{"id":129580,"date":"2019-05-18T21:00:50","date_gmt":"2019-05-18T19:00:50","guid":{"rendered":"https:\/\/fhm.nl\/?p=129580"},"modified":"2019-05-17T16:46:54","modified_gmt":"2019-05-17T14:46:54","slug":"ducatti-749-arriera","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/fhm.nl\/ducatti-749-arriera\/","title":{"rendered":"De Ducatti 749 Arriera is een gruwelijk eerbetoon aan Argentijnse cowboys"},"content":{"rendered":"
<\/div>

Over lijpe motoren gesproken. Deze Ducatti 749 Arriera superbike mag zich gerust meten met de allerdikste tweewielers die we kennen. Het ontwerp is zo gelikt en zo dik uitgevoerd dat we meerdere handdoeken nodig hebben om de kwijlplassen op te dwijlen. Wat een gruwelijk apparaat<\/a>.<\/strong><\/p>\n

De motor is een eerbetoon aan de Argentijnse gaucho cowboys, die tot op de dag van vandaag als nationaal symbool worden gezien. Nou, als die cowboys de keuze hadden om hun trouwe viervoeter in te ruilen voor deze brute tweewieler dan hadden ze het zonder twijfel gedaan. De Argentijnse motorbouwer Sebastian Archaval heeft deze \u201903 Ducatti 749 een godsgruwelijk goed gelukte make-over gegeven.<\/p>\n

Kekke aanpassingen<\/h2>\n

Omdat deze Ducatti van zichzelf al flink veel power heeft, besloot Sebastian er niet meer in te pompen. \u201cHet was een beest om op te rijden, dus ik hoefde er niet veel meer aan te doen om \u2018m naar mijn zin te krijgen. Ik wilde \u2018m nog wel opnieuw stylen.\u201d Tja, met een 750cc gevulde V-twin motor kunnen we ons voorstellen dat je niet heel veel extra nodig hebt. De geniale gozer verving het remsysteem met een krachtig Brembo-systeem en installeerde Showa-vorken. Ook de uitlaat werd vervangen door een verbeterde Supertrapp-uitlaat.<\/p>\n