglement rijbewijzen<\/strong><\/p>\n

            \n
          • Als bestuurder van een motorrijtuig rijden terwijl het kentekenbewijs niet behoorlijk leesbaar is \u2013\u00a045 euro<\/strong><\/li>\n
          • Het kenteken niet behoorlijk zichtbaar aanwezig hebben op of aan een motorrijtuig of de aanhangwagen \u2013\u00a0140 euro<\/strong><\/li>\n
          • Voor een kentekenplichtig motorrijtuig met een toegestane maximummassa van 3500 kg of minder is geen keuringsbewijs afgegeven \u2013\u00a0140 euro<\/strong><\/li>\n
          • Voor een kentekenplichtig motorrijtuig of aanhangwagen met een toegestane maximummassa van meer dan 3500 kg is geen keuringsbewijs afgegeven \u2013\u00a0400 euro<\/strong><\/li>\n
          • Als bestuurder van een motorrijtuig rijden terwijl het rijbewijs niet voldoet aan de gestelde eisen \u2013\u00a045 euro<\/strong><\/li>\n
          • Als bestuurder van een motorrijtuig rijden terwijl het rijbewijs zijn geldigheid heeft verloren door het verstrijken van de geldigheidsduur, waarbij de geldigheidsduur \u00e9\u00e9n jaar of minder is verstreken \u2013\u00a095 euro<\/strong><\/li>\n
          • Als bestuurder van een motorrijtuig rijden terwijl het rijbewijs niet behoorlijk leesbaar is \u2013\u00a095 euro<\/strong><\/li>\n
          • Als houder van een rijbewijs B dat met het oog op deelname aan begeleid rijden was afgegeven, jonger dan 18 jaar een motorrijtuig waarvoor rijbewijs B is vereist besturen zonder dat een op de begeleiderspas vermelde begeleider op de zitplaats naast de bestuurder zat \u2013\u00a0140 euro<\/strong><\/li>\n
          • Niet meewerken aan het onderzoek van de psychomotorische functies en de oog- en spraakfuncties en\/of de aanwijzingen die in dat kader worden gegeven niet opvolgen \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\n<\/ul>\n

            Verlichting<\/strong><\/p>\n

              \n
            • Geen dim- of grootlicht voeren bij nacht binnen de bebouwde kom \u201395 euro<\/strong><\/li>\n
            • Geen dim- of grootlicht voeren bij nacht buiten de bebouwde kom \u2013\u00a0140 euro<\/strong><\/li>\n
            • Geen dim- of grootlicht voeren bij slecht zich overdag \u2013\u00a0140 euro<\/strong><\/li>\n
            • Het hinderen van tegenliggers door groot licht \u2013\u00a0140 euro<\/strong><\/li>\n
            • Achterlichten die niet branden bij nacht buiten de bebouwde kom \u2013\u00a095 euro<\/strong><\/li>\n
            • Achterlichten die niet branden bij nacht binnen de bebouwde kom \u2013\u00a0140 euro<\/strong><\/li>\n
            • Achterlichten die niet branden bij dag bij slecht zicht \u2013\u00a0140 euro<\/strong><\/li>\n
            • Onnodig mistlicht voeren \u2013\u00a095 euro<\/strong><\/li>\n<\/ul>\n

              Bijzondere manoeuvres<\/strong><\/p>\n

                \n
              • Als bestuurder wegrijden zonder het overige verkeer voor te laten gaan \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\n
              • Als bestuurder achteruitrijden zonder het overige verkeer voor te laten gaan \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\n
              • Als bestuurder uit een uitrit de weg oprijden zonder het overige verkeer voor te laten gaan \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\n
              • Als bestuurder vanaf een weg een inrit oprijden zonder het overige verkeer voor te laten gaan \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\n
              • Als bestuurder keren zonder het overige verkeer voor te laten gaan \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\n
              • Als bestuurder van de invoegstrook de doorgaande rijbaan oprijden zonder het overige verkeer voor te laten gaan \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\n
              • Als bestuurder van de doorgaande rijbaan de uitrijstrook oprijden zonder het overige verkeer voor te laten gaan \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\n
              • Als bestuurder van rijstrook wisselen zonder het overige verkeer voor te laten gaan \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\n<\/ul>\n","protected":false,"plaintext":"De Nederlandse overheid gooit volgend jaar zoals gewoonlijk de boetes omhoog voor als je een boefie bent in het verkeer. Vandaar dat je extra goed moet uitkijken, want Nederland staat bekend om zijn debiel hoge boetes. Het schema in dit artikel geeft dit dan ook dik aan. Dus lekker goed spiegelen en de Flitsmeister aangooien dames en heren.<\/strong>\r\n

                Administratie kosten<\/h2>\r\nUit de documenten van \u2018Maatregelen en veiligheid\u2019 wat exclusief in handen is van de AutoRai, lichten ze toe hoeveel de boetes jou gaan kosten in 2020. Haha, gelukkig blijven de administratie kosten wel hetzelfde, namelijk 9 rooie eurootjes. Deze zijn opgedeeld in verschillende bedragen wat samen de 9 euro vormt. \u00a0Voor de personeelskosten leg je 5,52 euros neer plus 2,53 euro aan apparaat kosten. Daarbij komen nog 0,59 eurocentjes aan gerechtskosten en 0,36 voor de rente bij, lekker de zakken vullen. Nou, \u00e9\u00e9n plus \u00e9\u00e9n is 2 en dan heb je negen euro. Dan weet je dit ook weer.\r\n

                Snelheidsboetes<\/h2>\r\nEn dan nu door naar de bigboy boetes. De boetes zijn berekend op de inflatiecorrectie van 2019, dat bedraagt in dit geval 2,9%. Dat betekend dat de boetes minimaal \u00e9\u00e9n euro en maximaal tien euro omhoog schieten. Hier zegt monsieur Grapperhaus het volgende over \u201cDit percentage is gebaseerd op de wijziging van de consumentenprijsindex in de periode van 1 juni 2018 tot 1 juni 2019. Gestreefd wordt naar inwerkingtreding van het ontwerpbesluit met ingang van 1 januari 2020.\u201d Dus nog even \u201cgoedkoop\u201d blazen over de snelweg. Check hieronder een overzicht van alle snelheidsboetes. Vanaf nu dus niet meer 180 linkerbaan, maar gewoon braaf aan de snelheid houden. Succes mannen!\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n
                Snelheids overschrijding (km\/u)<\/td>\r\nBinnen de bebouwde kom<\/td>\r\n30 km\/u zone of werkzaamheden binnen de bebouwde kom<\/td>\r\nBuiten de bebouwde kom<\/td>\r\nWerkzaamheden buiten de bebouwde kom<\/td>\r\nSnelweg<\/td>\r\nSnelweg werkzaamheden<\/td>\r\n<\/tr>\r\n<\/thead>\r\n
                1 km\/u<\/td>\r\n\u2013<\/td>\r\n\u2013<\/td>\r\n\u2013<\/td>\r\n\u2013<\/td>\r\n\u2013<\/td>\r\n\u2013<\/td>\r\n<\/tr>\r\n
                2 km\/u<\/td>\r\n\u2013<\/td>\r\n\u2013<\/td>\r\n\u2013<\/td>\r\n\u2013<\/td>\r\n\u2013<\/td>\r\n\u2013<\/td>\r\n<\/tr>\r\n
                3 km\/u<\/td>\r\n\u2013<\/td>\r\n\u2013<\/td>\r\n\u2013<\/td>\r\n\u2013<\/td>\r\n\u2013<\/td>\r\n\u2013<\/td>\r\n<\/tr>\r\n
                4 km\/u<\/td>\r\n28<\/td>\r\n47<\/td>\r\n25<\/td>\r\n38<\/td>\r\n25<\/td>\r\n33<\/td>\r\n<\/tr>\r\n
                5 km\/u<\/td>\r\n35<\/td>\r\n56<\/td>\r\n32<\/td>\r\n46<\/td>\r\n30<\/td>\r\n40<\/td>\r\n<\/tr>\r\n
                6 km\/u<\/td>\r\n43<\/td>\r\n65<\/td>\r\n38<\/td>\r\n55<\/td>\r\n37<\/td>\r\n50<\/td>\r\n<\/tr>\r\n
                7 km\/u<\/td>\r\n49<\/td>\r\n76<\/td>\r\n45<\/td>\r\n64<\/td>\r\n44<\/td>\r\n60<\/td>\r\n<\/tr>\r\n
                8 km\/u<\/td>\r\n56<\/td>\r\n87<\/td>\r\n51<\/td>\r\n74<\/td>\r\n50<\/td>\r\n69<\/td>\r\n<\/tr>\r\n
                9 km\/u<\/td>\r\n64<\/td>\r\n98<\/td>\r\n60<\/td>\r\n81<\/td>\r\n57<\/td>\r\n79<\/td>\r\n<\/tr>\r\n
                10 km\/u<\/td>\r\n72<\/td>\r\n108<\/td>\r\n68<\/td>\r\n91<\/td>\r\n64<\/td>\r\n88<\/td>\r\n<\/tr>\r\n
                11 km\/u<\/td>\r\n98<\/td>\r\n137<\/td>\r\n92<\/td>\r\n116<\/td>\r\n88<\/td>\r\n113<\/td>\r\n<\/tr>\r\n
                12 km\/u<\/td>\r\n107<\/td>\r\n148<\/td>\r\n102<\/td>\r\n128<\/td>\r\n96<\/td>\r\n124<\/td>\r\n<\/tr>\r\n
                13 km\/u<\/td>\r\n118<\/td>\r\n161<\/td>\r\n112<\/td>\r\n140<\/td>\r\n103<\/td>\r\n134<\/td>\r\n<\/tr>\r\n
                14 km\/u<\/td>\r\n127<\/td>\r\n174<\/td>\r\n121<\/td>\r\n151<\/td>\r\n112<\/td>\r\n145<\/td>\r\n<\/tr>\r\n
                15 km\/u<\/td>\r\n137<\/td>\r\n188<\/td>\r\n131<\/td>\r\n162<\/td>\r\n121<\/td>\r\n155<\/td>\r\n<\/tr>\r\n
                16 km\/u<\/td>\r\n147<\/td>\r\n201<\/td>\r\n140<\/td>\r\n176<\/td>\r\n131<\/td>\r\n168<\/td>\r\n<\/tr>\r\n
                17 km\/u<\/td>\r\n158<\/td>\r\n215<\/td>\r\n150<\/td>\r\n190<\/td>\r\n141<\/td>\r\n181<\/td>\r\n<\/tr>\r\n
                18 km\/u<\/td>\r\n170<\/td>\r\n230<\/td>\r\n160<\/td>\r\n203<\/td>\r\n152<\/td>\r\n194<\/td>\r\n<\/tr>\r\n
                19 km\/u<\/td>\r\n181<\/td>\r\n245<\/td>\r\n173<\/td>\r\n216<\/td>\r\n162<\/td>\r\n207<\/td>\r\n<\/tr>\r\n
                20 km\/u<\/td>\r\n194<\/td>\r\n260<\/td>\r\n185<\/td>\r\n230<\/td>\r\n174<\/td>\r\n221<\/td>\r\n<\/tr>\r\n
                21 km\/u<\/td>\r\n207<\/td>\r\n277<\/td>\r\n196<\/td>\r\n245<\/td>\r\n186<\/td>\r\n235<\/td>\r\n<\/tr>\r\n
                22 km\/u<\/td>\r\n221<\/td>\r\n294<\/td>\r\n209<\/td>\r\n260<\/td>\r\n196<\/td>\r\n248<\/td>\r\n<\/tr>\r\n
                23 km\/u<\/td>\r\n235<\/td>\r\n310<\/td>\r\n221<\/td>\r\n276<\/td>\r\n209<\/td>\r\n263<\/td>\r\n<\/tr>\r\n
                24 km\/u<\/td>\r\n247<\/td>\r\n328<\/td>\r\n235<\/td>\r\n290<\/td>\r\n221<\/td>\r\n277<\/td>\r\n<\/tr>\r\n
                25 km\/u<\/td>\r\n263<\/td>\r\n347<\/td>\r\n248<\/td>\r\n308<\/td>\r\n232<\/td>\r\n295<\/td>\r\n<\/tr>\r\n
                26 km\/u<\/td>\r\n277<\/td>\r\n367<\/td>\r\n263<\/td>\r\n325<\/td>\r\n245<\/td>\r\n310<\/td>\r\n<\/tr>\r\n
                27 km\/u<\/td>\r\n295<\/td>\r\n387<\/td>\r\n276<\/td>\r\n340<\/td>\r\n257<\/td>\r\n326<\/td>\r\n<\/tr>\r\n
                28 km\/u<\/td>\r\n309<\/td>\r\n405<\/td>\r\n290<\/td>\r\n359<\/td>\r\n267<\/td>\r\n343<\/td>\r\n<\/tr>\r\n
                29 km\/u<\/td>\r\n325<\/td>\r\n423<\/td>\r\n308<\/td>\r\n377<\/td>\r\n282<\/td>\r\n359<\/td>\r\n<\/tr>\r\n
                30 km\/u<\/td>\r\n340<\/td>\r\n\u2013<\/td>\r\n324<\/td>\r\n394<\/td>\r\n297<\/td>\r\n377<\/td>\r\n<\/tr>\r\n
                31 km\/u<\/td>\r\n\u2013<\/td>\r\n<\/td>\r\n<\/td>\r\n<\/td>\r\n<\/td>\r\n<\/td>\r\n<\/tr>\r\n<\/tbody>\r\n<\/table>\r\nAlgemeen<\/strong>\r\n
                  \r\n \t
                • Als de bestuurder tijdens het rijden een mobiele telefoon vasthoudt:\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                • Het niet plaatsen van een gevarendriehoek bij een stilstaand motorvoertuig terwijl geen knipperend waarschuwingslicht wordt gevoerd \u2013\u00a0140 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                • Geen autogordel dragen \u2013\u00a0140 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                • Door rood rijden \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                • Niet rijden bij een groen verkeerslicht \u2013\u00a0140 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                • Als weggebruiker niet stoppen voor rood knipperlicht bij overweglichten \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                • Als weggebruiker niet stoppen voor rood (knipper)licht bij bruglichten \u2013240 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                • Als bestuurder van een motorvoertuig, als bromfietser of snorfietser onnodig geluid veroorzaken met dat voertuig \u2013\u00a0390 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                • Als bestuurder van een voertuig tijdens het rijden een mobiel elektronisch apparaat dat gebruikt kan worden voor communicatie of informatieverwerking vasthouden \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                • Als bestuurder van een motorvoertuig, als bromfietser of snorfietser onnodig geluid veroorzaken met dat voertuig \u2013\u00a0390 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                • Het niet plaatsen van een gevarendriehoek in de voorgeschreven gevallen, op de voorgeschreven wijze bij een stilstaand motorvoertuig op meer dan twee wielen en aanhangwagens, zijnde een obstakel, terwijl geen knipperend waarschuwingslicht wordt gevoerd \u2013\u00a0140 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                • Een passagier jonger dan 12 jaar en korter dan 1.35 meter vervoeren, zonder dat gebruik wordt gemaakt van een voor hem\/hen geschikt en goedgekeurd kinderbeveiligingssysteem \u2013\u00a0140 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                • Als het voertuigidentificatienummer niet is ingeslagen of goed leesbaar is \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                • Als het kenteken niet goed leesbaar is of de kentekenpla(a)t(en) is\/zijn afgeschermd \u2013\u00a0140 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                • Als weggebruiker op een autosnelweg gebruikmaken van de berm, zonder noodgeval \u2013\u00a0140 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                • Als weggebruiker op een autosnelweg op de vluchtstrook of vluchthaven stilstaan, zonder noodgeval \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                • Als bestuurder van een samenstel van voertuigen dat langer is dan 7 meter, op een autosnelweg met drie of meer rijstroken in dezelfde richting een andere dan de twee meest rechts gelegen rijstroken gebruiken \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                • Als bestuurder van een vrachtauto, op een autosnelweg met drie of meer rijstroken in dezelfde richting een andere dan de twee meest rechts gelegen rijstroken gebruiken \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                • Als bestuurder een motorvoertuig binnen een erf parkeren anders dan op parkeerplaatsen die als zodanig zijn aangeduid of aangegeven \u2013\u00a095 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                • Als weggebruiker een voorrangsvoertuig niet voor laten gaan \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                • Als bestuurder een tram of autobus voorbij rijden aan de zijde waar passagiers in- en uitstappen zonder hen daartoe de gelegenheid te geven \u2013\u00a0390 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                • Als bestuurder van een motorvoertuig een ander motorvoertuig slepen, terwijl de onderlinge afstand meer dan vijf meter bedraagt \u2013\u00a095 euro<\/strong><\/li>\r\n<\/ul>\r\nVerkeersregels<\/strong>\r\n
                    \r\n \t
                  • Als bestuurder van een motorvoertuig niet zoveel mogelijk rechts houden op een autoweg of autosnelweg \u2013\u00a0140 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                  • Als bestuurder van een voertuig niet zoveel mogelijk rechts houden op een andere weg dan autoweg of autosnelweg \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                  • Als bestuurder van een motorvoertuig niet de rijbaan gebruiken door te rijden over het trottoir, het voetpad, het fietspad, het fiets\/bromfietspad of het ruiterpad \u2013\u00a0140 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                  • Als bestuurder van een motorvoertuig niet de rijbaan gebruiken door stil te staan op het trottoir, het voetpad, het fietspad, het fiets\/bromfietspad of het ruiterpad \u2013\u00a095 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                  • Als bestuurder van een motorvoertuig een met een doorgetrokken streep gemarkeerde fietsstrook gebruiken \u2013\u00a0140 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                  • Als bestuurder niet links inhalen \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                  • Als bestuurder een kruispunt blokkeren \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                  • Als bestuurder op een kruispunt geen voorrang verlenen aan bestuurders van rechts \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                  • Als bestuurder op een onverharde weg geen voorrang verlenen aan bestuurders op een verharde weg \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                  • Als bestuurder geen voorrang verlenen aan bestuurders van een tram \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                  • Als weggebruiker een overweg opgaan, terwijl men niet direct kan doorgaan en de overweg niet geheel vrij kan maken \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                  • Als weggebruiker een militaire kolonne doorsnijden \u2013\u00a095 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                  • Als weggebruiker een uitvaartstoet van motorvoertuigen doorsnijden \u2013\u00a095 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                  • Als bestuurder afslaan zonder een teken met de richtingaanwijzer of met de arm te geven \u2013\u00a095 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                  • Als bestuurder bij het afslaan niet het verkeer voor laten gaan, dat hem op dezelfde weg tegemoet komt \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                  • Als bestuurder bij het afslaan niet het verkeer voor laten gaan, dat zich naast dan wel links dicht achter hem bevindt \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                  • Als bestuurder bij het afslaan niet het verkeer voor laten gaan, dat zich naast dan wel rechts dicht achter hem bevindt \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                  • Als bestuurder links afslaan zonder tegemoetkomende bestuurders die op hetzelfde kruispunt rechts afslaan, voor te laten gaan \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                  • Een voertuig op een zodanige wijze laten staan waardoor op de weg gevaar wordt\/kan worden veroorzaakt, dan wel het verkeer wordt\/kan worden gehinderd \u2013\u00a0140 euro<\/strong><\/li>\r\n<\/ul>\r\nAls bestuurder een voertuig laten stilstaan<\/strong>\r\n
                      \r\n \t
                    • op een kruispunt \u2013\u00a0140 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                    • op een fietsstrook \u2013\u00a095 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                    • op de rijbaan langs een fietsstrook \u2013\u00a095 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                    • op een oversteekplaats of binnen een afstand van vijf meter daarvan \u2013\u00a095 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                    • in een tunnel \u2013\u00a095 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                    • bij een bord bushalte ter hoogte van de geblokte markering \u2013\u00a095 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                    • bij een bord bushalte op een afstand van minder dan twaalf meter van dat bord terwijl de geblokte markering niet is aangebracht \u2013\u00a095 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                    • op de rijbaan langs een busstrook \u2013\u00a095 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                    • langs een gele doorgetrokken streep \u2013\u00a095 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                    • op een overweg \u2013\u00a095 euro<\/strong><\/li>\r\n<\/ul>\r\nAls bestuurder een voertuig parkeren<\/strong>\r\n
                        \r\n \t
                      • bij een kruispunt op een afstand van minder dan vijf meter daarvan \u2013\u00a095 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                      • voor een inrit of uitrit \u2013\u00a095 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                      • buiten de bebouwde kom op de rijbaan van een voorrangsweg \u2013\u00a095 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                      • op een parkeergelegenheid terwijl blijkens de aanduiding op of onder het bord, dat voertuig niet behoort tot de aangegeven categorie of groep voertuigen als bestuurder een voertuig parkeren \u2013\u00a095 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                      • langs een gele onderbroken streep \u2013\u00a095 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                      • een voertuig dubbel parkeren \u2013\u00a095 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                      • Als het motorvoertuig niet is voorzien van een duidelijk zichtbare achter de voorruit geplaatste parkeerschijf \u2013\u00a095 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                      • Als de toegestane parkeerduur is verstreken \u2013\u00a095 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                      • Als bestuurder op een gehandicaptenparkeerplaats parkeren anders dan met een motorvoertuig op meer dan twee wielen waarin duidelijk zichtbaar is aangebracht een geldige gehandicaptenparkeerkaart \u2013\u00a0390 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                      • als bestuurder op een gehandicaptenparkeerplaats parkeren anders dan met een voertuig dat voor die gereserveerde gehandicaptenparkeerplaats bestemd is \u2013\u00a0390 euro<\/strong><\/li>\r\n<\/ul>\r\nReglement rijbewijzen<\/strong>\r\n
                          \r\n \t
                        • Als bestuurder van een motorrijtuig rijden terwijl het kentekenbewijs niet behoorlijk leesbaar is \u2013\u00a045 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                        • Het kenteken niet behoorlijk zichtbaar aanwezig hebben op of aan een motorrijtuig of de aanhangwagen \u2013\u00a0140 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                        • Voor een kentekenplichtig motorrijtuig met een toegestane maximummassa van 3500 kg of minder is geen keuringsbewijs afgegeven \u2013\u00a0140 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                        • Voor een kentekenplichtig motorrijtuig of aanhangwagen met een toegestane maximummassa van meer dan 3500 kg is geen keuringsbewijs afgegeven \u2013\u00a0400 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                        • Als bestuurder van een motorrijtuig rijden terwijl het rijbewijs niet voldoet aan de gestelde eisen \u2013\u00a045 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                        • Als bestuurder van een motorrijtuig rijden terwijl het rijbewijs zijn geldigheid heeft verloren door het verstrijken van de geldigheidsduur, waarbij de geldigheidsduur \u00e9\u00e9n jaar of minder is verstreken \u2013\u00a095 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                        • Als bestuurder van een motorrijtuig rijden terwijl het rijbewijs niet behoorlijk leesbaar is \u2013\u00a095 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                        • Als houder van een rijbewijs B dat met het oog op deelname aan begeleid rijden was afgegeven, jonger dan 18 jaar een motorrijtuig waarvoor rijbewijs B is vereist besturen zonder dat een op de begeleiderspas vermelde begeleider op de zitplaats naast de bestuurder zat \u2013\u00a0140 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                        • Niet meewerken aan het onderzoek van de psychomotorische functies en de oog- en spraakfuncties en\/of de aanwijzingen die in dat kader worden gegeven niet opvolgen \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\r\n<\/ul>\r\nVerlichting<\/strong>\r\n
                            \r\n \t
                          • Geen dim- of grootlicht voeren bij nacht binnen de bebouwde kom \u201395 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                          • Geen dim- of grootlicht voeren bij nacht buiten de bebouwde kom \u2013\u00a0140 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                          • Geen dim- of grootlicht voeren bij slecht zich overdag \u2013\u00a0140 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                          • Het hinderen van tegenliggers door groot licht \u2013\u00a0140 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                          • Achterlichten die niet branden bij nacht buiten de bebouwde kom \u2013\u00a095 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                          • Achterlichten die niet branden bij nacht binnen de bebouwde kom \u2013\u00a0140 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                          • Achterlichten die niet branden bij dag bij slecht zicht \u2013\u00a0140 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                          • Onnodig mistlicht voeren \u2013\u00a095 euro<\/strong><\/li>\r\n<\/ul>\r\nBijzondere manoeuvres<\/strong>\r\n
                              \r\n \t
                            • Als bestuurder wegrijden zonder het overige verkeer voor te laten gaan \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                            • Als bestuurder achteruitrijden zonder het overige verkeer voor te laten gaan \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                            • Als bestuurder uit een uitrit de weg oprijden zonder het overige verkeer voor te laten gaan \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                            • Als bestuurder vanaf een weg een inrit oprijden zonder het overige verkeer voor te laten gaan \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                            • Als bestuurder keren zonder het overige verkeer voor te laten gaan \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                            • Als bestuurder van de invoegstrook de doorgaande rijbaan oprijden zonder het overige verkeer voor te laten gaan \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                            • Als bestuurder van de doorgaande rijbaan de uitrijstrook oprijden zonder het overige verkeer voor te laten gaan \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\r\n \t
                            • Als bestuurder van rijstrook wisselen zonder het overige verkeer voor te laten gaan \u2013\u00a0240 euro<\/strong><\/li>\r\n<\/ul>"},"excerpt":{"rendered":"

                              De Nederlandse overheid gooit volgend jaar zoals gewoonlijk de boetes omhoog voor als je…<\/p>\n","protected":false},"author":4,"featured_media":147738,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"categories":[3],"tags":[39,774,10531,97492],"yst_prominent_words":[56862,56904,56864,56859,56857,56856,56860,97487,97480,97483,97488,97481,97485,97478,97489,97482,97484,97477,97486,97479],"acf":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/147748"}],"collection":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/4"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=147748"}],"version-history":[{"count":3,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/147748\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":147754,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/147748\/revisions\/147754"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/147738"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=147748"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=147748"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=147748"},{"taxonomy":"yst_prominent_words","embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/yst_prominent_words?post=147748"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}