{"id":127646,"date":"2019-05-04T18:00:52","date_gmt":"2019-05-04T16:00:52","guid":{"rendered":"https:\/\/fhm.nl\/?p=127646"},"modified":"2019-05-03T16:59:17","modified_gmt":"2019-05-03T14:59:17","slug":"pascal-vugts-interview","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/fhm.nl\/pascal-vugts-interview\/","title":{"rendered":"Anekdotes uit de ouwe doos met FHM-legende Pascal Vugts"},"content":{"rendered":"
<\/div>

Hij was er al bij toen een kleine 20 jaar geleden de Nederlandse versie van FHM werd opgericht. Vanaf het eerste tot het laatste maandnummer was hij een van figuren die het blad zijn smoel gaf. Ontelbare persreizen, tientallen fotoshoots en talloze ontmoetingen met beroemdheden leveren een karrenvracht aan mooie verhalen op. We hebben het natuurlijk over Pascal Vugts! Hoog tijd om eens wat herinneringen op te halen met de Bossche pretstengel, voormalig Gamekings-presentator en FHM-coryfee.<\/strong><\/p>\n

Pascal! Je behoorde jarenlang tot het meubilair van FHM, hoe kijk je terug op die tijd?<\/strong><\/p>\n

Het was hands down de vetste periode van mijn leven. De FHM-jaren voelen als een grote, bizarre rush waarin ik in een paar jaar meer heb gezien en meegemaakt dan de meeste mensen in hun hele leven.<\/p>\n

Kan je ons eens helemaal terugnemen naar het begin? Hoe kwam je bij FHM terecht?<\/strong><\/p>\n

Ik was via een goede vriend al vanaf de dummy betrokken bij de Nederlandse totstandkoming van het blad. De eerste FHM die ik las had Dannii Minogue op de cover. Ik las in die tijd de Oor, Nieuwe Revu en soms The Face. Zoiets als FHM had ik nog nooit gezien: een blad vol rauwe humor, vette shit en mooie vrouwen, geschreven op een manier zoals je zelf met je vrienden praat. Zo\u2019n blad bestond hier nog niet dus er ging een wereld voor me open \u2013 letterlijk. Ik was direct verkocht! Via mijn maat heb ik zijdelings meegewerkt aan het eerste Nederlandse nummer, waarna ik vrij snel op de redactie terecht kwam. Eerst als redactie-assistent, daarna als webredacteur en zo rolde het vrij snel door. Met de lancering van het eerste nummer kwam ik stinkend uit een vliegtuig vanuit Cuba op de launch party terecht, om daar meteen aan de champagne te gaan.<\/p>\n

\"Pascal<\/figure>\n

Brand eens even los over je gekste, mooiste en meest memorabele momenten uit\u00a0<\/strong>die tijd?<\/strong><\/p>\n

Dude\u2026heb je even? Tijdens redactievergaderingen \u2013 soms waren dat gewoon bierdrinksessies in een caf\u00e9 \u2013 bedachten we van alles. Het gros van de idee\u00ebn was volkomen kut, maar wat goed leek voerden we uit. Een stagiair in een dik pak laten grijpen door een herdershond bijvoorbeeld, of de test waarin we allerlei \u2018normale\u2019 gerechten met dierenvoer aten, of \u2019s avond laat dronken door het Louvre zwalken tijdens een perstrip\u2026de lijst is lang, h\u00e9\u00e9l lang.<\/p>\n

Zal ik je ook het meest angstige moment verklappen? Dat was toen ik meedeed aan de Red Bull Knockout, de zwaarste strandrace ter wereld. Ik had daarvoor drie trainingen op een crossmotor gehad. Bij de start stond ik helemaal vooraan, in het prominentenvak, met 650 trillende motoren om me heen. Toen scheet ik wel even zeven kleuren stront.<\/p>\n

Je werkte bij FHM in de gouden tijden van print. Kan je daar een voorbeeld van geven?<\/strong><\/p>\n

De gouden tijden van print werden gekenmerkt door een hoge oplage, veel vaste abonnees en daardoor goede advertentie-inkomsten. Er was budget voor van alles en dat merkte je vooral op PR gebied. Dan werd je bijvoorbeeld voor de introductie van een of ander nieuw fototoestel naar Monaco gevlogen, of voor een nieuwe smartphone naar Londen. Sjieke hotels en fancy feestjes waren vrijwel standaard, en daar hoefde niet eens een groot verhaal voor in de plaats te komen. Later verdwenen zulke dingen en trad de verschraling toe, waarmee het gros van de input werd gereduceerd tot een kil persbericht.<\/p>\n

\"Pascal<\/figure>\n

Wat was je meest epische trip naar het buitenland en hoe zag die trip eruit?<\/strong><\/p>\n

Perstrips hebben me naar alle uithoeken van de wereld gestuurd. De usuals waren Londen (meer dan 20 keer) en Parijs (minstens 10) maar je zat echt om de maand wel weer in het vliegtuig. Los Angeles, Tokio, Malta, Vancouver, Bali, Dubai of Stockholm\u2026noem maar op. Er zijn twee trips die er voor mij dik bovenuit steken: een absurde kanotocht van een paar dagen door de diepe jungle van Venezuela, en een hondensleerace van 300 kilometer, ver boven de poolcirkel in Zweden. Bij die laatste was je vier of vijf dagen nonstop buiten in de sneeuw. Je tent, uitrusting en proviand had je allemaal bij je op je slee. Zoiets unieks maak je maar eenmaal in je leven mee \u2013 en ik zou het zo weer doen.<\/p>\n

\"\"<\/figure>\n

Welke beroemdheden heb je allemaal gesproken?<\/strong><\/p>\n

FHM was een voorname titel en een die een grote, bepaalde doelgroep in een keer bestreek. Dat opende veel deuren en bracht veel invites om de meest uiteenlopende celebs te interviewen. Ook hielden we de FHM Versus, waarbij we met de redactie tegen (meestal) Nederlandse bands \/ acts een wedstrijd deden. IJshockey tegen Racoon, golfen tegen Beef of bowlen tegen Di-rect bijvoorbeeld. Verder heb ik een lange, lange lijst bijzondere mensen gesproken uit binnen- en buitenland, met name film- en muziekartiesten. Denk Slash, Ti\u00ebsto, Armin, Metallica, Incubus of will.i.am qua muziek. Qua Hollywood onder andere James Franco, Owen en Luke Wilson, Will Ferrel, Mark Wahlberg en Danny \u2018Machete\u2019 Trejo. Het ging alle kanten op en meestal waren het echt toffe gesprekken.<\/p>\n