{"id":128245,"date":"2019-05-05T20:00:04","date_gmt":"2019-05-05T18:00:04","guid":{"rendered":"https:\/\/fhm.nl\/?p=128245"},"modified":"2019-05-03T17:22:18","modified_gmt":"2019-05-03T15:22:18","slug":"lamborghini-sc18-alston","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/fhm.nl\/lamborghini-sc18-alston\/","title":{"rendered":"De Lamborghini SC18 Alston is zonder twijfel de bruutste Aventador"},"content":{"rendered":"
<\/div>

Ruim acht jaar geleden maakten we kennis met de, nog altijd, supervette Lamborghini Aventador<\/a>. Deze kwam door de jaren heen uit in maar liefst 11 (!) verschillende versies: met dak, zonder dak, beetje opgevoerd, beetje opgepimpt, et cetera. \u00a0De allerdikste is toch echt de Lamborghini SC18 Alston, waar er maar \u00e9\u00e9ntje van gemaakt is. Holy shit, wat een bak.<\/strong><\/p>\n

Lamborghini SC18 Alston<\/strong><\/h2>\n

Er zijn maar weinig bolides die zo geliefd waren door de maker van de Italiaanse super- en hypercars<\/a>. Dat denken we tenminste, anders maak je er geen elf versies van. De SC18 heeft, net als zijn jongste broertje, zo\u2019n 770 paardenkrachten onder zijn kap rusten. Ook de maximale koppel van 720 Newtonmeter is identiek. Hoe hard ze het ook probeerden, meer kregen ze er gewoon niet in. Om de wagen toch wat meer allure te geven is er gewerkt aan de aerodynamica en het gewicht. Met als eindresultaat deze brute en legendarische vierwieler.<\/p>\n