{"id":140749,"date":"2019-08-27T13:00:34","date_gmt":"2019-08-27T11:00:34","guid":{"rendered":"https:\/\/fhm.nl\/?p=140749"},"modified":"2019-08-27T14:20:06","modified_gmt":"2019-08-27T12:20:06","slug":"redenen-voor-een-crm-systeem","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/fhm.nl\/redenen-voor-een-crm-systeem\/","title":{"rendered":"5 redenen waarom je bedrijf een CRM-systeem moet gebruiken"},"content":{"rendered":"
<\/div>

Tegenwoordig is het motto ‘klant is koning’ meer van toepassing dan ooit en daarom wordt het steeds belangrijker om je klanten tevreden te houden. Een van de dingen die je daarbij kan helpen zijn CRM-systemen. Deze tools helpen bedrijven bij het vinden van potenti\u00eble nieuwe en het behouden van huidige klanten. Wij geven je vijf redenen waarom bedrijven vandaag nog op zoek moeten naar een\u00a0CRM-systeem<\/a>.<\/strong><\/p>\n

1. Beheer klantgegevens optimaal<\/h2>\n

Met een gecentraliseerd klantbeheersysteem worden alle contactgegevens van een klant op \u00e9\u00e9n plaats opgeslagen en toegankelijk voor elke geautoriseerde medewerker. Maar ook ieder contact dat een klant ooit heeft gemaakt, dat wil zeggen elk telefoongesprek, elke klacht, elke bestelling. Zo kan het servicepersoneel altijd en op elk moment toegang krijgen tot alle relevante informatie over een klant en zijn vragen of zorgen optimaal afhandelen. Naast klantenservice hebben verkoop en marketing ook een betere opvolging dankzij aanzienlijk snellere workflows.<\/p>\n

2. Bedrijfsbrede samenwerking<\/h2>\n

Een CRM-systeem verbindt meerdere afdelingen binnen uw bedrijf. Informatie over klanten is niet langer exclusief, maar kan door het hele bedrijf winstgevend worden gebruikt. De expertise van individuele afdelingen en medewerkers kan via het systeem worden uitgewisseld en effici\u00ebnter worden gemaakt. De klantenservice kan informatie uit de marketing bijvoorbeeld gebruiken om de klant bewust te maken van een product, de marketing kan dus profiteren van de verzamelde klantgegevens in de verkoop om trends te identificeren. Zo kan iedere afdeling profiteren van de informatie die al die tijd al aanwezig was binnen uw onderneming.<\/p>\n

3. Verhoog de productiviteit<\/h2>\n

CRM-systemen maken zakelijke werkprocessen veel effici\u00ebnter door veel administratieve taken te automatiseren. E-mails kunnen bijvoorbeeld automatisch worden gegenereerd en verzonden, servicemedewerkers hebben toegang tot relevante gegevens en hoeven niet te reageren op antwoorden van andere bronnen of eerst een bestaand op te zoeken en veel communicatiekanalen zijn aanzienlijk meer gestroomlijnd. Medewerkers in het bedrijf kunnen zich daarom concentreren op essenti\u00eble taken waar een menselijke touch voor nodig is<\/p>\n

4. Analyses voor verkoop en marketing<\/h2>\n

Voor verkoop kan een CRM-systeem een \u200b\u200bgrote toegevoegde waarde zijn. De klantgegevens die op \u00e9\u00e9n plaats zijn verzameld worden ge\u00ebvalueerd in termen van veel verschillende parameters. Als de gegevens bijvoorbeeld aan elkaar zijn gekoppeld, worden seizoensgebonden schommelingen van afzonderlijke productgroepen gedetecteerd. Of u kunt groepen identificeren die alleen op bepaalde tijden in bepaalde producten ge\u00efnteresseerd zijn. Hierdoor is het uiteindelijk mogelijk om te zien hoeveel moeite aan welke klant moet worden besteed en wanneer dit simpelweg niet de moeite waard is. Dit maakt de verkoop niet alleen veel effici\u00ebnter, het kan ook worden toegepast bij het werven van nieuwe klanten.<\/p>\n

Het succes van marketingcampagnes kan in real-time worden gemonitord. De zogenaamde tracking biedt daarmee de mogelijkheid om de marketingcampagnes te volgen en te evalueren met betrekking tot het soort campagne en de geregistreerde doelgroep. Uiteindelijk kunnen CRM-systemen helpen om marketingactiviteiten effici\u00ebnter te maken en om de ROI te verhogen.<\/p>\n

5. Betere producten en diensten<\/h2>\n

Vanwege de grote hoeveelheid informatie die door een CRM-systeem wordt verzameld, is het nog nooit zo eenvoudig geweest om inzicht te krijgen in de wensen en behoeften van klanten. Weten wat de klant nodig heeft op welk moment geeft een bedrijf een beslissend concurrentievoordeel. Uiteindelijk kan een diepgaande analyse de behoeften van klanten identificeren, zelfs voordat ze actief op zoek zijn naar een bepaald product of een bepaalde dienst.<\/p>\n

Het juiste CRM-systeem vinden<\/h2>\n

Naast de hierboven genoemde voordelen biedt een CRM-systeem vele andere, zeer nuttige functies. Dit betekent dat meerdere verkoopkanalen parallel kunnen worden behandeld, documenten kunnen worden gevolgd en workflows kunnen worden ge\u00efnitieerd of zelfs werkuren kunnen worden vastgelegd. CRM-systemen zijn voor iedere soort onderneming, hoe klein of groot dan ook, een aanwinst.<\/p>\n

Voor meer informatie over CRM systemen of een overzicht van CRM leveranciers kunt u terecht op\u00a0crmvergelijken.be<\/a>.<\/p>\n

Tekst:\u00a0Olav Harmelwaard<\/span><\/span><\/em><\/p>\n","protected":false,"plaintext":"Tegenwoordig is het motto 'klant is koning' meer van toepassing dan ooit en daarom wordt het steeds belangrijker om je klanten tevreden te houden. Een van de dingen die je daarbij kan helpen zijn CRM-systemen. Deze tools helpen bedrijven bij het vinden van potenti\u00eble nieuwe en het behouden van huidige klanten. Wij geven je vijf redenen waarom bedrijven vandaag nog op zoek moeten naar een\u00a0CRM-systeem<\/a>.<\/strong>\r\n

1. Beheer klantgegevens optimaal<\/h2>\r\nMet een gecentraliseerd klantbeheersysteem worden alle contactgegevens van een klant op \u00e9\u00e9n plaats opgeslagen en toegankelijk voor elke geautoriseerde medewerker. Maar ook ieder contact dat een klant ooit heeft gemaakt, dat wil zeggen elk telefoongesprek, elke klacht, elke bestelling. Zo kan het servicepersoneel altijd en op elk moment toegang krijgen tot alle relevante informatie over een klant en zijn vragen of zorgen optimaal afhandelen. Naast klantenservice hebben verkoop en marketing ook een betere opvolging dankzij aanzienlijk snellere workflows.\r\n

2. Bedrijfsbrede samenwerking<\/h2>\r\nEen CRM-systeem verbindt meerdere afdelingen binnen uw bedrijf. Informatie over klanten is niet langer exclusief, maar kan door het hele bedrijf winstgevend worden gebruikt. De expertise van individuele afdelingen en medewerkers kan via het systeem worden uitgewisseld en effici\u00ebnter worden gemaakt. De klantenservice kan informatie uit de marketing bijvoorbeeld gebruiken om de klant bewust te maken van een product, de marketing kan dus profiteren van de verzamelde klantgegevens in de verkoop om trends te identificeren. Zo kan iedere afdeling profiteren van de informatie die al die tijd al aanwezig was binnen uw onderneming.\r\n

3. Verhoog de productiviteit<\/h2>\r\nCRM-systemen maken zakelijke werkprocessen veel effici\u00ebnter door veel administratieve taken te automatiseren. E-mails kunnen bijvoorbeeld automatisch worden gegenereerd en verzonden, servicemedewerkers hebben toegang tot relevante gegevens en hoeven niet te reageren op antwoorden van andere bronnen of eerst een bestaand op te zoeken en veel communicatiekanalen zijn aanzienlijk meer gestroomlijnd. Medewerkers in het bedrijf kunnen zich daarom concentreren op essenti\u00eble taken waar een menselijke touch voor nodig is\r\n

4. Analyses voor verkoop en marketing<\/h2>\r\nVoor verkoop kan een CRM-systeem een \u200b\u200bgrote toegevoegde waarde zijn. De klantgegevens die op \u00e9\u00e9n plaats zijn verzameld worden ge\u00ebvalueerd in termen van veel verschillende parameters. Als de gegevens bijvoorbeeld aan elkaar zijn gekoppeld, worden seizoensgebonden schommelingen van afzonderlijke productgroepen gedetecteerd. Of u kunt groepen identificeren die alleen op bepaalde tijden in bepaalde producten ge\u00efnteresseerd zijn. Hierdoor is het uiteindelijk mogelijk om te zien hoeveel moeite aan welke klant moet worden besteed en wanneer dit simpelweg niet de moeite waard is. Dit maakt de verkoop niet alleen veel effici\u00ebnter, het kan ook worden toegepast bij het werven van nieuwe klanten.\r\n\r\nHet succes van marketingcampagnes kan in real-time worden gemonitord. De zogenaamde tracking biedt daarmee de mogelijkheid om de marketingcampagnes te volgen en te evalueren met betrekking tot het soort campagne en de geregistreerde doelgroep. Uiteindelijk kunnen CRM-systemen helpen om marketingactiviteiten effici\u00ebnter te maken en om de ROI te verhogen.\r\n

5. Betere producten en diensten<\/h2>\r\nVanwege de grote hoeveelheid informatie die door een CRM-systeem wordt verzameld, is het nog nooit zo eenvoudig geweest om inzicht te krijgen in de wensen en behoeften van klanten. Weten wat de klant nodig heeft op welk moment geeft een bedrijf een beslissend concurrentievoordeel. Uiteindelijk kan een diepgaande analyse de behoeften van klanten identificeren, zelfs voordat ze actief op zoek zijn naar een bepaald product of een bepaalde dienst.\r\n

Het juiste CRM-systeem vinden<\/h2>\r\nNaast de hierboven genoemde voordelen biedt een CRM-systeem vele andere, zeer nuttige functies. Dit betekent dat meerdere verkoopkanalen parallel kunnen worden behandeld, documenten kunnen worden gevolgd en workflows kunnen worden ge\u00efnitieerd of zelfs werkuren kunnen worden vastgelegd. CRM-systemen zijn voor iedere soort onderneming, hoe klein of groot dan ook, een aanwinst.\r\n\r\nVoor meer informatie over CRM systemen of een overzicht van CRM leveranciers kunt u terecht op\u00a0crmvergelijken.be<\/a>.\r\n\r\nTekst:\u00a0Olav Harmelwaard<\/span><\/span><\/em>"},"excerpt":{"rendered":"

Tegenwoordig is het motto ‘klant is koning’ meer van toepassing dan ooit en daarom…<\/p>\n","protected":false},"author":3,"featured_media":140754,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"categories":[3],"tags":[],"yst_prominent_words":[89524,7250,89520,12232,89526,89528,50509,1754,1592,8750,2894,89521,1672,89523,1560,1697,89527,89522,1571,68302],"acf":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/140749"}],"collection":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/3"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=140749"}],"version-history":[{"count":3,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/140749\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":143246,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/140749\/revisions\/143246"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/140754"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=140749"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=140749"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=140749"},{"taxonomy":"yst_prominent_words","embeddable":true,"href":"https:\/\/fhm.nl\/wp-json\/wp\/v2\/yst_prominent_words?post=140749"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}